Strona 1 z 2

[B4 ABT po '93] Pierwotne ustawienie TPS po wymianie

: 10 wrz 2011, 13:33
autor: alcon
Witam ;-)

Drąrze temat z moim Audi mianowicie, po wymianie TPS'a trzeba by ustawić go jak to fabryka zrobiła ale nie jest to łatwe, więc moja prośba o kilka parametrów. U siebie nie mogłem tego pomierzyć bo już ktoś grzebał :-( .
Sprawa jest prosta kiedy TPS padnie i wymienimy całą przepustnice ale to kosztuje i nie łatwo to zdobyć ale są dostępne same potencjometry i ja tak zrobiłem, kupiłem poti i teraz muszę to wszystko zgrać tzn. TPS i silniczek krokowy, który też wymieniony.

Czytałem o ustawieniu TPS przy pomocy miernika czyli>
1. cofnięty krokowiec
2. na pinach 1 i 2 ustawiamy 0.20-0.25 V
ale to się ustawia w silnikach gdzie jest krokowiec z 4 pinami, po sierpniu '92 była zmiana i mamy 6 pinów i Mono Motronic MA1.2.3

I tu moja prośba:
Potrzebowałbym trzy parametry z aut gdzie nie był TPS ruszany:

Ważne!!! Krokowiec musi być cofnięty !!!

1. Napięcie na stykach 1 i 2 TPS przy zamkniętej przepustnicy
Obrazek

2. Odstęp między zderzakiem a osią przepustnicy (ta przepustnica jest z auta rok '92 :lol: )
Obrazek

3. Ważna rzecz to kąt otwarcia przepustnicy jaki podaje Vag
Obrazek


Ten kąt z Vag-a potrzebuje bo po ustawieniu TPS miernikiem na pinach 1 i 2 było ciekawe zjawisko:
Przy cofniętym silniku krokowym Vag pokazywał otwartą przepustnicę na 4.5° po lekkim dodaniu gazu było 0° no i dalej już normalnie. Najpierw myślałem, że TPS ma przetartą ścieżke ale z nowym jest to samo a zatem music być jakaś pozycja początkowa i miernik jej nie pokazuje dopiergo Vag.

A dlaczego to wszystko potrzebuje bo po wymianie ( i przed) występuje notorycznie błąd

00670 - Czujnik nastawnika przepustnicy

możliwe przyczyny:
- kable - sprawdzone :-D
- Tps - wymieniony
- Krokowiec - wymieniony
więc zostaje tylko zgranie tego wszystkiego :lol: mam taką nadzieje.

Chciałbym to wszystko zebrać, przetestować i jak sensowne wyniki moich wysiłków wyjdą opisać w jednym miejscu.

Dlatego potrzebna jest mi wasza pomoc z góry DZIĘKUJE <spoko>

: 14 wrz 2011, 09:42
autor: Bastek
Może to głupie pytanie ale w jaki sposób spowodować żeby krokowiec był cofnięty..?

: 14 wrz 2011, 11:34
autor: Audi 80 Polska
Gdzieś był opis na jakie piny podać +12V i minus aby się wsunął.

: 15 wrz 2011, 12:21
autor: alcon
Aby cofnąć silniczek krokowy bierzemy:

1- bateryjke 9V i dwa kabeliki ;-)
2- zdejmujemy wtyczke
3- podpinamy pod piny 1 i 6 i sprawdzamy - raz silniczek sie schowa a jak zamienimy to sie wysunie ;-) (normalnie powinno to sie wykonac z napieciem 6V. UWAGA -- NIE 12 !!!)
ja uzywam baterii 9V i jest ok.

Jest tez drugi sposób:

włączamy zapłon, odchylamy lekko przepustnice i lekko palce dotykamy 'zderzak' silniczka, praktycznie to on sam sie chowa.

Nie puszczajac przepustnicy (jest odchylona) odpinamy wtyczke od silniczka krokowego)

Gotowe ;-)

: 15 wrz 2011, 19:14
autor: Bastek
A jak sprawa wygląda przy 4-pinowym wtyku?

: 16 wrz 2011, 10:24
autor: alcon
<bylo>

4 piny sa w starszych systemach MonoMotronic 1.2.1
i jest o tym duzo na forum.
Jak zrobic pomiary i jak ustawic TPS ;-)

: 16 wrz 2011, 21:41
autor: Jarewa
Następna metoda.

Podczas cofania robimy myk na zapłonie odłączamy TPS a ecu zbzikuje i będzie cofał i wyciągał silniczek musimy mieć rękę na wtyczce od silniczka i jak widzimy że wciągnął całkowicie zrobi się luz to my wtedy wyciągamy wtyczkę od silniczka.

Metoda wiele razy sprawdzana osobiście. Bo komu chce się szukać bateryjki.

: 16 wrz 2011, 21:47
autor: karolas123
tylko ze bateryjka 9V i 12V zabija nam nowego krokowca, on jest sterowany 5V wiec podłączamy bateryjkę 4,5V i wtedy robimy swoje. Zeby ustawic poprawnie TPS potrzebujemy miliwoltomierza i nie ustawiamy na 230mili volt. Drugiej sciezki nie ruszamy bo to nam przestawi pierwsza. Kolejna sprawa to przerwa mierzy silniczkiem a przepustnica to max 0.5 mm inaczej bedzie zjawisko wpadajacego pedału gazu.

: 17 wrz 2011, 22:26
autor: alcon
9 V nic nie zabija ;-)
niejednokrotnie tak robilem.

a te ustawianie przerwy na 0,5 mm to w autach z krokowcem na cztery piny

pisalem na poczatku, ze chodzi mi o atua z 6 pinami.

A tam nie ustawia sie przerwy tyko wartosc z tabeli (wykresu)

mierzymy napiecie V1 na pinach 1i5 TPS

potem wysowamy krokowca na maksa do przodu (zeby otworzyl przepustnice) i na pinach 1i2 mierzyma napiecie V2, jazeli nie miesci sie w tabeli (wykresie) sruba regulacyjna ustawiamy

tak bynajmnie podaje AutoData. :-)


ale ja nie o tyma jak i co ustawiac tylko jakeie so wartosci w waszych autach o czywiscie jesli nic nie bylo przestawiane ;-)

: 17 wrz 2011, 22:58
autor: Jarewa
Drugie zdjęcie zderzak jest chyba błąd to zderzak całkowitego zamknięcia tam nie ma być przerwy jest po to by przepustnica nie waliła o korpus i jest to indywidualnie dla każdego inaczej ustawione.

Po drugie w każdym czy to 4 pin czy 6pin musi być przerwa między silnikiem a dźwignia bo jest po to by załączył się włącznik biegu jałowego. I czy to stara wersja czy nowa jest tak samo.

I do choler...y jaki korkowiec! Gdzie wy tam widzicie korkowca?
Adaptacja zrobiona?

Jeżeli po dodaniu gazu spada to uszkodzony tps lub źle ustawiony.

[ Dodano: 2011-09-17, 23:06 ]
alcon pisze:2. na pinach 1 i 2 ustawiamy 0.20-0.25 V
ale to się ustawia w silnikach gdzie jest krokowiec z 4 pinami, po sierpniu '92 była zmiana i mamy 6 pinów i Mono Motronic MA1.2.3

Następny błąd ! To ta sama przepustnica! więc i te same parametry ustawienia! A fabryka ustawia 0.20-0.25v

I jeszcze jedno pytanie zmieniałeś sam TPS czy całą przepustnice? Jeżeli sam TPS czy wyczyściłeś i założyłeś na sucho?

[ Dodano: 2011-09-17, 23:24 ]
alcon pisze:możliwe przyczyny:
- kable - sprawdzone
- Tps - wymieniony
- Krokowiec - wymieniony
więc zostaje tylko zgranie tego wszystkiego mam taką nadzieje
Jeszcze jedna opcja zostaje ECU.

: 18 wrz 2011, 10:32
autor: alcon
Jarewa duzo zes sie napisal ale ....!

Zajzyj do AutoDaty to niekrorych rzeczy sie dowiesz.

I tego, ze jest roznica miedzy systemem z silnikiem krokowym na 4 piny a 6 pinowym.

Ustawienie wylacznika biegu jalowego 4 piny:

Obrazek

Ustawienie wylacznika biegu jalowego 6 pin:

Obrazek

Potem porownojemy z wykresem:

Obrazek


Ale jak juz pisalem nie jak i co sie ustawia tylko jakie sa rzczywiste wartosci!!!

Ale jesli o tym juz mowa to ustawiajac tps an 0.2-0.25 przy otwartej na maka przepustnicy moze sie okazac, ze mamy wartosc np. 4,55V a to juz wykracza poza granice bo w tym systemie maks jest 4.5V. jakie sa pozniej objawy:

po wcisnieciu gazu do konca auto jedzie ale buczy i nie chce przespieszyc a po lekkim puszczeniu gazu wyrya do przodu.

Tak wiec przy ustawieniu TPS nie tylko wazna jes poczatkowa wartosc ale takze koncowa.

: 18 wrz 2011, 11:21
autor: Jarewa
Miłej pracy z AUTODATĄ. Każdy porządny mechanik elektryk powie tobie co myśli o tym programie.


Tu są dane rzeczywiste wartości

Obrazek


I jeszcze jedno bo to takie nie jasne. TPS ustawia się poluźniając te cztery śrubki i nim kręcąc ustawia się . A nie tą śrubka zderzakiem jak na drugim zdjęciu. Wnioskuje to z danych ostatnich jakie podałeś. Tam jest błąd!

: 18 wrz 2011, 12:26
autor: alcon
Jarewa masz racje miedzy innymi o ta srubke (zderzak) mi tez chodzi.

Jak to - wszystko ustawic kiedy ktos ta srubka krecil ;-)


A ten wykres moze jakies wyjasnienie bo nawet nie wien na co patrzec ;-)

Jak to ustawiac i co, gdzie mierzyc?

Kazda rada mile widziana ;-)

: 18 wrz 2011, 12:50
autor: maciek12
Jarewa pisze:Miłej pracy z AUTODATĄ. Każdy porządny mechanik elektryk powie tobie co myśli o tym programie.
Może znasz tych nieporządnych i myślą, że autodata jest do bani... Program ten jest jednym z pewniejszych programów, z których można czerpać informacje.

alcon ci nie Podał screenów ustawień TPS!!! Podał ustawienia zderzaka do switcha w silniczku krokowym... Jak ktoś przy tym grzebał, to choćbyś sobie TPS ustawiał do grudnia, to nie ustawisz... W autodacie jest też ustawienie TPS, wystarczy poszukać <ok>

: 18 wrz 2011, 13:29
autor: alcon
Co do sprawdzenia TPS w Auto Dacie znalazlem tylko to

Obrazek

ale podkreslam tu chodzi tylko o sprawdzenie TPS czy przypadkiem nie ma przerw na sciezkach a nie regulacja ;-)

A co do regulacji jest to

Obrazek

A celam moim zaczynajac ten caly watek bylo zebranie informacji, danych i to aby to co nie mozliwe i niedostepna stalo sie latwe i proste ;-) :lol: