Strona 1 z 2
[B4 Quattro 2.0 16V ACE LPG] Gotuje płyn chłodniczy
: 13 wrz 2011, 06:25
autor: Fredzik20
Witam wszystkich mam dziwny problem. Otóż Gotuje się woda jednak dziwne jest to że nie ma małego obiegu cieczy. To znaczy nie ogrzewa parownika od LPG ani nagrzewnicy. Nie pomogła wymiana termostatu ani pompy wody. Po zablokowaniu termostatu żeby był otwarty auto rozgrzewa się, włączają się wentylatory i normalnie go studzi ale dalej parownik i nagrzewnica są zimne. Usterka pojawiła się nagle bez jakich kol wiek objawów.
: 20 wrz 2011, 21:26
autor: kaline1984
Może zdejmij z bloku tą rurę co idzie do nagrzewnicy i spr czy płyn wycieka tak samo z parownikiem?
: 21 wrz 2011, 07:03
autor: Pieterb
Jak kolega wyżej napisał też kiedyś musiałem ściągać tą rurę idącą do nagrzewnicy bo za cholerę nie mogłem odpowietrzyć układu. Robiłeś coś przy aucie typu wymiana płynu itp. czy sam się zapowietrzył bo może być jeszcze walnięty korek od zbiorniczka.
: 21 wrz 2011, 17:21
autor: Fredzik20
Dwa miesiące temu puściła uszczelka pod głowicą w wyniku czego popękał zbiorniczek wyrównawczy i chłodnica. Te elementy były wymienione. Potem było wszystko OK. Nagle się za gotował. Sprawdzałem też już to co napisaliście i wszystko jest w porządku. Zauważyłem, że metalowy przewód na powrocie do pompy jest od wewnątrz zardzewiały i ma zwężony przelot. Ominąłem go przewodem elastycznym i znalazł się obieg płynu. termostat się otwiera i normalnie chłodzi się silnik. Ale tylko do czasu kiedy stoi, bo jak jadę to się gotuje. Poza tym mam cały czas bardzo duże ciśnienie w układzie. Korek był wymieniany. nie pomogło. W sobotę zaprowadziłem go do znajomego mechanika, Mówi że może być pęknięta głowic. Dziś miał się za to wziąć. Jak tylko coś będzie wiadomo to napiszę.
: 21 wrz 2011, 19:03
autor: kojak85
Miałeś pęcherze powietrza w zbiorniczku wyrównawczym? Spuchnięte węże? Słodkawy zapach spalin? Majonez pod korkiem wlewu oleju? Spadek mocy? Bez korka próbowałeś? Owszem może być to wina pękniętej głowicy, ale wtedy pewnie któryś z wymienionych objawów by wystąpił. Może nagrzewnica niedrożna. Dmucha ciepłym powietrzem jak się zagrzeje? Bardzo ciepłym, czy tylko ciepłym? Możesz spróbować ominąć nagrzewnicę i zobaczyć co wtedy będzie jeżeli nie dmucha gorącym powietrzem. Ewentualnie może to w parowniku coś nie bardzo i to jego omiń i spróbuj na samej gasolnie.
: 22 wrz 2011, 20:57
autor: Fredzik20
Próbowałem omijać już wszystko co się da. Ominąłem parownik, nagrzewnicę i chłodnicę oleju. Ze wszystkich objawów Jakie mogą wskazywać na głowicę jest właśnie powietrze idące do zbiorniczka wyrównawczego przez przewód od nadmiaru. A co ciekawe nie ma spalin w układzie chłodzenia. Sprawdzane było w warsztacie jakimś płynem służącym do tego celu.
: 22 wrz 2011, 21:18
autor: kojak85
Jak dasz mocniej w palnik to wali większą ilością pęcherzy w zbiornik wyrównawczy? Może to uszczelka pod głowicą a nie sama głowica.
: 23 wrz 2011, 06:01
autor: Fredzik20
Uszczelka była wymieniana dwa miesiące temu. Przy okazji była planowana głowica. Jest taka możliwość, że to uszczelka ale raczej mała. Dziś zajadę do mechanika który ma go robić. Zobaczę czy już coś zdziałał.
: 23 wrz 2011, 06:14
autor: damianek1234561
a moze to po prostu nie domagajaca pompa wody albo jakis dziurawy wezyk gdzies mala dziurka starczy zeby zapowietrzyc uklad
sprobuj jechac ciagle na wlaczony cieplym nawiewie u nadmuchu na maxa jak bedzie lepiej to bedzie zapowietrzenie
: 23 wrz 2011, 21:02
autor: Fredzik20
Pisałem już ze pompa (jak i cały układ chłodzenia) była wymieniona.
: 24 wrz 2011, 07:42
autor: damianek1234561
To ze wymieniona nie znaczy ze sprawna nigdy nie wiadomo na co sie trafi jesli caly uklad byl wymieniany moze cos ktos zle podlazyl i dlatego tak sie dzieje moze tez termostat sie zawiesza albo korek zbiorniczka powiedzial papa
: 24 wrz 2011, 12:16
autor: Fredzik20
Nie znaczy ale skoro piszę że mały obieg się znalazł ale goni powietrze to raczej pompa daje. a termostat też nie ma nic do małego obiegu. On tylko otwiera duży obieg i zamyka przelot z pompy do głowicy żeby płyn leciał przez chłodnicę. Znam ten układ już na pamięć. Poza tym mechanik dzisiaj mówił że jeszcze raz sprawdzał cały układ i nic nie widzi złego. W poniedziałek zdejmie głowicę.
: 24 wrz 2011, 20:23
autor: damianek1234561
tak jak mowisz termostat otwiera duzy obieg na chlodnice co oznacza ze zapowietrzenie moze byc w chlodnicy i jak dochodzi do termostatu to on sie zawiesza i wlasnie nie otwiera dlatego woda sie gotuje.... jezeli podczas wymiany plynu chlodniczego silnik byl cieply to podczas wlewania zimniego plynu termostat ktory by cieply (otwarty) zamknal sie pod wplywem zimna i zapowietrzyl uklad a jezeli silnik byl goracy (90stopni) i zalano go zimnym plynem to sie zgadzam ze mogla peknac glowica
: 25 wrz 2011, 08:01
autor: davidpolska
a wyrzuca ci płyn ze zbiorniczka??? spróbuj wymienić oring w kolektorze ssacym; nie wiem czy u Ciebie on jest ale ja tak miałem w 100 C3 1,8 ze płyn wchodził na kolektor i pozniej miał wychodzic z kolektora przez ten oring zeby ogrzac kolektor. I oring był spuchnięty tak ze płyn wogóle prawie przez niego nie przepływał i gotowało płyn. Cena oringu 1,50.
: 26 wrz 2011, 21:33
autor: Fredzik20
Kolego damianek1234561 nie ma takiej możliwości żeby była zapowietrzona chłodnica bo przez nią płyn idzie dopiero do silnika. Ten układ jest tak zrobiony że jedyna rzecz jaka może się nie odpowietrzyć to nagrzewnica, ale była ominięta. Co więcej Ten układ odpowietrza się sam. A gdyby było powietrze w termostacie to by się nie otworzył a on się otwiera. Po za tym termostat siedzi w pompie (tak jak by
)
A co do tego oringa o którym pisałeś kolego davidpolska to nie sprawdzałem. Ale nie przypominam sobie żeby było u mnie coś takiego. Chociaż mogę się mylić. Tyle że na razie auto jest u mechanika. Sprawdził jeszcze raz cały układ i nic nie znalazł. Jutro głowica idzie do sprawdzenia na mikropęknięcia.