Strona 1 z 1

[2.0 ABK LPG] Trzęsie,szarpie,falują obroty,dusi się. POMOCY

: 03 sie 2011, 16:48
autor: sh@rki
A więc witam wszystkich. Jestem tu nowy. Przeczytałem bardzo wiele tematów i jakoś żaden z nich nie opisuje mojego problemu. No więc. Posiadam Audki 80 B4 z silnikiem ABK 2.0E 115 KM B+LPG. Kupiłem go jakieś miesiąc temu. Wszystko chodziło bardzo dobrze do puki nie zatankowałem Gazu na stacji Orlen. ( Poprzedni właściciel tankował na jakiejś przydrożnej stacji) Po zatankowaniu przy wbiciu 3 biegu, usłyszałem PSTRYK i poczułem zapach gazu. Już mówię o co mi chodzi. A więc: od jakiegoś czasu paląc go na benzynie na wolnych obrotach chodzi choć szarpie nim jak cholera a obroty falują od 0 do 400-600 czasem pokazują sie nawet kontrolki i auto gaśnie. Po przełączeniu na gaz dzieje się to samo lecz obroty startują od 200 do 600-700. Znajomi mi mówili że to przez filtry. Filtry, i olej wymieniłem i działo się to samo LECZ na zimnym silniku, na ciepłym ( przy przytrzymaniu go z siłą na leciutkim gazie ok: (2 minut) i rozgrzaniu go,obroty względem Benzyny sie poprawiają lecz przy próbie przygazowania choć do 1.5 tyś obr zaczyna sie krztusić, po przełączeniu na LPG obroty stabilizują sie w granicach 650-800 i w tej granicy falują. Byłem u gazownika ustawić obroty. Ustawił ale na krótko i zerknął do parownika. Mówił że jest OK lecz nie podobają mu sie stuki w przepływomierzu powietrza. Kazał to sprawdzić. Czy to faktycznie jest wina przepływki? Co może być przyczyną? Jak to zaleczyć?

Pozdrawiam Maciek

: 03 sie 2011, 18:38
autor: Kokolino
_uwaga

: 04 sie 2011, 15:41
autor: kroliqster
jezeli nie ma mocy moze to byc wina przeplywki, choc co on tam mogl slyszec w tych oklicach raczej krokowy to przynajmniej wiadomo ze pracuje.
Pozatym kolego do sprawdzenia standardowo elementy eksploatacyjne aparat zaplonowy caly , przewody wn , szczelnosc dolotu, przepustnica , ustawienie zaplonu

: 04 sie 2011, 17:27
autor: HeavenQueen
W pierwszej kolejności to trzeba by go podpiąć po komputer i popatrzeć jakie błędy są. Falowania obrotów i tego typu atrakcje na Pb i LPG wskazują że do sprawdzenia jest TPS i przepływomierz.
A wcześniej trzeba zadbać o silnik, wymienić filtry, olej, świece, kable, kopułkę, palec i wyczyścić odmę, przepustnicę i doiot <- to tak na dobry początek :)

: 05 sie 2011, 15:58
autor: sh@rki
HeavenQueen pisze: A wcześniej trzeba zadbać o silnik, wymienić filtry, olej, świece, kable, kopułkę, palec i wyczyścić odmę, przepustnicę i doiot <- to tak na dobry początek :)
Kopułka + świece wymienione, Olej, filtry wymienione, kable te które trzeba było - wymienione. Efekt się nie zmienił. Narazie dziękuję za pomoc.