[80 B4 2,0 ABT LPG] Jak ustawić Mini Lambdę Lecho
: 22 wrz 2011, 18:33
Witam,
mam problem, bo od jakiegoś czasu moja Audiczka nie chce chodzić na benzynie, a na gazie pięknie chodzi. Poczytałem trochę postów i wnioskuję, że mam źle ustawioną emulację (tym bardziej, że dużo pali). Podłączałem się Vagiem i przedtem wykazywał jakieś błędy sondy lambda, ale teraz już nie. Natomiast w Vagu sprawdzałem napięcie sondy Lambda i na gazie spada wraz z obroami w przedziale od 1V-0,1V; na benzynie natomiast (przez chwilę tylko sprawdziłem, bo gasł) rośnie powyżej 1V do 20V. Wydaje mi się to niezwykle dziwne. Posiadam instalację II generacji ze sterownikiem Mini Lambda Lecho i ostatnio ją rozebrałem. Mam ustawioną na "Fala 1V - symulacja falą prostokątną, amplituda 1V, okres 0.3s, wypełnienie 50%", czyli 1100 na przełącznikach. Proszę o podpowiedź, jak macie to ustawione w swoich ABT oraz co brać pod uwagę ustawiając na daną pozycję oprócz 1V dla pierwszych ustawień?
Poniżej przedstawiam możliwości ustawień ze strony producenta:
http://www.lecholpg.pl/?act=produkty&pid=minilambda
Symulacja:
o Fala 1V - symulacja falą prostokątną, amplituda 1V, okres 0.3s, wypełnienie 50%
o Fala 5V - symulacja falą prostokątną, amplituda 5V, okres 0.3s, wypełnienie 50%
o Z sondy - sygnał z sondy lambda steruje układem MINI oraz jest podawany do komputera samochodowego
o Masa - na wyjściu symulacji nie ma żadnego sygnału, jest ono dołączone do masy zasilania układu.
* Typ sondy:
o 1V - praca z sondami 0..1V, próg zmiany kierunku ruchu silnika krokowego równy 0.5V
o 5V - praca z sondami 0..5V, próg zmiany kierunku ruchu silnika krokowego równy 2.5V
Pozdrawiam
mam problem, bo od jakiegoś czasu moja Audiczka nie chce chodzić na benzynie, a na gazie pięknie chodzi. Poczytałem trochę postów i wnioskuję, że mam źle ustawioną emulację (tym bardziej, że dużo pali). Podłączałem się Vagiem i przedtem wykazywał jakieś błędy sondy lambda, ale teraz już nie. Natomiast w Vagu sprawdzałem napięcie sondy Lambda i na gazie spada wraz z obroami w przedziale od 1V-0,1V; na benzynie natomiast (przez chwilę tylko sprawdziłem, bo gasł) rośnie powyżej 1V do 20V. Wydaje mi się to niezwykle dziwne. Posiadam instalację II generacji ze sterownikiem Mini Lambda Lecho i ostatnio ją rozebrałem. Mam ustawioną na "Fala 1V - symulacja falą prostokątną, amplituda 1V, okres 0.3s, wypełnienie 50%", czyli 1100 na przełącznikach. Proszę o podpowiedź, jak macie to ustawione w swoich ABT oraz co brać pod uwagę ustawiając na daną pozycję oprócz 1V dla pierwszych ustawień?
Poniżej przedstawiam możliwości ustawień ze strony producenta:
http://www.lecholpg.pl/?act=produkty&pid=minilambda
Symulacja:
o Fala 1V - symulacja falą prostokątną, amplituda 1V, okres 0.3s, wypełnienie 50%
o Fala 5V - symulacja falą prostokątną, amplituda 5V, okres 0.3s, wypełnienie 50%
o Z sondy - sygnał z sondy lambda steruje układem MINI oraz jest podawany do komputera samochodowego
o Masa - na wyjściu symulacji nie ma żadnego sygnału, jest ono dołączone do masy zasilania układu.
* Typ sondy:
o 1V - praca z sondami 0..1V, próg zmiany kierunku ruchu silnika krokowego równy 0.5V
o 5V - praca z sondami 0..5V, próg zmiany kierunku ruchu silnika krokowego równy 2.5V
Pozdrawiam