Strona 1 z 1

[B3 1.6 PP + LPG] Nie pali na LPG - płyn chłodniczy?

: 30 sie 2011, 21:32
autor: msg
Witam. Jestem tu nowy (nowy na forum i nowy właściciel Audi 80), lecz wiele razy czytałem na forum, że gdy w samochodzie jest instalacja LPG, to normalną rzeczą jest, że ilość płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym jest mniejsza, niż wskazywałaby na to linia "MIN/MAX". Cierpliwie znoszę już drugi raz dolewanie płynu chłodniczego do tej kreski, ponieważ auto nie chce palić, gdy płynu jest mniej... Przy przełączniku LPG jest czerwona dioda, która zapala się w takiej sytuacji od razu po przekręceniu kluczyka do pozycji zapłonu. Gdy płynu jest "mniej, ale jeszcze ujdzie", to da się to ominąć przełączając na chwilę sterownik na benzynę, i z powrotem na gaz (nawet bez palenia silnikiem). Oględziny wzrokowe nie pozwoliły mi znaleźć wycieku płynu... przeoczyłem?

Jestem otwarty na wszelkie porady, gdzie może być wyciek (z pewnością sprawdzę króciec numero 13)...
Jaka powinna być ilość płynu chłodniczego, bo wydaje mi się, że ilość "ledwo widać płyn w zbiorniku" to przesada...

Auto kupiłem za niewielkie pieniądze (nie podcieram się kasą) i z punktu widzenia mechanicznego jest dość zaniedbane. Głównym problemem jest zupełny brak pompy paliwa (uległa uszkodzeniu i poprzedni właściciel doszedł do wniosku, że jej nie potrzebuje).

Aha, witam Was... <piwo>

: 30 sie 2011, 22:07
autor: czarna_B3
witamy :mrgreen:
przyczyną ubywającego płynu może być nagrzewnica sprawdż wykładzine czy nie jest wilgotna. U mnie ubywał i okazało się że nagrzewnica dokonała żywotu.
Pozdrawiam

: 30 sie 2011, 23:09
autor: Łukasz1990
Witamy kolegę.
A co do ubywania płynu chłodniczego to przyczyn może być wiele zaczynając od nieszczelności chodnicy po nieszczelne przewody gumowe( wyciek jest trudny do znalezienia, gdyż płyn może się lać na gorące części silnika i szybko schnąć, lecz pozostaje po wyschnięciu lekki nalot), nieszczelna nagrzewnica jak pisze koleżanka Paulina lub po prostu walnięta uszczelka pod głowicą( trzeba zwrócić uwagę czy nie zwiększył się poziom oleju w silniku lub odwrotnie, czy olej nie idzie do układu chłodzenia).

: 30 sie 2011, 23:15
autor: Audi 80 Polska
Zobacz czy za każdym razem gdy próbujesz odpalać otwiera się elektrozawór na reduktorze. Może nie otwierać niechętnie dwa może się otwierać ale nie zamykać. Wiec do silnika nie dociera mieszanka palna albo jest on zalewany czystym gazem.

Nie wiem jakim cudem ilość płynu wpływa na pracę przełącznik benzyna-gaz.

: 31 sie 2011, 17:33
autor: msg
Czy ja dobrze widzę, że mój króciec jest zielony?
Obrazek
Od tego zacznę naprawę układu chłodniczego. Zdjęcie możecie zachować dla potomnych i opisać jako "tak to NIE powinno wyglądać".

Dzięki za wskazówki, jeśli dalej coś będzie zawodzić w tym temacie, sprawdzę zalecane przez was elementy.

: 31 sie 2011, 18:56
autor: Audi 80 Polska
Przeciekanie tego króćca to standard.