Dziekuje bardzo za zaangazowanie i opinie na temat mojej usterki.
W odpowiedzi na wasze pytania:
goldi j51
patrzylem na kruciec z tylu glowicy, jednak juz na cieplym silniku, nie widzialem zadnych nieprawidlowosci. Zobacze jeszcze raz na zimnym, tak jak sugerujesz.
Francis1982
nie rozumiem dlaczego twierdzisz ze silnik pochlania duze ilosci oleju ? Chodzilo Ci o to ze na silniku jest osadzony olej ? Jest osadzony, ponieważ wystepuje tez problem, gdy nie uzywam auta np 2 tygodnie, nie ma smarowania, tak jakby byl zapowietrzony, wtedy odkrecam czujnik oleju krece chwilke rozrusznikiem wypluwa olej, zakrecam czujnik i uklad smarowania dziala poprawie. Tez nie wiem czemu tak sie dzieje, moze jedno jest powiazane z drugim, czyli akutalna uszczelka, jednak moja slaba wiedza nie moze tego zweryfikowac. Wracajac: wczesniej gdy plynu chlodniczego nie ubywalo, silnik bral normalne ilosci oleju, wydaje mi sie ze wszystko z pierscieniami i uszczelniaczami zaworow jest ok. Silnik za mojej kadencji nigdy nie byl porzadnie przegrzany, tzn nie mial nigdy wyzej niz 100 stopni Celsjusza (wg pomiaru z czujnika plynu chlodzacego na desce rozdzielczej).
Rozrządu nie robiłem nigdy, tzn od jakis 20 tys.km.(gdy go kupiłem, wczesniej nie wiem kiedy byl robiony, sprzedawca twierdzil ze zaraz przed sprzedarza
Wiem ze to glupie ale uznalem ze jesli nic nie klekocze, nie ma nieporzadanych dzwiekow z okolicy gornej czesci silnika to zostawie jak jest.
pawelec_
"a poszedł płyn chłodniczy do oleju ??? "
Właśnie nie potrafie tutaj jednoznacznie odpowiedziec na to pytanie. Wyglada to tak, że: jest ewidentne masło na bagnecie ale w górnej jego części, tlumacze to tak ze olej ma większy ciężar własny i znajduje sie na dole misy olejowej, plyn u gory ? Nie wiem sam.. bo z drugiej strony moim zdaniem olej posiada mniejsza lepkosc, nie przypominam sobie sytuacji bym wyciagal bagnet i kropelki oleju spadaly na ziemie (olej mineralny). Nie umiem sobie wytlumaczyć jednej rzeczy: za pierwszym razem silnik wsiakl 3l plynu, teraz nastepne 3l. to gdzie to jest ??? na zewnatrz silnika widac niewielka jego ilosc, sprawdzalem czy z pod samochodu cos kapie - nic. Nie potrafie tego poprostu wytlumaczyc, jest to dla mnie niezrozumiale, moze ktos mnie oswieci.
Mam jeszcze jedno pytanie:
Czy gdybym wsadził silnik 1.8 (90KM) układ napędowy wytrzymałby te 20 koni więcej, a raczej tu chodzi o moment obrotowy, nie wiem jakie sa roznice miedzy 1.6PP a jakims 1.8 ? Jakie moglby mnie spotkac ewentualnie przeszkody przy wsadzeniu 1.8 ? Czy jesli jakis silnik 1.8 bedzie na wtrysku, kupie cały układ dolotowy, wtryskiwacze itd. czy to wszystko bedzie działać jak nalezy??
Wiem ze moze duzo tutaj tresci, duzo pytan, pewnie blednych moich tez, jednak bardzo prosze w miare mozliwosci o pomoc.
Dziekuje i pozdrawiam wszystkich forumowiczów;)