Strona 1 z 1

[B3, PP, 1.6, 51kW, 91r] - Jaki gaźnik?

: 21 wrz 2011, 18:22
autor: Jaca997
Witam
Otóż mam problem z gaźnikiem Pierburg 2EE. Ciężko odpala na benzynie, po odpaleniu autem strasznie trzęsie na boki tak jakby nie łapał na wszystkie gary i wydobywa się dużo dymu z spod maski i z nawiewów. Po minucie złapie równe obroty lecz podczas jazdy i podczas wrzuceniu na luz obroty błyskawicznie spadają i bywa tak że auto zgaśnie podczas jazdy. Nikt nie chce się podjąć naprawy tego bo to gaźnik sterowany elektronicznie i są bardzo trudne i awaryjne. Auto mam od ok 4 lat i poprzedni właściciel cały czas jeździł na gazie. W okresie użytkowania przeze mnie auta były lepsze (ładnie odpala, ładnie chodzi na benzynie) i gorsze dni (j.w).
Jestem gotów kupić gaźnik niekoniecznie identyczny taki jaki mam (Pierburg 2EE). Chciałbym też nie inwestować w 2E2. Są to elektronicznie sterowane gaźniki i niestety najbardziej awaryjne. W poszukiwaniach mam inny gaźnik i w tym problem że nie wiem jakie będą do mojego auta pasować. Sprawa dosyć pilna bo zima tuż tuż a benzynka w mroźne dni potrzebna.

Dzięki za pomoc.

: 21 wrz 2011, 18:28
autor: Audi 80 Polska
Chyba pierburg 2E podchodzi bez kombinacji i niema elektroniki ale nie wiem jak jest z jego awaryjnością. Tylko większość takich gaźników na allegro jest od silnika 1.3.

Albo gaźnika z Polonez/125p tylko trzeba zrobić kryzę aby przykręcić do kolektora oraz do filtra powietrza. I jest problem bo z normalnym mikserem LPG (albo tylko palnikowym bo już nie pamiętam) taki zestaw ponoć nie mieści się pod maskę.

: 22 wrz 2011, 09:09
autor: ysiul
Jaca997 pisze:Jestem gotów kupić gaźnik niekoniecznie identyczny taki jaki mam (Pierburg 2EE). Chciałbym też nie inwestować w 2E2. Są to elektronicznie sterowane gaźniki i niestety najbardziej awaryjne. W poszukiwaniach mam inny gaźnik i w tym problem że nie wiem jakie będą do mojego auta pasować.
Kolego zadzwoń do firmy Rengaz z Kalisza/Regeneracja Gaźników 602368167 tam przedstaw swój problem gość na pewno coś doradzi <ok> Sam korzystałem z ich usług.

: 22 wrz 2011, 15:55
autor: Jaca997
aldi pisze:Chyba pierburg 2E podchodzi bez kombinacji i niema elektroniki ale nie wiem jak jest z jego awaryjnością. Tylko większość takich gaźników na allegro jest od silnika 1.3....
no właśnie tak przeglądam i przeglądam wszystko pod 1.3
ysiul pisze:Kolego zadzwoń do firmy Rengaz z Kalisza/Regeneracja Gaźników 602368167 tam przedstaw swój problem gość na pewno coś doradzi <ok> Sam korzystałem z ich usług.
hmmm myślałem też nad regeneracją. Sam nie wiem czy to by się opłacało ale skontaktuje się z nimi i zobaczę. Jeszcze muszę na spokojnie po szrotach pojeździć. Szczerze to bym wolał się pozbyć tego gaźnika bo gdzie nie pojadę to nie chcą nawet na ten gaźnik patrzeć :P

Może jakieś inne gaźniki by wchodziły do PP?

: 23 wrz 2011, 09:11
autor: ysiul
Jaca997 pisze:bo gdzie nie pojadę to nie chcą nawet na ten gaźnik patrzeć :P
bo się na tym wcale nie znają. W sumie jak ja miałem problemy z wolnymi obrotami to nikt się tym nie zajął dopiero z tego Rengaz pomogli.

: 04 paź 2011, 21:29
autor: zakator
Witam, widzę koledzy że znalazł sie ktoś kto jednak robi te gaźniki, ja prawie rok temu poszukiwałem głównie w krakowie i polecany "spec" powiedział że nikt się nimi nie zajmuje. Ja po problemach z falowaniem obrotów i samoczynnym dodawaniem w czasie jazdy wymieniłem gaźnik na inny taki sam znaleziony na szrocie, skusiła mnie cena bo 150zł w porównaniu z np allegro to spora różnica. Cieszyłem sie w miare sprawnym do tego tygodnia i znowu sie zaczyna, falują obroty lub zacinaja sie w jednym położeniu tudziesz same wzrastaja. Na jakis czas pomaga restart komputera poprzez wyłaczenie stacyjki i właczenie w czasie jazdy. Mam jednak pytanie czy ktoś sie orientował ile w tym zakładzie tutaj polecanym kosztuje regeneracja takiego gaźnika lub może ktoś wie jak sparwdzić elektronike nastawnika przepustnicy bo w poprzednim sprawdzałem i np membrana była ok.

: 04 paź 2011, 22:14
autor: Audi 80 Polska
zakator pisze:jak sparwdzić elektronike nastawnika przepustnicy bo w poprzednim sprawdzałem i np membrana była ok.
W tej książce http://rapidshare.com/files/328971493/g ... di_80_.rar jest opisane jak sprawdzić i jakie powinny być wartości na nastawniku.
Wbudowane są w niego dwa elektrozawory i potencjometr.

U mnie szalały obroty raz jak rozleciał się wężyk łączący nastawnik ze spodem gaźnika a drugi metalowy dekiel nastawnika był nieszczelny.

: 13 paź 2011, 13:42
autor: zakator
Czytałem juz jakis czas temu o tym ale pozostaje problem dla drobnego majsterkowicza a mianowicie nie mam takiej pompki podcisnieniowej. Zauważyłem wczoraj ze np po zatrakniu rurki od filterka powietzra (taki mały który doprowadza powietzre do nastawnika), nastawnik sie zatrzymuje w jednej pozycji wiec membrana powinna być szczelna. Mam tez pytanie czy moje objawy (podnoszace sie obroty i okresowo falujace) mogą być przyczyna awarii czujnika temperatury (tego w krućcu wodnym gdzie jest czujnik od wskaźnika), odpinałem go wczoraj jak falowały obroty na postoju i w nic sie nie zmienilo w zachowaniu silnika??

: 28 lis 2011, 11:58
autor: warsew1006
posiadam kompletny 2E-E nr.0501290150 z 1,8 benzyna B3 (z demontażu) tel 725-235-845