[B4 ABT po '93] Pierwotne ustawienie TPS po wymianie
: 10 wrz 2011, 13:33
Witam
Drąrze temat z moim Audi mianowicie, po wymianie TPS'a trzeba by ustawić go jak to fabryka zrobiła ale nie jest to łatwe, więc moja prośba o kilka parametrów. U siebie nie mogłem tego pomierzyć bo już ktoś grzebał .
Sprawa jest prosta kiedy TPS padnie i wymienimy całą przepustnice ale to kosztuje i nie łatwo to zdobyć ale są dostępne same potencjometry i ja tak zrobiłem, kupiłem poti i teraz muszę to wszystko zgrać tzn. TPS i silniczek krokowy, który też wymieniony.
Czytałem o ustawieniu TPS przy pomocy miernika czyli>
1. cofnięty krokowiec
2. na pinach 1 i 2 ustawiamy 0.20-0.25 V
ale to się ustawia w silnikach gdzie jest krokowiec z 4 pinami, po sierpniu '92 była zmiana i mamy 6 pinów i Mono Motronic MA1.2.3
I tu moja prośba:
Potrzebowałbym trzy parametry z aut gdzie nie był TPS ruszany:
Ważne!!! Krokowiec musi być cofnięty !!!
1. Napięcie na stykach 1 i 2 TPS przy zamkniętej przepustnicy
2. Odstęp między zderzakiem a osią przepustnicy (ta przepustnica jest z auta rok '92 :lol: )
3. Ważna rzecz to kąt otwarcia przepustnicy jaki podaje Vag
Ten kąt z Vag-a potrzebuje bo po ustawieniu TPS miernikiem na pinach 1 i 2 było ciekawe zjawisko:
Przy cofniętym silniku krokowym Vag pokazywał otwartą przepustnicę na 4.5° po lekkim dodaniu gazu było 0° no i dalej już normalnie. Najpierw myślałem, że TPS ma przetartą ścieżke ale z nowym jest to samo a zatem music być jakaś pozycja początkowa i miernik jej nie pokazuje dopiergo Vag.
A dlaczego to wszystko potrzebuje bo po wymianie ( i przed) występuje notorycznie błąd
00670 - Czujnik nastawnika przepustnicy
możliwe przyczyny:
- kable - sprawdzone
- Tps - wymieniony
- Krokowiec - wymieniony
więc zostaje tylko zgranie tego wszystkiego :lol: mam taką nadzieje.
Chciałbym to wszystko zebrać, przetestować i jak sensowne wyniki moich wysiłków wyjdą opisać w jednym miejscu.
Dlatego potrzebna jest mi wasza pomoc z góry DZIĘKUJE
Drąrze temat z moim Audi mianowicie, po wymianie TPS'a trzeba by ustawić go jak to fabryka zrobiła ale nie jest to łatwe, więc moja prośba o kilka parametrów. U siebie nie mogłem tego pomierzyć bo już ktoś grzebał .
Sprawa jest prosta kiedy TPS padnie i wymienimy całą przepustnice ale to kosztuje i nie łatwo to zdobyć ale są dostępne same potencjometry i ja tak zrobiłem, kupiłem poti i teraz muszę to wszystko zgrać tzn. TPS i silniczek krokowy, który też wymieniony.
Czytałem o ustawieniu TPS przy pomocy miernika czyli>
1. cofnięty krokowiec
2. na pinach 1 i 2 ustawiamy 0.20-0.25 V
ale to się ustawia w silnikach gdzie jest krokowiec z 4 pinami, po sierpniu '92 była zmiana i mamy 6 pinów i Mono Motronic MA1.2.3
I tu moja prośba:
Potrzebowałbym trzy parametry z aut gdzie nie był TPS ruszany:
Ważne!!! Krokowiec musi być cofnięty !!!
1. Napięcie na stykach 1 i 2 TPS przy zamkniętej przepustnicy
2. Odstęp między zderzakiem a osią przepustnicy (ta przepustnica jest z auta rok '92 :lol: )
3. Ważna rzecz to kąt otwarcia przepustnicy jaki podaje Vag
Ten kąt z Vag-a potrzebuje bo po ustawieniu TPS miernikiem na pinach 1 i 2 było ciekawe zjawisko:
Przy cofniętym silniku krokowym Vag pokazywał otwartą przepustnicę na 4.5° po lekkim dodaniu gazu było 0° no i dalej już normalnie. Najpierw myślałem, że TPS ma przetartą ścieżke ale z nowym jest to samo a zatem music być jakaś pozycja początkowa i miernik jej nie pokazuje dopiergo Vag.
A dlaczego to wszystko potrzebuje bo po wymianie ( i przed) występuje notorycznie błąd
00670 - Czujnik nastawnika przepustnicy
możliwe przyczyny:
- kable - sprawdzone
- Tps - wymieniony
- Krokowiec - wymieniony
więc zostaje tylko zgranie tego wszystkiego :lol: mam taką nadzieje.
Chciałbym to wszystko zebrać, przetestować i jak sensowne wyniki moich wysiłków wyjdą opisać w jednym miejscu.
Dlatego potrzebna jest mi wasza pomoc z góry DZIĘKUJE