Strona 1 z 2
[B4 ABK] Zawieszone obroty
: 25 paź 2011, 22:51
autor: kamiloo89
Koledzy mam taki mały problem i w związku z nim pytanie.
Od dwóch dni miałem wolne obroty na poziomie 1000 (na pb i lpg identyko). Wczoraj przeczyściłem wd40 regulator wolnych ale nic się nie zmieniło. Przepływomierza nie oglądałem jeszcze.
Ale teraz jak wracałem od narzeczonej to mocno dostało autko w du*e i kilka razy pod czerwone pole obroty podeszły i ogólnie szybko było :mrgreen: i po zajechaniu pod dom ku mojemu zaskoczeniu okazało się że wolne obroty stoją ładnie tak jak powinny na ok. 850 :-|
Zobaczę jak będzie jutro z tymi wolnymi ale powiedzcie mi czy zawiesza mi się przepływka czy to raczej coś nie tak z tym regulatorem :?: Wcześniej takiego problemu nie miałem
: 26 paź 2011, 21:04
autor: elektronic
Na moje niedoświadczone oko coś może nie "zatrybiać" czujnik tempreratury ten który odpowiada za sterowanie ssaniem. Ten niebieski obok szarego w króćcu przy głowicy. Jak mu tak dogrzałeś to może coś tam zaczeło lepiej stykać...
Przepływke raczej zostaw w spokoju. Jak by coś się blokowało to są inne objawy.
: 26 paź 2011, 21:32
autor: tomek1982
elektronic pisze:Na moje niedoświadczone oko coś może nie "zatrybiać" czujnik tempreratury ten który odpowiada za sterowanie ssaniem. Ten niebieski obok szarego w króćcu przy głowicy. Jak mu tak dogrzałeś to może coś tam zaczeło lepiej stykać...
Przepływke raczej zostaw w spokoju. Jak by coś się blokowało to są inne objawy.
szybciej krokowy od wolnych obrotow jak niebieski czujnik
dla pewnosci miernik w reke i trzeba zerknac na rezystancje czujnika czy pokazuje tak jak powinno byc
: 26 paź 2011, 21:43
autor: kamiloo89
Dodam, że ssanie było widać normalnie czyli były podwyższone obroty przez chwilę a później spadły na wspomniane 1000
tomek1982 możesz mi opisać jak sprawdzić ten czujnik? Słabo się na tym znam ale miernik taki uniwersalny mam do dyspozycji
: 26 paź 2011, 21:47
autor: elektronic
tomek1982 pisze:elektronic pisze:Na moje niedoświadczone oko coś może nie "zatrybiać" czujnik tempreratury ten który odpowiada za sterowanie ssaniem. Ten niebieski obok szarego w króćcu przy głowicy. Jak mu tak dogrzałeś to może coś tam zaczeło lepiej stykać...
Przepływke raczej zostaw w spokoju. Jak by coś się blokowało to są inne objawy.
szybciej krokowy od wolnych obrotow jak niebieski czujnik
dla pewnosci miernik w reke i trzeba zerknac na rezystancje czujnika czy pokazuje tak jak powinno byc
krokowy to lubi bujać obrotami, no ale różne przypadki są
: 26 paź 2011, 21:51
autor: tomek1982
kamiloo89 pisze:Dodam, że ssanie było widać normalnie czyli były podwyższone obroty przez chwilę a później spadły na wspomniane 1000
tomek1982 możesz mi opisać jak sprawdzić ten czujnik? Słabo się na tym znam ale miernik taki uniwersalny mam do dyspozycji
przekrec by mierzyć rezystancje na ohmy wyciagnij wtyczke i dotknij do styków wskazania masz nizej jakie powinne byc czym temp wieksza tym rezystancja mniejsza
przy 0°C 5000...6500
- przy 10°C 3300...4500
- przy 20°C 2200...3000
- przy 30°C 1500...2000
- przy 40°C 1000...1400
- przy 50°C 700...950
- przy 60°C 540...680
- przy 70°C 400...500
- przy 80°C 275...375
- przy 90°C 200...275
- przy 100°C 150...225
: 26 paź 2011, 22:00
autor: kamiloo89
Tak myślałem, że rezystancje mierzy się w różnych temperaturach a u mnie wskaźnik temperatury troche wariuje niestety (podejrzewam zimne luty w zegarach) więc jak coś zmierzę to tylko tak "na oko" w jakiej temp jaka jest
Ale wielkie dzięki za dokładne info
: 26 paź 2011, 22:05
autor: tomek1982
kamiloo89 pisze:Tak myślałem, że rezystancje mierzy się w różnych temperaturach a u mnie wskaźnik temperatury troche wariuje niestety (podejrzewam zimne luty w zegarach) więc jak coś zmierzę to tylko tak "na oko" w jakiej temp jaka jest
Ale wielkie dzięki za dokładne info
oczywiscie to co podalem tyczy sie niebieskiego czujnika za wskazania na desce odpowiada czujnik szary
: 26 paź 2011, 22:13
autor: kamiloo89
no tak tak ja wiem za co który odpowiada
będę patrzył na temperatury przez vaga on powinien dobrze pokazywać prawda?
: 28 paź 2011, 16:38
autor: Francis1982
Mam to samo czasami. Dowiedziałem się że to czujnik położenia przepustnicy. Żeby "zbić" obroty trzeba przygazować powyżej 4000 i wówczas normalnie spadną. Znajduje się on pod przepustnicą.
: 28 paź 2011, 16:48
autor: kamiloo89
W moim przypadku takie przygazowanie nie pomagało niestety
: 28 paź 2011, 18:21
autor: Francis1982
Mnie czeka jutro troszkę pracy z autkiem. Kończę zawieszenie i jak starczy czasu wymienię też ten TPS. U mnie jest tak, że jak dodam gazu podczas jazdy to bardzo wolno schodzi z obrotów i zatrzymuje się na ok 1800. W korku "zbijam" też obroty biegami, sprzęgłem i hamulcem. Dam znać czy pomogło.
: 28 paź 2011, 19:11
autor: kamiloo89
Wymiana TPS to takie P&P? Czy jest jakieś ustawianie czegoś czy może adaptacja w vagu?
: 28 paź 2011, 19:42
autor: Francis1982
To jest P&P. Tylko trzeba wiedzieć jaki masz dokładnie bo ja mam 3-pinowy i są więcej. Chyba 5-pinowe. Napisz dokładnie rocznik to się da ustalić w etce jaki masz.
: 28 paź 2011, 20:19
autor: kamiloo89
Ja mam rocznik 93 i też mam 3-pinowy
Jak masz dostęp do etki to napisz mi jaki to jest numer