Strona 1 z 1
[80B3 1.6 PP] ubywa płyn chłodniczy
: 15 lis 2011, 15:45
autor: mechatomek
Witam wszystkich forumowiczów! proszę o poradę
20 tyś km temu zdejmowałem w tej audiczce głowice auto dość sporo na gazie jeździło i pojawiły się wycieki oleju i płynu, głowica do planowania wymiany uszczelniaczy i doszlifowania gniazd zaworowych. teraz zaczęło ubywać płynu chłodniczego, nigdzie nie mogę zlokalizować wycieku, olej czysty, zbiorniczek wyrównawczy czysty, olej na stałym poziomie, natomiast raz w tygodniu trzeba dolać litr płynu chłodniczego brat robi tak ok 300 - 500 km tygodniowo. czy to będzie uszczelka pod głowicą?
: 15 lis 2011, 16:00
autor: glowsonix
A kopci na biało takimi kłębami pary wodnej?
Sprawdź jeszcze przy pompie wody czy nie leci i z tyłu głowicy albo nagrzewnica <ok>
: 15 lis 2011, 16:30
autor: piotrpiter
powycieraj wszystkie przewody zpłynem czujniki okolice pompy wodnej poprostu wszystko na zicher daj mu wiecej obrotów i badaj gdziesie bedzie pocic aaa łacznie z tymi wezami co ida do nagrzewnicy. musissz zagrzac płyn niech otworzy sie termostat pompa musi zrobic odpowiednie cisnienie by płyn gdzies tam zaczał uciekac do tego płyn musi byc goracy zwieksza swoja obietosc i szuka ujscia i badaj badaj zbadaj dywaniki i okolice tunelu pod nagrzewnica sciagnij półke kierowcy i zbadaj czy niesa wilgotne .wydaje mi sie ze powinno byc czuc płyn rano jak wejdziesz do auta specyficzny delikatny ciulaty zapach .lekko szyba powinna parowac
: 15 lis 2011, 16:53
autor: mechatomek
dywany w aucie suche sprawdzałem parę razy takę w od nagrzewnicy to nie ucieka, sprawdzę jeszcze dokładnie pompę wody o niej nie pomyślałem, koło żadnego krućca ani na łączeniach węży nie widać śladów ubytku płynu. pozdrawiam
: 15 lis 2011, 17:12
autor: piotrpiter
a rano jak odpalasz fest długo ;kopci' na biało ? lub z rury leci jakas woda jak przegazujesz?ale to juz chyba czarny scenariusz.....
kurde a moze lejesz za duzo płynu ?i go wyrzuca po drodze?
: 16 lis 2011, 12:24
autor: mechatomek
to jest akurat auto brata i nie mam możliwości obejżeć auta przy porannym odpalaniu, płyn zawsze jest dolewany do minimum które zaznaczone jest na zbiorniczku. dziś popołudniu będę go oglądał może coś jeszcze wypatrze. pozdro
plyn
: 16 lis 2011, 16:04
autor: piotrpiter
no i ?
: 17 lis 2011, 16:48
autor: mechatomek
no i chłopaki są postępy, po długich obserwacjach okazało się że dolny wąż od chłodnicy ma taką malusienką dziurkę i po zagrzaniu troche z niego kapało, na zimno nic i do tego lekko sączyło z krućca co jest z tyłu głowicy, miał lekkie pęknięcie więc w najbliższym czasie zobaczymy czy to wszystko pomogło.
teraz jeszcze mam pytanie jak go zalewałem płynem i grzałem żeby się odpowietrzył kopcił na biało, przegazówa za mną siwo, załączył się wentylator dolałem troche płynu w miare jak go ubywało, pojechałem się nim przejechać pogazowałem nim troche i zero dymu (jechałem na benzynie z reguły auto na gazie jeździ), nic nie widać ani w czasie jazdy ani na postoju co o tym sądzicie. pozdrawiam