Strona 1 z 4

[80 b4 2,0 abt] jaki olej

: 23 lip 2007, 10:34
autor: dlugik
witam mam audi z 1994 r 2,0 + gaz przebieg 210000 sprowadzona rok temu z holandi, po sprowadzeniu nie wiedząc jaki olej był zalany zalałem castrola 10w/40 czyli pół syntetyk,na 10 000 tys dolałem jakieś 2 litryoleju, więc sporo poztym rura zrobiła się okopcona w środku ,wczesniej była jak nowa, teraz wymieniłem uszczelniacze co powinno pomódz, ale jaki lać olej dalej pół syntetyk czy przejść na mineralny bo jest wiele opini na ten temat, co jest lebsze dla samochodu.z góry dz

: 23 lip 2007, 11:29
autor: krisch
Przy takim przebiegu raczej lej mineralny . Polecam elfa ok 80 zł 5 litrów . Mineralny olej jest bardziej gęsty i powinien go mniej brać. Chociaż 2l na 10000 na gazie to jeszcze nie tragedia :->

: 23 lip 2007, 11:43
autor: netes
U mnie zalany jest półsyntetykiem (przebieg 209000), w tej chwili nie pamiętam jakim konkretnie.
Całkiem niewykluczone, że miałeś zalaną mineralkę, a po zmianie na półsyntetyk doprowadziłeś do rozszczelnienia silnika (wypłukało osady po starym oleju) i stąd to ubywanie oleju.

: 23 lip 2007, 12:05
autor: piotrek
Nie wlewaj mineralnego, polecam Valvoline max live 10W40 mam o wiele większy przebieg i jest ok

: 23 lip 2007, 13:05
autor: paco
krisch pisze:Przy takim przebiegu raczej lej mineralny .
To chyba nie jest dobre podejście do sprawy ... wiele osób twierdzi, że > 200k to już tylko minerał a przecież wiele silników z takim przebiegiem jest jest w bardzo dobrym (lub przynajmniej dobrym) stanie.

Druga sprawa to 2l/10000km i to na gazie to wcale według mnie nie jest duże zużycie. Są tacy którym bierze 1l/1000 i jeżdżą ;-) :mrgreen:

Ja u siebie przy 235 tyś km wlałem półsyntetyk po mineralnym -> ostatnio taki trend się zrobił link :-P

: 23 lip 2007, 13:16
autor: Skuciok
2l na 10kkm daje 0,2 l/1000km, norma jest do 0,5l/1000km
zużycie takie jest całkowicie w normie zwłaszcza jak się depta...
po prostu dolać trzeba co tysiąc albo dwa i już

: 23 lip 2007, 19:40
autor: rafi
lej połsyntetyk mobil, castrol lub shell'a
ja mam mobil1 10W/40

: 24 lip 2007, 11:02
autor: Danek
Co do norm to Dieter Korp podaje w swojej mądrej knidze, że wartość graniczna to 1,5l/1000 km. Okopcenie rury wcale nie musi wynikać ze spalania oleju, a np. z powodu za bogatej mieszanki :) . Podjedź na analizator spalin to będziesz wiedział czy pali olej czy mieszanka za bogata. Przy okazji jak masz II generację i fejs to też możesz się podpiąć i sprawdzić czy czasem nie jest za bogato, ewentualnie podregulować instalację. Ja u siebie leję półsyntetyk Lotosa, zmieniam dwa razy w roku (wiosna i jesień) mimo niższego przebiegu niż wynika z zaleceń serwisowych, ale że olej tani to wolę zmieniać częściej. Zużycie ok. 1l/7000km. Podejrzewam jednak, że u mnie zużycie oleju wynika z niestety nienajlepszego stanu prowadnic zaworowych i uszczelniaczy.

: 24 lip 2007, 11:35
autor: Doc
Tak jak koledzy wspomnieli. Ilośc spalonego oleju jest w normie, zatem nie zmieniaj nic, ale i czasem nie lej syntetyka.

Zmiana uszczelniaczy spowoduje Ci spadek zużycia oliwy. Przy 200 000 km zapewne nie są już dobrze trzymające.


pzdr.

: 19 cze 2008, 00:41
autor: adam28k
Witam.Odświeże temat bo zaintrygowała mnie pewna sprawa...Zbliża mi sie okres wymiany oleju i tak z ciekawości i z nudów przeglądałem w necie oferty producentów m.in CASTROL,VALVOLINE,FUCHS i są tam zakładki dotyczące doboru oleju do swojego samochodu.Klikałem na każdej z w/w stron żeby pokazało mi jaki mam wlać olej do mojego ABT 93r. i.... :shock: Za każdym razem zalecany olej do Audi 80 z roku 92-95 jest syntetyk!!!!! 0W-40 i 5W40!Normalnie nigdy by mi to nawet przez myśl nie przeszło a tu takie buty :shock: Zresztą sami sobie sprawdźcie na stronach producentów. I co wy na to wszystko szanowni audimaniacy :?:

: 19 cze 2008, 13:56
autor: misiek440
pod warunkiem że autko by było z roku 200x
lub po kapitalnym remoncie

: 19 cze 2008, 14:29
autor: adam28k
Tam wyraźnie jest napisane,że 80-tki z lat 91-95 powinny miec zalany syntetyk.Uwzglednony jest tez duży przebieg samochodu.W B3 zas do 91r. zalecany olej to półsyntetyk.Tu sie nasuwa pytanie:czy kupujac auto z zachodu nie wiemy jakim olejem jest zalane lejemy półsyntetyk albo minerał z obawy przed rozszczelnieniem silnika a może on własnie na syntetyku latał od nowego a my mu zmieniamy na gorszy?Później wiadomo szklanki,zawory,panewki,cykanie,stukanie itd. itp.Nikt mi nie powie,że w tamtych latach nie było olei syntetycznych bo nawet w madrej książce o Audi Dietera Korpa już jest mowa o oleju w pełni syntetycznym nazwanym jako "wysokosprawny".Sam sie nie raz spotkałem z tym,że przyprowadzone z niemiec Audi 80 B 4 jest zalane full syntetykiem i jest to udokumentowane książką serwisową.Juz sam zaczynam miec wątpliwości :roll: czy aby my tym silnikom nie robimy powoli postepującego KUKU :mrgreen:

: 19 cze 2008, 14:31
autor: misiek440
weź pod uwagę że silniki z b3 i b4 nieznacznie się różnią- nielicząc osprzętu

: 19 cze 2008, 14:35
autor: Skuciok
sprawdzałem swego czasu na castrola stronce i rzeczywiście tak jest.
ale bez przesady bym powiedział.

a teraz coś lepszego, poczytajcie:
http://www.wykop.pl/ramka/70734/zmowa-m ... amochodzie

: 19 cze 2008, 14:41
autor: adam28k
Skuciok, Dobre,dobre :mrgreen: <ok>