[2.0 16V 6A] Próba olejowa
: 30 paź 2011, 15:27
Witam
Jako że moje 6A bierze około litra oleju na 1000 (tysiąc) km zrobiłem próbę olejową
Wyniki - pomiary były wykonane w następującej kolejności
1 - silnik zimny bez oleju
2 - silnik zimny z olejem (6ml na cylinder)
3 - silnik ciepły bez oleju
4 - silnik ciepły z olejem (6ml na cylinder)
1pomiar ---- 2pomiar ---- 3pomiar ---- 4pomiar
9.2 ------------ 11 ------------- 8.6 ----------- 10.6 --------- 4 cylinder
8.2 ------------ 9.6 ------------ 8.4 ----------- 10.5 --------- 3 cylinder
7.8 ------------ 9.5 ------------ 8.5 ----------- 10.3 --------- 2 cylinder
9.0 ----------- 10.8 ----------- 9.0 ----------- 10.2 ---------- 1 cylinder
W silniku wymieniono - wszystkie zimery , uszczelkę pod głowicą , uszczelkę na misce olejowej
Nie są wymienione gumki na zaworach bo mechanik palant to olał
Teraz pytanie gdzie ucieka olej ? czy przez pierścienie (patrz próba olejowa) czy przez gumki na zaworach, czy jeszcze gdzieś przez np. odpowietrzenie skrzyni korbowej
Dodam że auto przy zapalaniu nie kopci, podczas jazdy zakopci tylko podczas pełnego buta i przy obrotach powyżej 5000 i to dużą chmurą niebieskiego dymu która stopniowo zanika jak już jadę spokojnie by zniknąć całkowicie po przejechaniu około 1 do 2 km
Jako że moje 6A bierze około litra oleju na 1000 (tysiąc) km zrobiłem próbę olejową
Wyniki - pomiary były wykonane w następującej kolejności
1 - silnik zimny bez oleju
2 - silnik zimny z olejem (6ml na cylinder)
3 - silnik ciepły bez oleju
4 - silnik ciepły z olejem (6ml na cylinder)
1pomiar ---- 2pomiar ---- 3pomiar ---- 4pomiar
9.2 ------------ 11 ------------- 8.6 ----------- 10.6 --------- 4 cylinder
8.2 ------------ 9.6 ------------ 8.4 ----------- 10.5 --------- 3 cylinder
7.8 ------------ 9.5 ------------ 8.5 ----------- 10.3 --------- 2 cylinder
9.0 ----------- 10.8 ----------- 9.0 ----------- 10.2 ---------- 1 cylinder
W silniku wymieniono - wszystkie zimery , uszczelkę pod głowicą , uszczelkę na misce olejowej
Nie są wymienione gumki na zaworach bo mechanik palant to olał
Teraz pytanie gdzie ucieka olej ? czy przez pierścienie (patrz próba olejowa) czy przez gumki na zaworach, czy jeszcze gdzieś przez np. odpowietrzenie skrzyni korbowej
Dodam że auto przy zapalaniu nie kopci, podczas jazdy zakopci tylko podczas pełnego buta i przy obrotach powyżej 5000 i to dużą chmurą niebieskiego dymu która stopniowo zanika jak już jadę spokojnie by zniknąć całkowicie po przejechaniu około 1 do 2 km