[80 B4 2.0]Problem z niskimi obrotami i nie tylko
: 19 lip 2007, 19:17
Witam
Jestem posiadaczką Audi 80 w wersji 2.0 przerobionej na gaz (reduktor Stefanelli A74425)Jakieś pół roku temu wymieniona została sonda lambda z powodu gasnącego na benzynie auta i od tego czasu wszystko było wporządku. Niestety od 2 miesiący mam problem z obrotami na biegu jalowym, gdy auto włączone jest na benzyne. Obroty skaczą wówczas w zakresie od 600 do 2000 obr/min (cały czas), czasem problem zanika ale to tylko czasem. Na gazie jest nieco lepiej (czasem pojawią sie wachania obrotów w zakresie 800 - 1600obr/min) jednak i tutaj pojawił sie ostatnio problem w postaci "strzelania" gazu - wyrywa wręcz rure z przepływomierza (z opaski)! W warsztacie wymieniono silniczek krokowy, nie przyniosło to jednak porządanych rezultatów. Dziś wyczyszczony został przepływomierz i przy okazji wykryto ze ślizgacz rezystora regulacyjnego nie stykał wcale ze scieżką rezystywną - zostało to naprawione (wartość rezystancji sie zmienia przy przesuwaniu łopat wiec potencjometr juz działa). Poza tym okazało sie ze trzpień na którym osadzone są łopaty wewnątrz jest lekko skrzywiony co powoduje rysowanie łopaty o obudowe, co w maksymalnym połozeniu (przepływomierz otwarty na max) powoduje ze łopata potrafi sie tam zaciąć. Jedynym sposobem naprawienia tej usterki jest otwarcie przepływomierza od dołu poprzez zdjęcie przyklejonej pokrywy, co pozwoliło by na wyjęcie łopaty z obudowy i dokonanie korekcji toru jej ruchu.
I tu pojawia sie pytanie: jesli nawet uda sie otworzyć tą pokrywe to czym ją potem przykleić?? Jest jakis dobry klej do klejenie takiego materiału?? (typ przepływomierza: VW Audi 037906301)
Kolejne pytanie: Jak ustawić właściwe naprężenie speżyny(ślimaka) łopaty?? (w częsci elektronicznej do tego celu sluży kolo zębate, które odpowiada za napręzenie ślimaka naprężającego łopate, można je przekręcać w każda strone uzyskując wieksze bądź mniejszę naprężenie ślimaka)
Być moze to własnie zacinająca sie łopata powoduje skoki obrotów lub złe ustawienie ślimaka naprężającego łopate. Jest to jednak tylko moja podejrzenie.
Bedę wdzięczna za wszelkie sugestje i udzieloną pomoc.
Pozdrawiam
Jestem posiadaczką Audi 80 w wersji 2.0 przerobionej na gaz (reduktor Stefanelli A74425)Jakieś pół roku temu wymieniona została sonda lambda z powodu gasnącego na benzynie auta i od tego czasu wszystko było wporządku. Niestety od 2 miesiący mam problem z obrotami na biegu jalowym, gdy auto włączone jest na benzyne. Obroty skaczą wówczas w zakresie od 600 do 2000 obr/min (cały czas), czasem problem zanika ale to tylko czasem. Na gazie jest nieco lepiej (czasem pojawią sie wachania obrotów w zakresie 800 - 1600obr/min) jednak i tutaj pojawił sie ostatnio problem w postaci "strzelania" gazu - wyrywa wręcz rure z przepływomierza (z opaski)! W warsztacie wymieniono silniczek krokowy, nie przyniosło to jednak porządanych rezultatów. Dziś wyczyszczony został przepływomierz i przy okazji wykryto ze ślizgacz rezystora regulacyjnego nie stykał wcale ze scieżką rezystywną - zostało to naprawione (wartość rezystancji sie zmienia przy przesuwaniu łopat wiec potencjometr juz działa). Poza tym okazało sie ze trzpień na którym osadzone są łopaty wewnątrz jest lekko skrzywiony co powoduje rysowanie łopaty o obudowe, co w maksymalnym połozeniu (przepływomierz otwarty na max) powoduje ze łopata potrafi sie tam zaciąć. Jedynym sposobem naprawienia tej usterki jest otwarcie przepływomierza od dołu poprzez zdjęcie przyklejonej pokrywy, co pozwoliło by na wyjęcie łopaty z obudowy i dokonanie korekcji toru jej ruchu.
I tu pojawia sie pytanie: jesli nawet uda sie otworzyć tą pokrywe to czym ją potem przykleić?? Jest jakis dobry klej do klejenie takiego materiału?? (typ przepływomierza: VW Audi 037906301)
Kolejne pytanie: Jak ustawić właściwe naprężenie speżyny(ślimaka) łopaty?? (w częsci elektronicznej do tego celu sluży kolo zębate, które odpowiada za napręzenie ślimaka naprężającego łopate, można je przekręcać w każda strone uzyskując wieksze bądź mniejszę naprężenie ślimaka)
Być moze to własnie zacinająca sie łopata powoduje skoki obrotów lub złe ustawienie ślimaka naprężającego łopate. Jest to jednak tylko moja podejrzenie.
Bedę wdzięczna za wszelkie sugestje i udzieloną pomoc.
Pozdrawiam