Strona 1 z 1

[B4 ADA 1.6 GAZ] Zanikająca iskra

: 23 wrz 2011, 12:05
autor: piotrekweb
Witam wszystkich.
Mam problem z moim samochodem. Otóż po ustawieniu na nowo rozrządu, wcześniejszy właściciel przestawił o jeden ząbek, samochód nie chce odpalić. Po wykręceniu wszystkich świec i wyciągnięciu ich na wierzch, przekręciłem zapłon. Otóż widać że wysokie napięcie przechodzi przez wszystkie świece ( 4 świece) i następny cykl wyładowań nie występuje. Zostały wymienione kable, świece, kopułka zapłonu, oraz palec. Tak jakby nie było wysterowań na następny cykl. Co może być przyczyną takiego problemu ? Cewka widzę, że jest ok ? może sterowanie cewki ? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź

[ Dodano: 2011-09-23, 16:16 ]
Podstawiłem jeszcze cewkę wysokiego napięcia, czujnik halla, nowy aparat zapłonu, czujnik położenia wału i nadal jest to samo. Nie mam sił, czy ktoś może mi podpowiedzieć co mam zrobić ?
Pozdrawiam

: 23 wrz 2011, 16:18
autor: Audi 80 Polska
Ja bym proponował podłączyć pod VAGa, silnika ADA ma już dosyć nowoczesne sterowania więc może powiedzieć czego mu brakuje.

: 23 wrz 2011, 18:28
autor: piotrekweb
Ale nurtuje mnie takie pytanie. Poprzedni właściciel oprócz tego, że przestawił ząbek na pasku rozrządu to przestawił koło aparatu zapłonowego. Nie wiem jak ja jezdziłem przez ponad rok czasu, ale dzisiaj jestem u mechanika i nie możemy dojść do ładu. Może być tak, że po wróceniu do ustawień fabrycznych rozrządu koła aparatu zapłonowego, komputer zapamiętał stare ustawienia i teraz nie będzie działać po doprowadzenia do porządku ??????
Pozdrawiam

: 23 wrz 2011, 22:46
autor: Audi 80 Polska
piotrekweb pisze:że przestawił ząbek na pasku rozrządu to przestawił koło aparatu zapłonowego.
A sprawdzane było ustawienie koła wałka pośredniego i ustawienie aparatu zapłonowego? Może po przestawieniu rozrządu palec nie przekazuje iskry na styki kopułki bo się za mocno mijają.

W ADA punkt zapłonu nie jest brany z aparatu zapłonowego więc można go ustawić na oko. Jak pierwszy tłok jest w ZZ na suwie sprężania to palec powinien wskazywać na pierwszy cylinder.

: 24 wrz 2011, 15:20
autor: piotrekweb
Po kilku godzinach zauważyliśmy, że iskra jest przez następne cykle, kiedy zewrze środkowy pin wyśjściowy czujnika halla. Na skrajnych jest masa i +12V. Co może być przyczyną ? jeszcze jeden uszkodzony czujnik ?
Pozdrawiam

: 24 wrz 2011, 16:38
autor: Audi 80 Polska
Tam jest chyba aparat z jednym wycięciem które powinno przelatywać przed hallem gdy pierwszy cylinder jest w ZZ po suwie sprężania.

Zobacz może z odłączonym hallem odpali.

: 24 wrz 2011, 16:44
autor: piotrekweb
Jesteś Mistrzem ! Samochód odpalił, z wypiętą wtyczką Halla samochód działa. Tylko czego może być przyczyna że z wpiętą to nie działa ???

: 24 wrz 2011, 17:13
autor: Audi 80 Polska
piotrekweb pisze:Tylko czego może być przyczyna że z wpiętą to nie działa ???
Właśnie położenie tej blaszki identyfikującej cylinder (pisałem wcześniej jak powinna być ustawiona).

Nie było kręcone aparatem zapłonowym? Nie przekładaliście kabli w kopułce aby było właściwa kolejność zapłonu?

Nie zmieniany był cały aparat zapłonowy? Bo te starsze się nie nadadzą bo mają 4 wycięcia w tym pierścieniu od halla a tutaj powinien mieć jedno wycięcie.

Albo hall nie działa albo jego połączenie.

: 24 wrz 2011, 19:20
autor: piotrekweb
Wiem wiem o położeniu tej blaszki. Wymieniłem na aparat z jednym wcięciem, bo komputer by wariował. Zmierzyłem napięcia i okazuje się, że nie ma +12V na skrajnym pinie, masa i sygnałowy dochodzą. A nie wiem czy te 12V wychodzi z komputera,czy z jakiegoś innego przekaźnika. Chyba zostaje mi dojechanie do domu na tym i zaprowadzenie samochodu do elektryka samochodowego, bo coś mi się wydaje, że sam nie dam rady ogarnąć.
Pozdrawiam

: 24 wrz 2011, 20:42
autor: Audi 80 Polska
piotrekweb pisze:A nie wiem czy te 12V wychodzi z komputera,czy z jakiegoś innego przekaźnika.
Chyba z komputera, trzeba by zobaczyć w schemacie, najłatwiej by było zdobyć schemat z jakiej autodaty.

: 24 wrz 2011, 22:39
autor: piotrekweb
Najprawdopodobniej jezdziłem cały czas z wypiętą tą kostką, w takie jaja nabił mnie poprzedni właściciel. Nie wiem jak to mogło chodzić i nie wiem jak mogłem przejezdzić tym samochodem 10 tys kilometrów. Chyba te obejście zrobił dobry fachowiec, albo jakiś gazownik od siedmiu boleści. Nic, pozostaje mi tylko udać się do dobrego elektryka.

: 24 wrz 2011, 23:28
autor: Audi 80 Polska
W jakichś silnikach volvo jest podobnie z czujnikiem położenia wałka. Kilka rodzajów silników jest podobna mechanicznie i mają podobny osprzęt ale wersje z prostszym systemem wtrysku, full-grupowym ma czujnik ale może też działać bez niego bo taka pozostałość po bardziej zaawansowanych odmianach tego silnika.

Wychodzi że ADA też musi działać w full-grupie albo przechodzi na nią gdy ten czujnik jest odłączony.

Albo jeszcze jedna opcja to spróbować zasilić halla "na krótko".

: 25 wrz 2011, 22:10
autor: piotrekweb
Tak, może i będzie to działać. Tylko że kręcenie aparatu zapłonu nic nie daje. Ustawiliśmy rozrząd, ale troszeczkę wyprzedza. To musi być zrobione, aby idealnie zsynchronizować zapłon z ustawienie tłoków.
Pozdrawiam

: 11 paź 2011, 20:17
autor: kroliqster
bo zeby ustawic zaplon musisz zblokowac go na komputerze