Strona 1 z 3
[cabrio b4 ABK] swap na ADR
: 15 wrz 2011, 10:47
autor: trejdmark
panowie,
wiele czytałem, ale dużo informacji porozrzucane więc chciałbym założyć wątek i tutaj zgrupować całą wiedzę dotyczącą tematu.
Plan taki. Zmieniam ABK na ADR. Pewnie wielu powie, że lepiej 1.8 T bo więcej mocy, oszczędniejszy. Ale ja nie chcę turbiny poprostu.
Czy montować skrzynią z ADRa czy zostawić ABKowską, mam dostęp do skrzyni więc to nie problem w razie co.
Skoro wymienia się ABK na 1.8 T to wnioskuję, że nie będzie problemów z ADR.
Łapy będą pasować, tylko poduszki się dobiera?
Jak z wydechem? Kolektor z ADRa i zmieniam tylko dolot, spawając rury, czy jakieś inne modyfikacje są bardziej wymagane?
Jakies specjalne porady dotyczące owej wymiany, na cś szczególnie zwrócić uwagę?
Stawiam browary za pomoc.
: 15 wrz 2011, 16:02
autor: Krycha
trejdmark pisze:Jakies specjalne porady dotyczące owej wymiany
ja mam jedną - daj se spokój i albo zmieniaj na AEBa albo zostaw to ABK w spokoju. Czemu nie chcesz turbiny ? Boisz się że będzie awaryjne ?
: 15 wrz 2011, 16:12
autor: trejdmark
powiem Ci tak:
muszę zrobić remont silnika swojego, więc zamiast fullgrupy już wolałbym te pieniądze przeznaczyć na nowocześniejszy silnik. Bardziej elastyczny itp.
Znajomy mechanik z zaprzyjaźnionego warsztatu ma po stłuczce a4 i właśnie w niej ADRa skrzynie itp wszystko w dobrym stanie i za naprawde nie wielkie pieniądze nie dosć, że sprzedałby mi silnik, skrzynie, wiązki itp to jeszcze by mi pomógł to wsadzić.
kolejnym powodem jest, że nie pałuję ostro (felgi 17 i cienki profil) a mieszkam i poruszam się w takich ( DZIURAWYCH K..WA) dzielnicach gdańska, że nie potrzebuję aż takiej mocy jaką mi da turbina a dwa, że AEB musiałbym kupować na własną rekę i wyszłoby mi to dużo drożej.
Do tego gaz, a wiadomo, że bezturbinowe silniki może i minimalnie ale jednak ryzyko jest mniejsze ich uszkodzenia.
: 15 wrz 2011, 17:56
autor: Niki20
Ja bym wyremontował ABK i cieszył się że mam igłę silnik... Zresztą takie ABK spali mniej niż ADR moim zdaniem...
: 16 wrz 2011, 00:49
autor: czorny125p
Niki20 co do spalania to nie był bym taki pewien wg. moich obserwacji ( teść ma ABK w sedanie ja miałem ADR w cabrio - zauważ że cabrio cięższe) i przy mojej dość ciężkej nodze ABK w życiu nie dorówna żwawościa ADR-owi a i tak spala te 2-3 litry więcej ale to taka dygresja odnośnie clue tematu w 100% popieram kryche z przewaga na DAJ SE SOPOKÓJ
: 16 wrz 2011, 01:04
autor: trejdmark
DZIĘKI PANOWIE. W takim razie nie zmieniam, wyremontuje silnik. I cabrioszka będzie zadowolona
: 16 wrz 2011, 19:43
autor: Audi 80 Polska
Tutaj jest opis użytkownika który zeswapował ADR'a
https://audi80.pl/b4-20-ace-adr-swap ... t45782.htm
: 18 wrz 2011, 23:07
autor: widmo
Też bym wolał zostawić ABK niż swapować na ADR
ADR ma delikatną głowicę z racji 20V
zresztą AEB to samo ma ADR tylko turbo dorzucone.
: 18 wrz 2011, 23:40
autor: karolas123
Kazecie mu remontować wiekowy silnik jak moze w tej kasie miec o wiele nowszy technologicznie? Ludzie nie rozumiem was, to jest darmowa moc, niuton, milion razy lepsza charakterystyka pracy silnika i o wiele mniej klekotu z pod maski. Ja wrzucałbym ADR to bardzo mało awaryjny silnik z naprawde fajnym niutonem i niskim spalaniem.
: 19 wrz 2011, 00:17
autor: widmo
karolas123 pisze:Kazecie mu remontować wiekowy silnik
Nikt mu nie rozkazuje co ma robić tylko pisze swoje opinie na ten temat.
ABK
ma swoje wady i zalety
owszem jest konstrukcją starą, ale bardzo żywotną, Dostępność części i prostota napraw jest bardzo dobra. Ceny części są śmieszne w porównaniu do ADR
Niektóre naprawy i usterki są "dziwaczne" jak np ustawienie zapłonu, czy nieszczęsne falowanie obrotów. Jednak są do przeskoczenia niskim kosztem.
Sam remont silnika nie jest trudny i kosztowny.
A zadbana lub dobrze naprawione ABK to naprawdę fajny motorek i super znosi LPG nawet po znacznym przebiegu.
ADR
Awaryjne głowice 20V, a jeśli docelowo ma być LPG to kiepsko widzę żywotność takiej głowicy.
Napinacz hydrauliczny łańcucha wałków rozrządu jest baaaardzo kosztowny. Jego koszt to coś koło 1500zł dostępne tylko w ASO. często w tych silnikach słychać klekotanie jak w dieslu.
Jeśli ktoś nie wymieni tego na czas skutki mogą być kosztowne -> spadek ciśnienia oleju i nawet zatarcie silnika.
Nie mówię już o 20szt popychaczy
Czasami łańcuszek napędu pompy oleju lubi się tłuc z racji zużytego napinacza łańcucha pompy oleju.
Nie mówię już o kosztach związanych ze swapem.
Przeróbka lub zmiana praktycznie wszystkiego pod maską.
Dawca jest jak pisze kolega
trejdmark, jednak nakład pracy i czasu jest duży.
Samo ogarnięcie instalacji elektrycznej to jest spore wyzwanie :roll:
: 19 wrz 2011, 06:34
autor: Mabrothrax
widmo pisze:karolas123 pisze:Kazecie mu remontować wiekowy silnik
Nikt mu nie rozkazuje co ma robić tylko pisze swoje opinie na ten temat.
ABK
ma swoje wady i zalety
owszem jest konstrukcją starą, ale bardzo żywotną, Dostępność części i prostota napraw jest bardzo dobra. Ceny części są śmieszne w porównaniu do ADR
Niektóre naprawy i usterki są "dziwaczne" jak np ustawienie zapłonu, czy nieszczęsne falowanie obrotów. Jednak są do przeskoczenia niskim kosztem.
Sam remont silnika nie jest trudny i kosztowny.
A zadbana lub dobrze naprawione ABK to naprawdę fajny motorek i super znosi LPG nawet po znacznym przebiegu.
ADR
Awaryjne głowice 20V, a jeśli docelowo ma być LPG to kiepsko widzę żywotność takiej głowicy.
Napinacz hydrauliczny łańcucha wałków rozrządu jest baaaardzo kosztowny. Jego koszt to coś koło 1500zł dostępne tylko w ASO. często w tych silnikach słychać klekotanie jak w dieslu.
Jeśli ktoś nie wymieni tego na czas skutki mogą być kosztowne -> spadek ciśnienia oleju i nawet zatarcie silnika.
Nie mówię już o 20szt popychaczy
Czasami łańcuszek napędu pompy oleju lubi się tłuc z racji zużytego napinacza łańcucha pompy oleju.
Nie mówię już o kosztach związanych ze swapem.
Przeróbka lub zmiana praktycznie wszystkiego pod maską.
Dawca jest jak pisze kolega
trejdmark, jednak nakład pracy i czasu jest duży.
Samo ogarnięcie instalacji elektrycznej to jest spore wyzwanie :roll:
1500 zł za napinacz łańcucha w aso? to ciekawe ja za swój w aso do aeba dałem jakieś 350 zł. Popychacze INA komplet - 650 zł.
Zweryfikuj cenniki a później strasz.
: 19 wrz 2011, 10:33
autor: widmo
1500zł tyle płaciłem klientowi na przełomie 2009/2010 wiec ceny pisałem z pamięci, a tendencje cenowe nie są malejące a zazwyczaj rosnące.
jakby na to nie patrzeć ADR jest droższą jednostką napędową do serwisowania niż ABK
: 19 wrz 2011, 10:35
autor: Mabrothrax
Ano to to na pewno
: 19 wrz 2011, 10:38
autor: widmo
ale pisałeś ze napinacz do AEB kupowałeś za 350zł
chwilka :idea:
w ADR jest inny napinacz chyba ze sterowaniem elektronicznym .... :!:
w AEB jest strikte mechanika
trzeba to sprawdzić bo mi to spokoju nie daje 8-)
: 19 wrz 2011, 10:39
autor: Mabrothrax
A tego to nie wiedziałem