Strona 1 z 1
[B4 all] Układ chłodzenia
: 19 wrz 2011, 14:21
autor: kajo4fun
Witam, jestem nowym użytkownikiem i taki temat pewnie już był ale nie mogę go zaleście. Mianowicie wskaźnik pokazuje około 100 stopni podczas stanie w koku lub wolnej jeździe, a kiedy jadę około 70km/h i więcej wskazówka schodzi do około 60 stopni przy tym wentylator działa i termostat jest ok, czasem na zakrętach świeci się kontrolka od temperatury. Macie może jakiś pomysł co to może być. Z góry dziękuję za pomoc.
Kolejnym razem stosuj odpowiednie tagi
ysiul
: 19 wrz 2011, 14:23
autor: andi77
kajo4fun pisze:czasem na zakrętach świeci się kontrolka od temperatury
Sprawdź poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym.
: 19 wrz 2011, 14:25
autor: kajo4fun
Jest cały zbiorniczek, było na minimum i dolałem do pełna.
: 19 wrz 2011, 15:07
autor: kojak85
No to coś jest z czujnikiem przy tym zbiorniku. A co do temperatury to przy jakiej działają Ci wentylatory? Nie licząc tej kontrolki to wygląda na zwalony czujnik dający info do zegara albo sam zegarek do obejrzenia, bo oszukuje. Wentylatory załącza ten czujnik, który jest wkręcany od spodu w głowicę.
: 19 wrz 2011, 15:10
autor: kajo4fun
Wentylator włącza się przy około 90 stopniach.
: 19 wrz 2011, 15:18
autor: kojak85
Czyli dobrze się włącza. Rozumiem, że jak Ci się włącza to masz na wskaźniku 90st. Na jakiej podstawie twierdzisz, że termostat jest dobry, bo te objawy co piszesz sugerują właśnie termostat. Jeżeli nie on to zobacz sobie ten czujnik, który jest w króćcu przy głowicy. Przeczyść styk, lepiej zaciśnij wsuwkę. Wygląda mi to na ten problem.
: 19 wrz 2011, 15:21
autor: kajo4fun
Termostat wczoraj wymieniłem na nowy , a tamten też był dobry. właśnie idę sprawdzić ten czujnik i zobaczę te styki o których mówisz.
: 19 wrz 2011, 16:00
autor: kajo4fun
A nie przepraszam, wentylator włącza się od równych 100 stopni , wszystkie kable styki i czujniki wyglądają ok , tyki przeczyściłem. Czy to dalej może by wina termostatu?
: 19 wrz 2011, 17:16
autor: kojak85
Jeżeli wentylatory włączają Ci się przy 100 st. to nie ma tragedii. Wskaźnik trochę przekłamuje więc termostat wygląda na sprawny. Rozumiem, że testowałeś teraz czy nadal dobrze pokazuje i nadal masz 70st z porywami do 60st w trasie? Ten czujnik nie raz robi takie jaja. Miałem podobnie w B3. Luzowało się połączenie kabla z czujnikiem i to fisiował. Jak zacisnąłem mocniej kombinerkami to jak ręką odjął. A jak masz na budziku ok 60 stopni to chłodnicę masz ciepłą? Chodzi mi, zanim zagrzejesz silnik do 90.
Edytuj nazwę tematu. Musisz dodać tag.
: 19 wrz 2011, 17:57
autor: kajo4fun
Ok dzięki bardzo.
: 19 wrz 2011, 18:06
autor: andi77
kajo4fun pisze:Jest cały zbiorniczek, było na minimum i dolałem do pełna.
Nigdy nie lej do pełna. Na zimnym silniku nalewaj do znaku minimum... pamiętaj, że pod wpływem temperatury ciecz zwiększa objętość.
: 19 wrz 2011, 18:25
autor: kajo4fun
Jeszcze trochę do pełnego zostało ale jest w okolicach max.
: 21 wrz 2011, 22:48
autor: davidpolska
andi77 pisze:kajo4fun pisze:Jest cały zbiorniczek, było na minimum i dolałem do pełna.
Nigdy nie lej do pełna. Na zimnym silniku nalewaj do znaku minimum... pamiętaj, że pod wpływem temperatury ciecz zwiększa objętość.
kolega dobrze pisze; na zimnym ma być na min; przeciez nie masz na zbiorniczku napisu max; pozniej w miare nagrzewania poziom się podnosi. Jak nalejesz nawet prawie na full to będzie ci wyrzucać płyn bo z powrotu będzie nawalało i nie będzie się miał gdzie pomieścić, będziesz miałe węże twarde też. Mi się wydaje że termostat ci się zacina. Wymień na oryginał. Ja płaciłem w ASO 87 zł z oringiem.