Strona 1 z 1

[B3 1.8 PM] Demontaż wtrysku Mono-Motronic

: 03 sie 2011, 00:57
autor: morris4life
Witam,
na początku dodam że nie mam pewności co do typu silnika, ale wydaje mi się że mam PM (niejako że mam zamontowany w nim zespół wtryskowy mono-motronic), ale wg. mądrej książki nie pasuje tu rocznik mojej Niuni (mój to 1991 a PM były podobno do września 1989 robione) - więc to albo PM albo JN (choć JN ma inny zespól wtryskowy).

Niestety nie znalazłem dokładnego opisu w necie więc zapytam tutaj.
Powiedzcie mi koledzy jak zdemontować ten układ (chodzi o el. podobny do gaźnika - ten znajdujący się pod obudową filtra powietrza).

1. Czy wystarczy odkręcić tylko te śrubki (zaznaczone czerwonymi kółkami)?:

Obrazek

Mam takie wrażenie, że odkręcając te śruby zdemontuję tylko jakąś górną część tego zespołu wtryskowego?

2. I jeszcze jedno pytanie. Na zielono zaznaczyłem "coś" co wygląda mi na "uszczelkę". Czy to coś powinno być materiałem tekturo podobnym (kilkuwarstwowym)?


I ogólne pytanie - czy ktoś w Was, kto ma/miał taki układ napotkał się z jakimiś elementami, które ulegają awarii typu: pęknięta uszczelka, tudzież jakiś oring? Wiecie - takie najczęstsze usterki?

Chodzi o to, że przy nagłym dodaniu gazu i zwolnieniu pedału auto traci obroty i gaśnie (gdy trzymam wciśnięty gaz to normalnie rozpędza się). Traci obroty tylko jak puszczę gwałtownie pedał gazu (gdy delikatnie to zrobię to jest ok). Potem długo mogę kręcić i nie chce odpalić. Jak poczekam chwilkę (5-10 min) to znów odpali. Więc mam wrażenie, że gdzieś może go (układ lub silnik) zalewać benzyną.

z góry dzięks za pomoc

: 03 sie 2011, 06:08
autor: pawelec_
1.odkręcałem to raz czy dwa to tak jak mówisz chyba dobrze.... 4 śrubki i do góry i wtedy odpinasz wtyczki bodajże dwie czy trzy
2. nie pamiętam :mrgreen:

Poleciłbym ściagnąć i ew. sobie wydrukować książkę ---> http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,11/

Abyś był pewien co masz za odmianę silnika to zajrzyj do bagażnika za koło zapasowe, powinna być naklejka i kod silnika na niej ;-) bo ja również mam 91r i PM choc myślałem ze może mam NE ale po naklejce wiadomo :mrgreen:

Dodam że ja mam podobne objawy ale na gazie i zimnym silniku, bo gdy rozgrzeje do 60-70 stopni to mi objaw przechodzi a pierwsze sek na benzynie to mam obroty ok 600 az telepie mi autem.... wyczytałem i popytałem, ze mogą mi pomóc nowe świece, nie wiem co u ciebie

morris4life tobie to sie dzieje tez na benzynie oraz na rozgrzanym silniku :?:

: 03 sie 2011, 07:49
autor: morris4life
pawelec_ pisze:morris4life tobie to sie dzieje tez na benzynie oraz na rozgrzanym silniku :?:
No właśnie dzieje mi się tak na PB i również na rozgrzanym silniku. Dodam że gdy auto ma bieg jałowy to obroty mam normalne tj, ~900 obr/min (obojętnie czy silnik zimny czy ciepły, choć ostatnio w zimie na zimnym przy odpalaniu też mi strasznie telepał, ale w lato telepania nie ma).
Niestety po swapie silnika (samego bloku + głowica) mechanior nie był pewien co do podłączenia gazu i nie wiem co zrobił ale na LPG mi autko nie pali.

[ Dodano: 2011-08-11, 14:11 ]
Ok, kupiłem czujnik temperatury silnika (niebieski, 2. pinowy), przeczyściłem styki czujników od oleju i już jest ok.

dzięki

[ Dodano: 2011-08-11, 14:13 ]
co do demontażu wtrysku to faktycznie tylko te 4 śrubki, które zaznaczyłem na czerwono

: 31 paź 2011, 06:17
autor: kiris
Witam.. Na początek odkręć śruby,które zaznaczyłeś,oczywiście wcześniej zdejmnij linke od gazu,śróby wkręcone są podstawę wtrysku(to taka gumowo-metalowa uszczelka między wtryskiem a kolektorem ssącym) najprawdopodbniej masz ją do wymiany

: 01 lis 2011, 09:10
autor: gucia
Tak miałem taki silnik (przyjedziesz po stacyjkę to pogadamy) ;-) .
Tak jak pisał kiris, jeśli chcesz dostać się do dolnej części wtrysku to nie zapomnij o odpięciu złącz elektrycznych.
Jeśli chodzi o pytanie o uszczelkę papierową , to rzeczywiście jest między elementami metalowymi.
Jak będziesz zmieniał uszczelkę gumowo-metalową to uważaj bo sprzedawcy nie rozróżniają która ma być . Weź na wszelki wypadek oryginał z samochodu.

: 07 gru 2011, 12:28
autor: morris4life
gucia pisze:Tak miałem taki silnik (przyjedziesz po stacyjkę to pogadamy) ;-) .
Dzięki gucia, okazało się, że znalazłem dobrą kostkę w bagażniku LOL <lol> i to w dodatku nową.

Co do samego zespołu wtryskowego, też sobie poradziłem.
Także dzięki wszystkim za zainteresowanie.

: 09 gru 2011, 08:55
autor: Patrique
Właśnie, a może wiecie gdzie można kupić oring do podstawy wtrysku? W bacie IC nie mają takiej pozycji. W moim PM poradziłem sobie poprzez sklejenie kolektora z podstawą wtrysku za pomocą silikonu żaroodpornego. Niedługo będę robić następną pm-kę, tylko nie swoją i obawiam się, że w tamtym silniku oring też będzie do wymiany.

: 09 gru 2011, 18:04
autor: gucia
napisz dokładnie o jaki oring ci chodzi, najlepiej na zdjęciu.

: 10 gru 2011, 01:44
autor: BLUECONECT
...kod silnika znajduje się po prawej stronie, tuż pod głowicą na bloku silnika- wybity kodliterowy i numer silnika. Uszczelkę między zespołem wtryskowym a kolektorem wymieniałem jakieś pół roku temu- wg mnie prosta czynnnośc, oczywiście najlepiej wziąć starą na wzór lub zrobić fotę(ja tak zrobiłem) wtedy mamy pewność, że to będzie ta co trzeba... Czasami te uszczelki pękają i warto je wymienić, żeby auto nie łapało 'lewego powietrza'. :lol:

: 10 gru 2011, 10:21
autor: Patrique
BLUECONECT pisze:Czasami te uszczelki pękają i warto je wymienić, żeby auto nie łapało 'lewego powietrza'. :lol:
To prawda, ale zawsze sobie można poradzić używając silikonu żaroodpornego; no ale oczywiście wszystko w ramach zdrowego rozsądku i z umiarem. Cienki silikonowy film można robić na większości takich łączeń.
Ja uszczelniłem tak dodatkowo uszczelkę pokrywy rozrządu, wszelkie oringi układu chłodzenia i jak narazie wszystko jest ok, a dodam, że silnik jest zalany pełnym syntetykiem więc kwestia wycieków z silnika jest bardziej prawdopodobna.