Witam. problem jest taki, iż po wymianie całego układu zapłonowego silnik przestał zapalać.
wymienione zostały świece, przewody, kopułka i palec. silnik tylko przy pierwszym uruchomieniu pracował chwilę ale przy próbie wkręcenia na wyższe obroty zgasł i to tyle. dodam iż pracuje tylko na LPG i przed wymianą nie było problemu z odpalaniem.
zastanawiam się czy nie pomieszałem kolejności przewodów WN na kopułce... ale wtedy chociaż strzeliłby w kolektor a tu nic...
: 11 lis 2011, 17:24
autor: Pieterb
Pewnie kolega coś namieszał, najlepiej wszystko sprawdzić jeszcze raz.
: 11 lis 2011, 20:48
autor: konrad81
nic innego jak kolejnosc przewodow WN chyba ze nie "domknales" kopulki.
: 12 lis 2011, 00:27
autor: krzysiek.ruski
W tym silniku kopułka jest przykręcana na 2 śrubki. W dodatku cały aparat/rozdzielacz nie jest montowany prostopadle do walka pośredniego tylko jest z nim w jednej osi lub osi równoległej(tak mi się wydaje-poprawcie mnie jeżeli się mylę bo nie znam jeszcze dokładnej budowy tego silnika)
Zauważyłem ciekawostkę. Po przekręceniu kluczyka w poz. Zapłon zawsze świeciły kontrolki od oleju, aku i 2 mrugające do płynu chłodzącego i hamulcowego. A teraz tylko olej się świeci i gaśnie kiedy kręce rozrusznikiem. Kolejna zagadka to brzęczący przekażnik o symbolu 309 - podobno od kontroli ciśnienia oleju.
Dalej Podając masę w środkowy pin wtyczki od halla jest iskra na świecy więc moduł i cewka są ok. Podejrzewam jakiegoś babola w elektryce... Tylko gdzie szukać?
[ Dodano: 2011-11-18, 16:02 ]
Alternator naprawiony. Urwał się drucik dochodzący do śruby odpowiedzialnej za wzbudzenie. Przy okazji wymieniłem łożyska. Niestety silnik nie zapalił. Iskra jest więc musiałem pomieszać przewody na kopułce.
[ Dodano: 2011-11-19, 13:32 ]
Przewody sprawdzone, kolejność zapłonu jest ok (1-3-4-2).
Świece były mokre choć nie pracuje na PB -jest odcięty-tak mi się wydaje.
Myślicie że mogła uszczelka pod głowicą strzelić??
[ Dodano: 2012-03-23, 14:34 ]
Klubowicze może wy mi powiecie czy dobrze mam przewody na kopułce i czy dobrze rozumuje? poprawcie jeżeli coś jest nie tak. Przypomne że jest to silnik 6A
[ Dodano: 2012-03-23, 17:01 ]
Już wiem:) problem rozwiązany auto pali. tylko zastanawiam się w jaki sposób mógł się przestawić o 3 ząbki pasek? ustawiłem wg znaku "0" na kole zamachowym a mimo to na obudowie i kółku pasowym punkt się mijał. co do fotki przewodów to jest poprawnie - taka informacja dla potomności
[ Dodano: 2012-03-23, 20:17 ]
już wiem co było przyczyną niezgodności znaków...
obciął się klin koła zębatego na wale.