Strona 1 z 2
[Audi 80 b3 1.8 S] problem z odpaleniem i falujace obroty
: 07 sie 2011, 15:30
autor: Pit3r
Witam wszystkich zgromadzonych
DAWNO NIE ODWIEDZAŁEM TEGO FORUM ALE WIADOMO JAK TRWOGA... mam silniczek 1.8 S na wtrysku wielopunktowym, chodzi TYLKO I WYŁACZNIE NA BENZYNIE (nigdy nie widział lpg) Problem dzieje sie od 2 tyg, polega najpierw na obrotach. Kiedy zapale auto obroty osiagna 500 obr/min i lataja w doł do 200 obr/min
dodatkowo cały samochód drży :cry: ale wystarczy ze chwilke (3-5 min) go przytrzymam na gazie i obrotach 1000 obr/min sytuacja sie poprawia i silnik chodzi juz dobrze. Jade do pracy, jak wsiadam znów to zapalac go musze chyba ze 3 razy bo nie odpali (jakby nie dostawał iskry, kręci, kreci i nic sie nie dzieje), czuć za to za kazdym razem zapach benzyny i za czwartym razem juz zapali i normalnie wtedy ma obroty 900-1000 obr/min. Wymieniałem w nim akumulator i swiece na nowe, alternator jest po naprawie. Sprawdziłem chyba wszystkie możliwe miejsca czy nie lapie falszywego powietrza ale nic
Pomożecie? :roll:
: 07 sie 2011, 16:14
autor: GerB3
Jak gazu nie masz to pomożemy <ok>
Sprawdź tak - palec, kopułka, świece, przewody - ale wszystko jakieś markowe a nie janmor. Najlepiej Beru z tańszych jakbyś musiał wymienić. Dalej sprawdź czujnik temp. do ECU ten niebieski i sondę lambda. Zdejmij górę od wtrysku i zobacz w jakim stanie jest tarcza rozdzielacza czy jest prawidłowo zamontowana. Ja jednak obstawiam ze to cos z czujnikami/sonda sam miałem kiedyś podobne problemy w JN.
: 07 sie 2011, 16:28
autor: andi77
GerB3 pisze:Dalej sprawdź czujnik temp. do ECU
Ja bym od tego zaczynał
: 07 sie 2011, 17:41
autor: percevalle
andi77 pisze:GerB3 napisał/a:
Dalej sprawdź czujnik temp. do ECU
Ja bym od tego zaczynał
Jego numer to: 026 906 161 a cena orygiału Boscha to ok 80zł.
: 07 sie 2011, 17:53
autor: GerB3
To jeszcze dodam że daje niezłe jaja jak się popsuje, przynajmniej w JN - zalewa ostro paliwem, a ten silnik jest uczulony na zalewanie. A co do przewodów świec itd. to zwykłym miernikiem można to wszystko pomierzyć.
: 07 sie 2011, 18:29
autor: andi77
Oczywiście na 100% dowie się... jak auto podepnie pod kompa
: 07 sie 2011, 19:04
autor: GerB3
andi77 pisze:jak auto podepnie pod kompa
Ale raczej w KE-Jetronicu to za dużo nie wybłyska, to nie monowtrysk niestety
: 10 sie 2011, 00:50
autor: Pit3r
wiec chlopaki sprawa wyglada nastepujaco... okazało sie ze sonda lambda wogole nie byla podlaczona (wkrecona tak ale nie podlaczona). przeszukujac dalej silnik natknalem sie na spora dziure w gumowej rurce doprowadzajacej powietrze
czyli jednym slowem lapal 'lewe powietrze', jutro postaram sie ta usterke naprawic i zobaczymy jak serce audiczki bedzie chodzilo
poznej zaczynam zabawe z czujnikami....
: 11 sie 2011, 21:05
autor: percevalle
Daj kolego znaćjak sie sprawymają, bo moje JN też kaprysi
: 11 sie 2011, 22:53
autor: Pit3r
wiec juz jestem w czarnej dziurze i nie wiem nic
naprawiony został wąż z "lewym powietrzem" ale jakby tego bylo malo teraz nie chce wogole odpalic
odpalil raz a pozniej tylko kreci i kreci jakby iskry nie bylo
swiece oczywiscie sa nowe, kable, kopułka i palec wymienione na boscha. co teraz mam jeszcze sprawdzic? juz nie daje rady z ta moja audica
[ Dodano: 2011-08-11, 22:58 ]
percevalle pisze:andi77 pisze:GerB3 napisał/a:
Dalej sprawdź czujnik temp. do ECU
Ja bym od tego zaczynał
Jego numer to: 026 906 161 a cena orygiału Boscha to ok 80zł.
jeszcze jedno pokaze mi ktos gdzie znajde ten czujnik? bo teraz mi sie przypomnialo ze go nie sprawdzilem bo nie wiem ktory to...
chodzi tu o czujnik ktory jest przy chlodnicy?
: 11 sie 2011, 23:05
autor: percevalle
Pit3r pisze:jeszcze jedno pokaze mi ktos gdzie znajde ten czujnik? bo teraz mi sie przypomnialo ze go nie sprawdzilem bo nie wiem ktory to... chodzi tu o czujnik ktory jest przy chlodnicy?
Czujnik jest na dole króćca wodnego przy głowicy.
: 11 sie 2011, 23:09
autor: Pit3r
jesli myslimy o tym samym miejscu to tam sa az 3 różne czujniki
to mowisz ze jeden to jest czujnik temp do ECU? a pozostale dwa?
: 12 sie 2011, 05:25
autor: GerB3
jeden temperatura do zegarów na deskę, drugi do podgrzewania kolektora. Ten do ECU jest pod spodem, tamte u góry.
: 29 sie 2011, 22:27
autor: Pit3r
przepraszam ze dopiero teraz ale jakos nie mialem czasu zeby odwiedzic forum
wiec forumowicze podjalem nastepujace kroki:
- nowy palec BERU
- nowa kopulka BERU
- nowe przewody BERU
- nowy filtr powietrza
- swiece byly juz nowe wiec je tylko przeczyscilem
- podłaczenie sondy lambda
- przeczyscilem narazie czujnik ECU oraz styki
REZULTATY? :lol:
- Audiczka chodzi jak złoto
mruczy az sie chce jezdzic
Jednak jest jeden mankament a mianowicie obroty teraz wachaja sie 1000-1200 obr/min
domyslam sie ze bedzie trzeba bedzie wyregulowac obroty i bedzie wszystko ok
oczywiscie dla pewnosci jutro wymienie czujnik ECU
: 30 sie 2011, 20:41
autor: GerB3
Wyreguluj delikatnie obroty i wymien czujnik. Tylko kup jakiś lepszy, a obroty oczywiscie ustaw po wymianie czujnika jak zajdzie taka potrzeba. Mnie takie obroty wyglądają jakby lekko na ssaniu chodził wiec czujnik na 99% jest zepsuty.