Strona 1 z 2

[80 b4 2.0 abt] para z tłumika

: 09 sty 2007, 00:31
autor: RAFAL
chlopaki mam w swoim taki problem ;z tłumnika unosi sie dym albo para ale wyglada bardzie na pare .czy to moze byc to ze mam na gazie czy uszczelka padla pod glowica?

: 09 sty 2007, 10:34
autor: maverick
A ubywa Ci płynu w zbiorniku wyrównawczym?
Jeœli tak to może płyn ucieka w wydech i stšd bierze się ta para

: 09 sty 2007, 10:47
autor: Organista18
Ja bym stawiał na wydmuchaną uszczelkę pod głowicą! Sprawdz czy płyn ci ubywa???

Pozdr 8-)

: 09 sty 2007, 16:02
autor: sebolec
Ten typ tak ma. Najwyraźniej wydech w naszych audiczkach jest tak skonstruowany, że jak tylko temperatura spada lub zwiększa się wilgotność powietrza to w wydechu skrapla się dużo wody. Ja dopiero jak dłuższą trasę zrobię to przestaje zostawiać za sobą zasłonę z pary.

Generalnie jeśli nie ubywa Ci drastycznie płynu (bo przecież w naszych starych sztruclach zawsze może odrobina gdzieś wyciekać), nie widać kropelek wody na bagnecie olejowym, nie pojawia się para po odkręceniu korka wlewu oleju na ciepłym silniku, nie bulgocze Ci płyn w zbiorniczku wyrównawczym, to możesz między bajki wsadzić straszenie kolegów o wydmuchanej uszczelce. Nie wiem dlaczego, jeśli ktokolwiek na jakimś forum motoryzacyjnym napisze, że ma mgiełkę z tłumika, to wszelacy wirtualni specjaliści diagnozują wnet uszczelkę pod głowicą. :mrgreen:

: 09 sty 2007, 16:46
autor: RAFAL
masz racje .tylko jak jest zimny to sa takie objawy bo jak sie rozgrzeje to problem maleje.a teraz pokonuje male odleglosci to trudno powiedziec.tak itak prowadze auto na przeglad do mechanika to mi wszystko powie.a pojawilo sie to dopiero jak przyszly nizsze temperatury.dzieki sebolec :lol:

: 09 sty 2007, 17:45
autor: seba
W dodatku para pojawia się tylko na gazie, tak juz jest na LPG, czy to w Audi czy merc czy polonez.

: 09 sty 2007, 17:51
autor: sebolec
Nie tylko na gazie. To, że po spaleniu gazu wytwarza się H2O to jedna sprawa. Natomiast to, że na postoju w układzie wydechowym gromadzi się woda i na Pb też paruje to już inna kwestia. :-)

: 09 sty 2007, 17:55
autor: Oofol
seba pisze:W dodatku para pojawia się tylko na gazie, tak juz jest na LPG, czy to w Audi czy merc czy polonez.
PANOWIE! Widać że w szkole na chemii to nie uważaliście... Śmieszna sprawa... Podczas spalania benzyny wydziela się min. CO2 i H2O! To jest całkowicie normalna sprawa że gdy odpalicie silniki to widzicie parę! Jak się silnik rozgrzeje to ona się szybciej ulatnia i jej nie widać choć i tak się wytrąca! Kiedy jest zimno to widać więcej - to tak jak byście gotowali wodę na kawę - w domu trochę paruje ale jakbyście wyszli z czajnikiem na dwór w zimie (załóżmy -15) to będzie zadyma!
Co do LPG to jeszcze lepiej. Podczas spalania gazu powstaje większa ilość pary (H2O) niż przy spalaniu benzyny i tym samym widać więcej pary! Nie ma znaczenia czy mace 15'letni Audi, Opla, Forda czy macha! Jak kupicie auto w salonie i wyjedziecie na drogę to będzie to samo!
Proszę więc nie żartujcie tu sobie że uszczelka z pod głowicy jest wydmuchana...

: 09 sty 2007, 17:56
autor: seba
Ale na benzynie nie widać tak bardzo jak na gazie.

: 09 sty 2007, 17:58
autor: Oofol
Jak napisałem wyżej przy spalaniu na gazie wytrąca się więcej (o wiele) H2O!

: 09 sty 2007, 21:08
autor: maverick
to prawda na gazie bardziej paruje, mozna się zacząć zastanawiać nad wiekszymi przyczynami "parowania" z tłumika gdy paruje nawet jak jest cieplej i po przejechaniu 50 km gdy silnik jest ciepły, wtedy to już może być coś nie tak
Pozdrowionka

: 09 sty 2007, 22:39
autor: Oofol
maverick pisze:to prawda na gazie bardziej paruje, mozna się zacząć zastanawiać nad wiekszymi przyczynami "parowania" z tłumika gdy paruje nawet jak jest cieplej i po przejechaniu 50 km gdy silnik jest ciepły, wtedy to już może być coś nie tak
Pozdrowionka
Tak już jest na LPG i inaczej w żadnym aucie nie będzie... Jest więcej wody!

: 09 sty 2007, 22:48
autor: Doc
Para z rury zimą/jesienią. Rany, ale szaleństwo :mrgreen:
Przecież to jest zupelnie naturalne - jak kolega wcześniej pisał.
Pracując w kontroli jakości w FSO, pozniej Daewoo FSO, po odebraniu samochodu jadać w tor jazd próbnych, po daniu ognia ostro na zinym silniku ( prywatnie wiadomo, ze tego nie robimy ;-) ) z esperaczy, pozniej wszelkich lanosów sikało jak z kranu, co na ulicy też da sie zaobserwować.

: 09 sty 2007, 22:52
autor: mrx1983
oczywiscie ze to normalne, :-) chyba ze dymek jest niebieski albo czarny,to juz wtedy nie jest normalne :shock:

: 09 sty 2007, 23:13
autor: maverick
a potem się nie ma co dziwić że żywot tłumika skraca się o jakieś 80%, z powodu wody i pary wodnej ze związkami siarki i innego syfu
wszystko przez LPG
no cóż zalety też ma - jak na razie poki LPG kosztuje 2 zeta
Pozdrowionka