Strona 1 z 1
[2.0 8v 90KM ABT] nierówna praca na lpg i benzynie
: 01 wrz 2011, 20:53
autor: artik
mój problem polega na tym ze moja audiczka zaczeła świrować, chodzi nierówno na benzynie i na gazie, byłem u mechanika który wymienił mi swiece i kopułke aparatu zapłonowego, ale problem pozostał ten sam z tym ze na benzynie teraz obroty falują ,doszło jeszcze do tego ze na gazie utrzymuje wysokie obroty (tak jakby sam sobie dodawał gazu) a po wylączeniu silka i ponownym uruchomieniu wraca do normy do nastepnego wcisnieca pedału gazu. O co chodzi <osohozi>
: 01 wrz 2011, 21:16
autor: rejdzik
Gaz masz drugiej gen?
Problem leży w potencjometrze przepustnicy zapewne.
: 01 wrz 2011, 21:37
autor: januszbin
falujące obroty to nie wina świec ani kopułki...sprawdź silnik krokowy ...jest najczęstrzą przyczyną ...wyczyść sobie przepływkę ....jest tam pewnie sporo syfu....
: 02 wrz 2011, 20:06
autor: artik
Gaz pierwszej generacji, dzis byłem u mechanika który powiedział ze gaz jest do regulacji i do wymiany silniczek krokowy( nowy 280 zł) oprócz tego znalazł wiszące i przepalone przewody ktore chyba mają być podłączone do emulatora sondy,ale niechcial nic podłączać bo to jest robota dla gazownika, i jeszcze jeden kwiatek, termostat stoi i tez do wymiany, jaki byście polecili?
: 02 wrz 2011, 20:17
autor: Pieterb
: 02 wrz 2011, 20:58
autor: Bastek
januszbin pisze:falujące obroty to nie wina świec ani kopułki...sprawdź silnik krokowy ...jest najczęstrzą przyczyną ...wyczyść sobie przepływkę ....jest tam pewnie sporo syfu....
W silniku ABT nie ma przepływomierza... tylko czujnik zasysanego powietrza umiejscowiony w aparacie wtryskowym...
: 03 wrz 2011, 08:44
autor: rejdzik
Nie wymieniaj żadnego silniczka krokowego, bo jako taki w tym silniku nie występuje. Skoro podnosi obroty to znaczy ze działa a steruje nim potencjometr przepusnicy. Skoro na gazie i na benie jest to samo to wina nie leży w regulacji gazu.
: 04 wrz 2011, 11:49
autor: artik
witam ponownie, dziekuje koledzy za rady, moja audiczka powoli wraca do normy, po podłączeniu przepalonych przewodów od emulatora sondy (poluzowały sie i leżały na kolektorze) silnik pracuje równo, ale problem potencjometru przepustnicy pozostał, czasami po wciśnięci gazu do spodu i puszczeniu pedału obroty nie spadają, dziś do kościoła zajechałem jak Kubica na pełnym gazie, trochę to irytujące, jak sobie z tym poradzić.
: 05 wrz 2011, 13:02
autor: rejdzik
http://allegro.pl/potencjometr-przepust ... 68796.html
Tu taka opcja, podaję przykład. Albo używany choć nie wiem na co trafisz albo nowy z allegro - nie wiadomo ile pochodzi.
W ŻADNYM RAZIE NIE NAMAWIAM DO ZAKUPU TEGO TOWARU!
: 16 wrz 2011, 17:30
autor: artik
Postanowiłem sie odezwać aby przedstawić rozwiązanie problemu z zacinaniem sie obrotów, winny był nastawnik przepustnicy (NIE MYLIĆ Z SILNICZKIEM KROKOWYM BO TEGO W SILNIKU ABT NIEMA) 30 minut roboty i koszt ok. 75 zł. Dziękuje za wszystkie rady i pozdrawiam <ok> Dodam tylko ze wymieniałem razem z potencjometrem przepustnicy
: 16 wrz 2011, 23:29
autor: misiek3456
Witaj czesta przyczyna falujacych obrotow jest lewe powietrze
sprawdz szczelnosc ukl.dolotowego,
podcisnienia