Strona 1 z 1
[2.0 3A] Problem audi 80 b3 2.0e lpg (mechaniczny wtrysk)
: 18 paź 2011, 11:36
autor: Gibus
Witam. Dzisiaj zaczęły się pierwsze problemy w mojej audi, otóż na lpg (który był nie dawno założony) podczas jazdy nie chce wyjść na wyższe obroty niż 3000 jak dodaję więcej gazu to obroty nieznacznie spadają. (tak jak by się dławiła czy coś...) Natomiast na biegu jałowym na lpg kręci się do odcinki. Nie wiem co może być tego przyczyną. Proszę o pomoc.
Ps. Odkąd założyłem lpg nie chce odpalić na benzynie na zimnym silniku chyba, ze prze gazuje i zgaszę go na benzynie to nie mam problemów.
Aha i gazownik który mi zakładał instalację mówił ze mogą być takie problemy ze może się jak będzie za duża dawka gazu w silniku i nastąpi wybuch przygiąć jakaś membrana (ale żadnego wybuchu nie słyszałem) i wtedy nie będzie chodził ani na gazie ani na benzynie ale chodzi a na benzynie wszystko jest ok.
Proszę o pomoc.
problem
: 18 paź 2011, 12:47
autor: in4nity
Witam
W mojej b3 takie objawy pokazują się kiedy brakuje mi gazu w zbiorniku , jesteś pewny że masz gaz ?
Pozdrawiam Aleksander
: 18 paź 2011, 13:07
autor: Gibus
Kurcze chyba mnie pocieszyłeś
właśnie mało już mam gazu a od założenia instalacji jeszcze nie tankowałem świeci się czerwona kontrolka na wskaźniku lpg. No ale myślałem, ze objawy braku gazu są takie jak na benzynie gaśnie i koniec... Jadę zatankować zaraz
: 18 paź 2011, 16:22
autor: eSPe
Gibus pisze:Aha i gazownik który mi zakładał instalację mówił ze mogą być takie problemy ze może się jak będzie za duża dawka gazu w silniku i nastąpi wybuch przygiąć jakaś membrana (ale żadnego wybuchu nie słyszałem)
Ta membrana to się nazywa przepływomierz (talerz przepływomierza). I jak ci się pognie to używana przepływka w komplecie z rozdzielaczem wtrysku (o ile taką znajdziesz w dobrym stanie z auta które nie nie jeździło na gazie) to koszt około 200-500zł (zależy jak się uda trafić).
http://allegro.pl/przeplywomierz-rozdzi ... 76433.html
http://allegro.pl/audi-b4-2-3-przeplywo ... 00252.html
Niech ci tak wyreguluje aby nie było takiej sytuacji.
U mnie tak kichnął po cichu (przydławił się) że nie było wybuchu ale aż mi wtryski wyskoczyły.
Oczywiście przepływka do wymiany.
Gibus pisze:Natomiast na biegu jałowym na lpg kręci się do odcinki.
Dziwny objaw jeżeli by brakowało gazu.
To na czym od się kręci do odcięcia jak brak jest gazu? Na powietrzu?
Poza tym nie ten dział na takie wątki!
https://audi80.pl/silniki-pieciocylindrowe-vf78.htm
: 18 paź 2011, 23:10
autor: Gibus
Kurcze nie wiem... Jutro do tankuje gazu bo (narazie auto u mechanika wymienia amortyzatory i tuleje wahaczy i inne części eksploatacyjne ^^) To tu napisze czy ok jest po do tankowaniu. A jak by się okazało, ze do wymiany przepływomierz i kosztuje on min. 200zł to raczej bym przerobił na gaźnik i spokój święty. Z tego co gazownik mówił rozwiąże to wszystkie problemy związane z wybuchami itp. Tylko nie wiem czy to opłacalne.
: 18 paź 2011, 23:30
autor: eSPe
Gibus, coś lipnego masz tego gazownika wg mnie. Po najmniejszej linii oporu chce iść ale po najdrożej po twoim portfelu.
Albo zmień gazownika albo tego co ci zakładał ciśnij że jak podjął się montażu LPG na mechanicznym wtrysku niech tak ci zrobi aby było ok.
Każdy głupi wsadzi LPG do obojętnie jakiego silnika i martw się bo sam chciałeś LPG. Albo mówi się że nie umiem założyć LPG i wyregulować na mechanicznym wtrysku albo się tego podejmuję i kończę robotę aby klient był zadowolony.
Przede wszystkim najpierw auto trzeba doprowadzić do stanu aby na benzynie chodził tip top. Dopiero później należy zabrać się za regulacje i ustawianie LPG.
Bo jak kuleje mechanika i inne elementy niezbędne do pracy poprawnej na PB to i gazu nie ustawi.
: 28 paź 2011, 23:22
autor: Gibus
Okazało się, że to faktycznie przez brak gazu dzisiaj zatankowałem i jest ok <ok> Tylko jeszcze z tym paleniem rano są problemy... Ciekawe co będzie jak będzie po -15 mrozu
: 28 paź 2011, 23:24
autor: gibaj
Gibus _uwaga