[B3 1.8 PM] Demontaż wtrysku Mono-Motronic
: 03 sie 2011, 00:57
Witam,
na początku dodam że nie mam pewności co do typu silnika, ale wydaje mi się że mam PM (niejako że mam zamontowany w nim zespół wtryskowy mono-motronic), ale wg. mądrej książki nie pasuje tu rocznik mojej Niuni (mój to 1991 a PM były podobno do września 1989 robione) - więc to albo PM albo JN (choć JN ma inny zespól wtryskowy).
Niestety nie znalazłem dokładnego opisu w necie więc zapytam tutaj.
Powiedzcie mi koledzy jak zdemontować ten układ (chodzi o el. podobny do gaźnika - ten znajdujący się pod obudową filtra powietrza).
1. Czy wystarczy odkręcić tylko te śrubki (zaznaczone czerwonymi kółkami)?:
Mam takie wrażenie, że odkręcając te śruby zdemontuję tylko jakąś górną część tego zespołu wtryskowego?
2. I jeszcze jedno pytanie. Na zielono zaznaczyłem "coś" co wygląda mi na "uszczelkę". Czy to coś powinno być materiałem tekturo podobnym (kilkuwarstwowym)?
I ogólne pytanie - czy ktoś w Was, kto ma/miał taki układ napotkał się z jakimiś elementami, które ulegają awarii typu: pęknięta uszczelka, tudzież jakiś oring? Wiecie - takie najczęstsze usterki?
Chodzi o to, że przy nagłym dodaniu gazu i zwolnieniu pedału auto traci obroty i gaśnie (gdy trzymam wciśnięty gaz to normalnie rozpędza się). Traci obroty tylko jak puszczę gwałtownie pedał gazu (gdy delikatnie to zrobię to jest ok). Potem długo mogę kręcić i nie chce odpalić. Jak poczekam chwilkę (5-10 min) to znów odpali. Więc mam wrażenie, że gdzieś może go (układ lub silnik) zalewać benzyną.
z góry dzięks za pomoc
na początku dodam że nie mam pewności co do typu silnika, ale wydaje mi się że mam PM (niejako że mam zamontowany w nim zespół wtryskowy mono-motronic), ale wg. mądrej książki nie pasuje tu rocznik mojej Niuni (mój to 1991 a PM były podobno do września 1989 robione) - więc to albo PM albo JN (choć JN ma inny zespól wtryskowy).
Niestety nie znalazłem dokładnego opisu w necie więc zapytam tutaj.
Powiedzcie mi koledzy jak zdemontować ten układ (chodzi o el. podobny do gaźnika - ten znajdujący się pod obudową filtra powietrza).
1. Czy wystarczy odkręcić tylko te śrubki (zaznaczone czerwonymi kółkami)?:
Mam takie wrażenie, że odkręcając te śruby zdemontuję tylko jakąś górną część tego zespołu wtryskowego?
2. I jeszcze jedno pytanie. Na zielono zaznaczyłem "coś" co wygląda mi na "uszczelkę". Czy to coś powinno być materiałem tekturo podobnym (kilkuwarstwowym)?
I ogólne pytanie - czy ktoś w Was, kto ma/miał taki układ napotkał się z jakimiś elementami, które ulegają awarii typu: pęknięta uszczelka, tudzież jakiś oring? Wiecie - takie najczęstsze usterki?
Chodzi o to, że przy nagłym dodaniu gazu i zwolnieniu pedału auto traci obroty i gaśnie (gdy trzymam wciśnięty gaz to normalnie rozpędza się). Traci obroty tylko jak puszczę gwałtownie pedał gazu (gdy delikatnie to zrobię to jest ok). Potem długo mogę kręcić i nie chce odpalić. Jak poczekam chwilkę (5-10 min) to znów odpali. Więc mam wrażenie, że gdzieś może go (układ lub silnik) zalewać benzyną.
z góry dzięks za pomoc