Strona 1 z 1
[B3, PP, 1.6, 51kW, 91r] - Jaki gaźnik?
: 21 wrz 2011, 18:22
autor: Jaca997
Witam
Otóż mam problem z gaźnikiem Pierburg 2EE. Ciężko odpala na benzynie, po odpaleniu autem strasznie trzęsie na boki tak jakby nie łapał na wszystkie gary i wydobywa się dużo dymu z spod maski i z nawiewów. Po minucie złapie równe obroty lecz podczas jazdy i podczas wrzuceniu na luz obroty błyskawicznie spadają i bywa tak że auto zgaśnie podczas jazdy. Nikt nie chce się podjąć naprawy tego bo to gaźnik sterowany elektronicznie i są bardzo trudne i awaryjne. Auto mam od ok 4 lat i poprzedni właściciel cały czas jeździł na gazie. W okresie użytkowania przeze mnie auta były lepsze (ładnie odpala, ładnie chodzi na benzynie) i gorsze dni (j.w).
Jestem gotów kupić gaźnik niekoniecznie identyczny taki jaki mam (Pierburg 2EE). Chciałbym też nie inwestować w 2E2. Są to elektronicznie sterowane gaźniki i niestety najbardziej awaryjne. W poszukiwaniach mam inny gaźnik i w tym problem że nie wiem jakie będą do mojego auta pasować. Sprawa dosyć pilna bo zima tuż tuż a benzynka w mroźne dni potrzebna.
Dzięki za pomoc.
: 21 wrz 2011, 18:28
autor: Audi 80 Polska
Chyba pierburg 2E podchodzi bez kombinacji i niema elektroniki ale nie wiem jak jest z jego awaryjnością. Tylko większość takich gaźników na allegro jest od silnika 1.3.
Albo gaźnika z Polonez/125p tylko trzeba zrobić kryzę aby przykręcić do kolektora oraz do filtra powietrza. I jest problem bo z normalnym mikserem LPG (albo tylko palnikowym bo już nie pamiętam) taki zestaw ponoć nie mieści się pod maskę.
: 22 wrz 2011, 09:09
autor: ysiul
Jaca997 pisze:Jestem gotów kupić gaźnik niekoniecznie identyczny taki jaki mam (Pierburg 2EE). Chciałbym też nie inwestować w 2E2. Są to elektronicznie sterowane gaźniki i niestety najbardziej awaryjne. W poszukiwaniach mam inny gaźnik i w tym problem że nie wiem jakie będą do mojego auta pasować.
Kolego zadzwoń do firmy Rengaz z Kalisza/Regeneracja Gaźników 602368167 tam przedstaw swój problem gość na pewno coś doradzi <ok> Sam korzystałem z ich usług.
: 22 wrz 2011, 15:55
autor: Jaca997
aldi pisze:Chyba pierburg 2E podchodzi bez kombinacji i niema elektroniki ale nie wiem jak jest z jego awaryjnością. Tylko większość takich gaźników na allegro jest od silnika 1.3....
no właśnie tak przeglądam i przeglądam wszystko pod 1.3
ysiul pisze:Kolego zadzwoń do firmy Rengaz z Kalisza/Regeneracja Gaźników 602368167 tam przedstaw swój problem gość na pewno coś doradzi <ok> Sam korzystałem z ich usług.
hmmm myślałem też nad regeneracją. Sam nie wiem czy to by się opłacało ale skontaktuje się z nimi i zobaczę. Jeszcze muszę na spokojnie po szrotach pojeździć. Szczerze to bym wolał się pozbyć tego gaźnika bo gdzie nie pojadę to nie chcą nawet na ten gaźnik patrzeć
Może jakieś inne gaźniki by wchodziły do PP?
: 23 wrz 2011, 09:11
autor: ysiul
Jaca997 pisze:bo gdzie nie pojadę to nie chcą nawet na ten gaźnik patrzeć
bo się na tym wcale nie znają. W sumie jak ja miałem problemy z wolnymi obrotami to nikt się tym nie zajął dopiero z tego Rengaz pomogli.
: 04 paź 2011, 21:29
autor: zakator
Witam, widzę koledzy że znalazł sie ktoś kto jednak robi te gaźniki, ja prawie rok temu poszukiwałem głównie w krakowie i polecany "spec" powiedział że nikt się nimi nie zajmuje. Ja po problemach z falowaniem obrotów i samoczynnym dodawaniem w czasie jazdy wymieniłem gaźnik na inny taki sam znaleziony na szrocie, skusiła mnie cena bo 150zł w porównaniu z np allegro to spora różnica. Cieszyłem sie w miare sprawnym do tego tygodnia i znowu sie zaczyna, falują obroty lub zacinaja sie w jednym położeniu tudziesz same wzrastaja. Na jakis czas pomaga restart komputera poprzez wyłaczenie stacyjki i właczenie w czasie jazdy. Mam jednak pytanie czy ktoś sie orientował ile w tym zakładzie tutaj polecanym kosztuje regeneracja takiego gaźnika lub może ktoś wie jak sparwdzić elektronike nastawnika przepustnicy bo w poprzednim sprawdzałem i np membrana była ok.
: 04 paź 2011, 22:14
autor: Audi 80 Polska
zakator pisze:jak sparwdzić elektronike nastawnika przepustnicy bo w poprzednim sprawdzałem i np membrana była ok.
W tej książce
http://rapidshare.com/files/328971493/g ... di_80_.rar jest opisane jak sprawdzić i jakie powinny być wartości na nastawniku.
Wbudowane są w niego dwa elektrozawory i potencjometr.
U mnie szalały obroty raz jak rozleciał się wężyk łączący nastawnik ze spodem gaźnika a drugi metalowy dekiel nastawnika był nieszczelny.
: 13 paź 2011, 13:42
autor: zakator
Czytałem juz jakis czas temu o tym ale pozostaje problem dla drobnego majsterkowicza a mianowicie nie mam takiej pompki podcisnieniowej. Zauważyłem wczoraj ze np po zatrakniu rurki od filterka powietzra (taki mały który doprowadza powietzre do nastawnika), nastawnik sie zatrzymuje w jednej pozycji wiec membrana powinna być szczelna. Mam tez pytanie czy moje objawy (podnoszace sie obroty i okresowo falujace) mogą być przyczyna awarii czujnika temperatury (tego w krućcu wodnym gdzie jest czujnik od wskaźnika), odpinałem go wczoraj jak falowały obroty na postoju i w nic sie nie zmienilo w zachowaniu silnika??
: 28 lis 2011, 11:58
autor: warsew1006
posiadam kompletny 2E-E nr.0501290150 z 1,8 benzyna B3 (z demontażu) tel 725-235-845