Strona 1 z 1

[2.0 3A lpg] Czujnik halla i położenia przepustnicy

: 10 lis 2011, 15:46
autor: Ransly
Witam,

Udało mi się wkońcu wybłyskać kody :) Wyszły mi 4 błędy :oops:

2113 - czujnik hallotronowy lub jego obwód
2123 - czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik), zestyki pełnego obciążenia
2341 - sonda lambda nie działa
2342 - sonda lambda lub jej obwód

Czytałem, że błąd 2113 wyskakuje przy wyłączonym silniku zawsze... Test jednak robiłem na zapalonym silniku i wyskoczył ;)

Domyślam się, że jeśli mam błąd 2341 to lambda do wymiany i 2 błędy znikną ;)

Ale jak sprawdzić czujnik halla i położenia przepustnicy?

Pozdrawiam :)

: 10 lis 2011, 17:46
autor: Pieterb
Ransly pisze:Ale jak sprawdzić czujnik halla
Czytałem gdzieś na forum że jak hall jest zepsuty to nie można odpalić auta, więc jeśli Ci zapala to oznacza że jest ok.

: 10 lis 2011, 17:48
autor: Audi 80 Polska
Masz gaz? Jeśli tak to błąd sondy będziesz miał zawsze. "Styk pełnego obciążenia" można sprawdzić miernikiem czy gdy nie jest wciśnięty nie ma przejścia a po jego załączeniu ma się pojawić przejście.

: 11 lis 2011, 12:37
autor: Ransly
Zedytowałem temat, zapomniałem napisać że mam gaz. Czyli czujnik halla uznaję za sprawny. Do sprawdzenia mam styki pełnego obciążenia.

Żeby nie zakładać nowego tematu to zapytam jeszcze tutaj. Czy podczas regulacji gazu na analizatorze spalin wyjdzie czy sonda jest walnięta? Bo gdzieś tak wyczytałem tylko nie jestem pewny ;)

Pozdrawiam

[ Dodano: 2011-11-11, 13:08 ]
Jeszcze taka prośba, czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć, który to czujnik bo nie jestem pewny :oops:

: 11 lis 2011, 14:42
autor: Audi 80 Polska
Ransly pisze:Czy podczas regulacji gazu na analizatorze spalin wyjdzie czy sonda jest walnięta?
Jak masz gaz I generacji to nie sprawdzisz. Jeśli II to jego należałby regulować na wskazania sondy lambda (jeśli sprawna i wtedy da się zobaczyć czy jest sprawna) a nie analizator.