Strona 1 z 3
[B4 2.0 ABK] remont czy wymiana silnika?
: 24 sie 2011, 09:40
autor: sylwester28ET
Witam...
Stała się rzecz straszna, mianowicie wracając z pracy AUDI 80 B4 2.0 , silnik zaczął wydawać bardzo głośne dźwięki.Po dokładnej analizie czyli rozłożeniu silnika na części okazało się że obróciło panewkę na wale. Widać jest wyraźnie że ten głośny dźwięk który się wydobywał to pochodził od uderzenia tłoka w głowicę. I teraz lepiej będzie zrobić remont czy też wstawić używany silnik?
Dodam iż obecny przebieg wynosi 290 000 km.
[ Komentarz dodany przez: aldi: 2011-08-25, 20:02 ]
Poprawiłem temat, następny źle nazwany pójdzie do kosza bez ostrzeżenia! Pamiętaj o dodawniu [ ]
: 24 sie 2011, 09:49
autor: Patrique
Koszt remontu stanowczo przekroczy cenę zakupu nowego silnika. Są firmy które sprzedają silniki udzielając na nie 3 msc gwarancji.
Także ja bym się nie bawił w naprawę silnika. Tym bardziej, że w Twoim przypadku trzeba by zrobić:
szlif i wyważanie wałka korbowego
kapitalny remont głowicy
wymiana tłoka/ów + nadwymiarowe panewki korbowodów
...w zasadzie robiąc to wszystko można by się już pokusić o honowanie cylindrów i założenie nadwymiarowych tłoków wraz z nowymi pierścionkami.
Idąc tym tokiem działań, zrobiłbyś sobie prawie nowy silnik <ok> . Tylko niestety cena będzie wysoka.
: 24 sie 2011, 09:50
autor: lukwoj21
Szukaj nowego
: 24 sie 2011, 09:52
autor: Patrique
Reasumując :!: Bo trochę namotałem
. Wybór należy do Ciebie.
Kupując drugi używany silnik nie masz pewności ile ma tak naprawdę nalatane i ile czasu pozostało mu do kapitalki. Sprawa też dość istotna, ile chcesz na to przeznaczyć?
: 24 sie 2011, 12:48
autor: gruszek01
swapuj 1z
: 24 sie 2011, 13:01
autor: kubagaco
jak zrobisz remont to będziesz wiedział co masz w nim.
: 24 sie 2011, 13:08
autor: Darek.K
zgodzę się z poprzednikiem ja też robiłem remont i myślałem o kupnie innego ale zostałem przy remoncie i nie żałowałem dlatego że wiedziałem co jest pod maską i że nie padnie za rok czy dwa ale wybór należy do ciebie
: 24 sie 2011, 13:22
autor: sylwester28ET
Po pokonaniu dokładnych pomiarów okazuje się że szlif wałka jest niemożliwy ponieważ podczas jazdy panewka bardzo wytarła korbowód i niema takich rozmiarów panewek aby to wszystko spasowało
Więc do remontu musiałbym doliczyć kupno wałka.
: 24 sie 2011, 13:37
autor: Patrique
Kupno używanego wału nie stanowi chyba większego problemu?
: 24 sie 2011, 13:51
autor: sylwester28ET
Na chwilę obecną to robiłem rozeznanie w kupnie używki silnika, w mojej okolicy Audi na szrocie to jest rzadkość.
A tym bardziej na wielopunkcie.
: 24 sie 2011, 19:41
autor: karolas123
Rzucaj 1.8 20v z a4 moim zdaniem najtansza alternatywa. Silniki ABK wiekowe juz i ciezko znaleść dobry, a 1.8 o wiele łatwiej znaleźc i dobry i nie wiele wiecej roboty przy przezuceniu.
: 25 sie 2011, 19:52
autor: sylwester28ET
Cena za używany silnik ABK to około 1000 zł.
To dość wygórowana cena, i silniki które lekko mają ponad 200 tyś. przebiegu.
: 25 sie 2011, 20:01
autor: Audi 80 Polska
Chyba typowa cena szrotu, jak chcesz taniej to szukaj ludzi którzy rozbili (albo ktoś im rozbił) taki samochód i sami sprzedają swoje auto na części.
Kumpel ma do sprzedania kompletny 1.8 20V z 1999 roku z Passata chce 1100zł za nieogołocony silnik bo tylko zagraca mu szopę.
: 26 sie 2011, 09:05
autor: sylwester28ET
Tylko że wydając 1000 za coś co może pochodzi do przyszłego roku, to chyba jest trochę przesadą,
bo przecież mam kawałek do pracy i śmigam codziennie samochodem.
To lepiej już zrobić remont :roll:
: 26 sie 2011, 09:10
autor: spider15
Sam sobie odpowiadasz na pytanie
Jeśli masz kase rób remont. Zawsze bardziej jest to opłacalne niz kupno uzywki " niezanego pochodzenia " Nigdy nie wiesz ile uzywany pochodzi. Chyba ze wyrwiesz uzywany w naprawde dobrej, niskiej cenie, wtedy mozna cos myśleć.
A ze sie tak spytam z ciekawosci... Silnik 1.8 20V z a4 podchodzi bez przeróbek ?