Strona 1 z 3
[B3 1,8 NE + LPG] zapytanie co to jest
: 04 lis 2011, 22:53
autor: davidpolska
Witam. Chciałem zapytać co to jest i na czym polega jego praca działania. Pytam dlatego bo szukam przyczyny palenia mojego auta na PB. Rano podpompuje pedałem gazu 5 razy i zapali od razu i zgaśnie. Ponownie 5 razy i już trzyma obroty. Co to może być??? Paliwo się cofa czy co. Bez pompowania pedałem gazu nie zapali. Może własnie ten element jest uszkodzony??
http://moto.allegro.pl/zawor-cisnienia- ... 99322.html
: 07 lis 2011, 12:50
autor: marko
Witam
Po nocy masz mało paliwa w komorze pływakowej w gaźniku i podpompowanie wstrzykuje do gardzieli gaźnika resztki paliwa ( brakuje go do dalszego podtrzymania pracy silnika ) , po próbie odpalenia pompka dopompowywuje do gaźnika paliwo do poziomu i wówczas już normalnie odpala . Ten element masz najprawdopodobniej sprawny , on odpowiada za powrót nadmiaru paliwa do baku ( nie zalewa gaźnika )
: 07 lis 2011, 23:02
autor: davidpolska
czyli gdzie szukać przyczyny???Pamiętam wcześniej pare lat temu od strzała na PB bez pompowania pedałem gazu!!!!
: 08 lis 2011, 14:36
autor: marko
Rano przed odpaleniem rozkręć gaźnik i zobacz ile jest paliwa w komorze pływakowej . Kończysz jazdę na PB czy LPG ?
: 08 lis 2011, 20:13
autor: davidpolska
Zawsze kończe na PB, jade jakiś 1 km i gasze. Nawet jak postoi 8-12 godz to ten sam problem. Jak zrobić żeby było od razu paliwo na start bez pompowania. Coś w gaźniku się reguluje.???Coś się znam na gaźniku bo go całego rozbierałem i czyściłem ale nie wiem co to może być. Teraz mam już 2 lata po regeneracji gaźnik(400zł) i niechce go rozbierać, bo tak to działa i trzyma obroty i gazu mało pali(30l - 450 km).Jedyne to jak jest zimny to cięzko wchodzi na PB zaraz po odpaleniu. Jak mu ssanie więcej wyciągne i przyspieszam to od razu idzie jak rakieta, ale na prawie wyłączonym ssaniu to jak mu dodaje gaz to go muli i za chwile jedzie dopiero.
: 09 lis 2011, 08:24
autor: marko
Bo po to masz ssanie , żeby go używac na zimnym silniku , jak się rozgrzewa to wówczas stopniowo się go wciska .
: 09 lis 2011, 08:35
autor: januszbin
a w waszych maszynach nie ma w zbiorniku elektrycznej pompy paliwa i filtra gdzieś po drodze....? może to nie działa tak jak powinno,po przekręceniu kluczyka w stacyjce powinno być słychac jak załącza się pompa ....
: 09 lis 2011, 08:50
autor: Patrique
Pompa paliwa jest w wersji z wtryskiem paliwa. Ale czy w wersji gaźnikowej jest jakaś pompka podpompowująca paliwo, to nie jestem pewien.
: 09 lis 2011, 16:24
autor: mjerzyk
pompka chyba raczej mechaniczna w tej wersji , działa jak się kręci silnik
[ Dodano: 2011-11-09, 16:28 ]
ewentualnie można by spróbować założyć zaworek zwrotny paliwa na wężyk coby się nie cofało do zbiornika
: 09 lis 2011, 17:59
autor: Wino
W tej wersji na pewno nie ma żadnej pompy elektrycznej jest tylko mechaniczna. Co do tego elementu to możesz spróbować go wymienić koszt nie jest wysoki. A skoro miałeś regenerowany gaźnik 2 lata temu to tam raczej bym przyczyny nie szukał.
: 09 lis 2011, 19:34
autor: Audi 80 Polska
To urządzenie z linku bocznikuje paliwo jak gaźnik przestaje je przyjmować. Po zgaszeniu na benzynie w sprawnym gaźniku musi być paliwo na rozruch i kilkadziesiąt sekund pracy.
Nawet jak się wypala paliwo na postoju aby przełączyć na lpg to trzeba długo czekać.
: 09 lis 2011, 23:05
autor: davidpolska
aldi pisze:Nawet jak się wypala paliwo na postoju aby przełączyć na lpg to trzeba długo czekać.
aldi pisze:
No właśnie a u mnie jak jade i przerzuce na wypalanie to wypali od razu po 100 metrach, a wcześniej było dłużej.
Koledzy każdy pisze ale nikt nie napisał gdzie zajrzeć i co zrobić. Posłucham kolege mjerzyk kupie zaworek. Ale czemu paliwo się cofa. Powinno być bez zaworka oryginalnie i to pracuje przecież. Audi tak wymyśliło że ma być bez zaworka i już. Ale jak go założe to gdzie go wpiąć. Przed pompą czy za pompą w strone gaźnika>>>??
: 10 lis 2011, 00:06
autor: Audi 80 Polska
davidpolska pisze:Koledzy każdy pisze ale nikt nie napisał gdzie zajrzeć i co zrobić.
Podłącz mu "kroplówkę" i zobacz jak odpali.
: 10 lis 2011, 11:35
autor: marko
davidpolska pisze:No właśnie a u mnie jak jade i przerzuce na wypalanie to wypali od razu po 100 metrach, a wcześniej było dłużej.
To znaczy , że masz niski poziom paliwa w gaźniku ( wcześniej to znaczy przed regeneracją dłużej wypalałeś paliwo ?) . Zawór zwrotny nic nie da , paliwo nie ma jak się cofnąć z gaźnika
: 10 lis 2011, 12:14
autor: davidpolska
no więc jak go podnieść poziom tego paliwo w komorze, może gaźnik jest źle wyregulowany??(tzn. jakaś przesłona źle podgięta, wiecie o co chodzi)