Strona 1 z 2

[ALL] Wymiana uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy?

: 04 sie 2011, 12:46
autor: Robertpico
Jakie są plusy i minusy wymiany uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy?

: 04 sie 2011, 14:48
autor: dawid17
Największy plus to jak by nie patrzeć, to nie ściąganie głowicy :mrgreen: . A o minusach to niech się wypowie ktoś kto już wymieniał uszczelniacze.

: 04 sie 2011, 15:07
autor: kroliqster
jak juz robisz glowice to porzadnie. Pierwsze co to jak ja zdejmiesz i oddasz do zakladu ktory sie w tym specjalizuje to ci to zrobia lepiej i trwalej napewno nie tak jak jakis tam mechanior. Do tego to lepiej zrobic cala glowice splanowac zmienic uszczelke wtedy bedzie spokojny. A minus to sa koszta :)

: 04 sie 2011, 15:33
autor: Robertpico
No właśnie te koszta. Bo niedawno robiłem zawieszenie tak na porządnie to trochę po kieszeni szarpnęło.
Muszę to jeszcze przemyśleć w takim razie.
Niech się jeszcze wypowie ktoś kto wymieniał uszczelniacze bez zdejmowania głowicy i napisze jakie efekty i zastrzeżenia.

: 04 sie 2011, 17:38
autor: karol89
Robertpico pisze:No właśnie te koszta. Bo niedawno robiłem zawieszenie tak na porządnie to trochę po kieszeni szarpnęło.
Muszę to jeszcze przemyśleć w takim razie.
Niech się jeszcze wypowie ktoś kto wymieniał uszczelniacze bez zdejmowania głowicy i napisze jakie efekty i zastrzeżenia.
Skoro uszczelniacze masz zamiar wymieniać a samochód robisz dla siebie nie na handel to ja bym wywalił głowice i oddał do regeneracji. Jeśli masz dość duży przebieg to i prowadnice nie są na pewno zbyt dobre już...Ja u siebie oddałem głowice do planowania ale zdecydowałem się jednak na regenerację nie jedynie planowanie.
Wiadomo koszta będą (u mnie dość spore bo u mnie są dwie V6 :) ) ale jak już robić to robić.

: 04 sie 2011, 18:58
autor: slowik_88
Większych bzdur to wypisać koledzy nie mogli niestety :( Plus jest taki że nie trzeba zdejmować głowicy, planować jej itp. To wydłuży żywot samej głowicy bo jak każdy wie w nieskończoność planować nie można. Skoro musisz wymienić tylko uszczelniacze, a uszczelka pod głowicą trzyma dobrze to nie ruszaj głowicy. Zabezpiecz tylko otwory w czasie wymiany uszczelniaczy i śmiało bież się do pracy. Co innego gdy musisz wymienić uszczelkę pod głowicą bo wtedy tylko głupi nie wymieni uszczelniaczy. Popraw temat bo tytuł nie jest zgodny z regulaminem.

: 05 sie 2011, 01:50
autor: Robertpico
Dzięki wielkie za odpowiedzi. Myślę, że w takim przypadku zrobię to bez ściągania głowicy. Mam nadzieję że to wystarczy.

Temat poprawiłem. Mam nadzieję, że teraz jest ok.

: 05 sie 2011, 06:20
autor: PICEK1
slowik_88 pisze:Większych bzdur to wypisać koledzy nie mogli niestety
Popieram Kolegę.
I kto Wam wszystkim wciska to wieczne planowanie głowicy.Przecież na ściągniętych 10 głowic nawet po przegrzaniu,2 nadają się do planowania.
Przyrząd do kontroli głowicy kosztuje 300plnów--dobry mechanik na pewno go posiada.

: 05 sie 2011, 17:39
autor: karol89
PICEK1 pisze:
slowik_88 pisze:Większych bzdur to wypisać koledzy nie mogli niestety
Popieram Kolegę.
I kto Wam wszystkim wciska to wieczne planowanie głowicy.Przecież na ściągniętych 10 głowic nawet po przegrzaniu,2 nadają się do planowania.
Przyrząd do kontroli głowicy kosztuje 300plnów--dobry mechanik na pewno go posiada.
Ale planowanie to nie jest jakaś strasznie droga usługa no chyba że u was mają inne cenniki :mrgreen:
Ja tam wolę splanować głowicę jak już mam ją zdjętą niż zakładać taką jaka jest.

: 05 sie 2011, 22:00
autor: goldi j51
Robertpico pisze:Dzięki wielkie za odpowiedzi. Myślę, że w takim przypadku zrobię to bez ściągania głowicy. Mam nadzieję że to wystarczy.

Temat poprawiłem. Mam nadzieję, że teraz jest ok.
No nie jest ok zapoznaj sie z tym co wkleiłem wcześniej

: 05 sie 2011, 22:15
autor: Audi 80 Polska
Ja u siebie zmieniałem bez zdejmowania głowic. Próbowałem pierw skonstruować przyrząd do podłączania ciśnienia do cylindra ze starej świecy pozbawionej porcelany + wentyl z opony. Ale nie było czasu na doprowadzenie prototypu tego urządzenia do używalności to zrobiłem na sznurek.

: 05 sie 2011, 22:19
autor: goldi j51
i tak najważniejsze jest żeby do prowadzić ciśnienie do cylindra żeby zawór nie spadł może kiedyś u kolegi zrobie zdjęcie ścisku do zdejmowania zabezpieczenia i spręzyny

: 15 sie 2011, 19:30
autor: Biłyk
slowik_88 pisze:Większych bzdur to wypisać koledzy nie mogli niestety :( Plus jest taki że nie trzeba zdejmować głowicy, planować jej itp. To wydłuży żywot samej głowicy bo jak każdy wie w nieskończoność planować nie można. Skoro musisz wymienić tylko uszczelniacze, a uszczelka pod głowicą trzyma dobrze to nie ruszaj głowicy. Zabezpiecz tylko otwory w czasie wymiany uszczelniaczy i śmiało bież się do pracy. Co innego gdy musisz wymienić uszczelkę pod głowicą bo wtedy tylko głupi nie wymieni uszczelniaczy. Popraw temat bo tytuł nie jest zgodny z regulaminem.
Kupuję pomysł na wymianę uszczelniaczy popychaczy, nie jestem jednak pewien na ile wpłynie onna zmniejszenie zużycia oleju.

: 15 sie 2011, 21:52
autor: davidpolska
koledzy 0,6 litra na 11000 km to dużo czy w miare ok???/ czy ruszczać uszczelniacze..

: 15 sie 2011, 22:04
autor: gibaj
nie jest dużo ;-) ja bym tam się nie czepiał