Strona 1 z 1

[ B3/1.8 SD/benzyna/Lpg] Nagrzewnica i płyn

: 18 lis 2011, 00:01
autor: wojmak
Wiem, wiem że to już było 1000 razy w każdy możłiwy sposób ale proszę o pomoc.
Otóż od wczoraj jestem szczęsliwym (mam nadzieję bo narazie to same kłopoty) posiadaczem Audi 80. Silnik mam 1.8 z wtryskiem mechanicznym i LPG. Wiem, zaraz powiecie że to nieudane małżeństwo ten silnik i gaz, ale tak jest i już i musi być. Ale nie o tym.

Jak go brałem to w ogłoszeniu gość napisał że cieknie płyn chłodniczy spod głowicy, i ubywa w chłodnicy. Bzdura bo niby jak to sprawdził. I właściwie nie ubywało jak go sprawdzałem i potem jeździłem. Do wymiany był pasek klinowy i facio ten pasek dał, tylko ja miałem trochę jazdy i miałem go wymienić w najbliższym czasie. Ale pękł wieczorem na mieście, zapałłiły się wszystkie prawie kontrolki i te duże na górze też, ale nie miąłem wyjścia i do domu chciałem wrócić więc pomału jechałem. Przedtem miałem auto na benzynę więć nie pomyślałem że gaz musi mieć płyn w układzie. A benzyny nie było w autku więć jechałem dopóki mi nie zamroziło układu. Mało tego wywaliło na jezdnię płyn. No nic holowanie do domu i dzisiaj załozenie paska i heja. dolałem trochę płynu i pojechałem do miasta tam zapaliła sie kontrolka górna ta z termometrem, ale do domu wróciłem. Sprwdzam a tam nie ma płynu, poszedł gzdieś. zacząłęm szukać i okazało się że jest złamany króciec od chłodnicy ten górny przy długim wężu. Jakoś go połatałęm pokleiłem i przestało się tamtędy lać, bo lało dosyć konkretnie. I teraz włąśnie sedno sprawy:

1. Załałem nowym płynem po czub zbiornik i zapałiłem samochód nie dokręcaąć korka
Zaczeło wywalać płyn więć dokręciłem
2. Znowu zaczął się pocić przy wężu więć znowu dokręciłem opaskę i tak jakby przestało.
3. Zagrzałem silnik do temperatury takiej aż się włączył wentylator
4 Pooglądałem wsztkie wężę i połączenia nie zauważyłem nigdzie jakiś wycieków, no może jakieś drobne pocenie się
5 Zadowolony pojechałem do miasta nie zrobiłem dużó kilometrów, ale tak nagrzewnica nie grzeje, podjechałem pod blok i patrzę a tu cała osłona silnika mokra łącznie z ośką napędową
6 Odkęciłem zbiorniczek wyrównawczy i wtedy polało sie płynu na asfalt.
7 Wracajac do d omu nie zakręcałem na siłe korka pod domem aż bulgotało.
8 Zajrzałem do zbiornika a tam prawie pusto.
9 Doląłem płynu i zacząłęm sprawdzać znowu węże nigdzie nie cieknie może trochę się tu i ówdzie poci
10. odkręciłem wąż od nagrzewnicy (lewy patrząc od przodu, ten bliżej akumulatora) i płyn gorący idzie
11. odkręciłem drugi tzn prawy i kicha ani kropli płynu z niego nie idzie mimo iż silnik pracuje i jest gorący. I znowu mało płynu w zbiorniku choć może i nie nie wiem
12 Jak pościskam węże od nagrzewnicy a szczególnie ten pusty to sie robi bardzo gorący ale w aucie cieplej nie jest, czyli nie grzeje, wczoraj też grzała slabo ale nie było tych kłpotów z wężami

Pytanie:

1. Co robię źle?
2. Jak prawidłowo odpowietrzyć układ( nie mam zadnej śruby na wężach)
3. Gdzie sie może podziewać płyn napewno nie do silnika bo za dużo znika i oleju nie przybywa
4 Nie leje się znowu aż tak bardzo.
5.Czy jest możliwość że do wymiany jest korek zbiorniczka?
6.Ile płynu trzeba wlać do zbornika aby go nie wywaliło

Zaznaczam że po drodze na wężach do nagrzewnicy wpięty jest parownik Lpg, ale to chyba nie powó, bo jest gorący. Zaczęł się cuda dziać po wczorajszej jeździe bez pompy płynu i zamarznięciu Lpg i wywaleniu płynu, ale to poszedł przez ten urwany króciec chłodnicy co już jest zrobione a nadal jest źle..



Proszę wybaczcie że sie tak rozpisałem ale nie wiem co mam robić a muszę tym autem jeździć do pracy i nie tylko. Doradźcie
Pozdrawiam wszystkich. :cry: :-(

[ Dodano: 2011-11-18, 00:06 ]
Aha jeszce dopowiem że krócieć z tyłu głowicy jest ok. Czy to możliwe aby nie było obiegu przez nagrzewnicę, trochę chyba jest bo coś tam grzeje.

: 18 lis 2011, 10:00
autor: goldi j51
Wojtek na początek zapoznaj sie z tym

_uwaga

Po pierwsze jak możesz stwierdzic że nie ubywa ci płynu chłodniczego użytkując autko jeden dzień chyba mi sie wydaje że właściciel sprzedający wiedział co pisze w ogłoszeniu
a pomimo tego kupiłeś te autko i być może jest uszczelka pod głowica do wymiany
do tego urwał ci sie pasek klinowy a ty dalej kontynuowałeś jazdę mimo że nie było obiegu płynu chłodniczego i przez to że przegrzałęs być może silnik wywaliło ci cały płyn na jezdnię.
Druga sprawa jak odpowietrzasz układ chłodzenie nalej do połowy zbiorniczka płyn zakręć korek odpal silnik nagrzeje sie do 90 stopni zgaś silnik odkręć delikatnie kurek aż płyn zostanie zassany tą czynność powtórz parę razy do momentu aż się wentylator nie załączy
Następna rzecz z ekwiduj wszystkie wycieki jakie masz
Nie ma tak że wlejesz płyn do zbiorniczka odpalisz silnik i ju.z po włączeniu wentylatorów jest odpowietrzony

: 18 lis 2011, 10:04
autor: goldi j51
Jeszcze jedno może gosciu kto sprzedawał autko wsypał środek do uszczelnienia chłodnicy i w ten sposób zapchał nagrzewnice i ona nie ma całego obiegu możesz dodatkowo zrobic płukanie nagrzewnicy wężem pod ciśnieniem podłączasz sie do króćca od nagrzewnicy i płukasz tylko nie ułam tych krućców bo wtedy czeka cie wyjmowanie deski i wymiana nagrzewnicy i na koniec zalej płyn dobrze odpowietrz układ i zobaczysz co sie będzie działo

: 18 lis 2011, 18:21
autor: tuitop
wojmak bez chaosu rób. na spokojnie bo połamiesz króćce. goldi dobrze ci radzi. na początek pouszczelniaj węże i i nalewaj po trochu płynu (max ciut poniżej górnego wężyka przy zbiorniczku). dobrym efektem jest postawienie auta na wzniesieniu tak aby przód był wyżej.

: 18 lis 2011, 18:28
autor: damianek1234561
i jeszcze jedno sprawdz termostat moze sie zacial i nie otwiera

: 18 lis 2011, 19:44
autor: piotrpiter
no i sprawdz węże idace do nagrzewnicy jak powrotny jest goracy to pół biedy ,a dmucha ciepłem ja dasz nawiewy?ja zaczał bym po koncowym uszczelnieniu odpowietrzył jeszczenagrzewnice sciagajac powoli i delikatnie przewód wyjsciowy - powrotny zniej napewno poleci sporo powietrza.uszczelka jak walnieta to powinno ci tez przybywac oleju na miarce. tez to zbadaj .jak masz olej półna pół to lepiej odstaw na kanał i sciagaj głowice .płyn tez moze ci uciekac przez własnie nagrzewnice ale parowały by szyby ostro no i mokro by było pod dywanikami i w okolicach tunelu pod radiem

: 18 lis 2011, 23:37
autor: wojmak
Dzięki za odpowiedzi dzisiaj zaczął trochę lepiej grzać po odpowietrzaniu, termostat otwiera, długo trzeba czekać napostoju ale w końcu otwiera i wentyaltor sie też włącza. Jedną z przyczyn był krócieć od chłodnicy ten górny.
jest tak wrednie usytuowany i na dodatek z tworzywa sztucznego. Poprzednikowi widocznie ciekło w tym miejscu więc dociskał opaskę jak cieklo to znowu aż końcu przeciął węża na dole ale nie wiedział nie sprawdził tylko dalej zaciskał i pękł krócieć Jak zdjąłem rurę to sie okazało że kawałek jest wewnątrz, a przy chłodnicy pozostało może 2 - 3 centymetry i jak tu załozyć węża?, Probowąlem na klej, nic z tego na zacisk też g... Dopiero dzisiaj wymyśłiłem, ze można dopasować rurę do tej resztki w włożyć do środka króćca na jakimś dobrym kleju. potem posmarować całośc klejem i wcisnąć na to ustrojst wąż. Stoi teraz poklejone i stygnie zobaczymy jaki będzie efekt. Tamtędy spieprzało kupę płynu a po jeździe tam słychać byłi syczenie i bąbelki. Może będzie lepiej. Oby.
Tak wymyśłiłem bo cóż można zrobić jak plastikowy krócieć urwany, a chłodnica dobra i nie trzeba by jej wymieniać. Może zda egzamin. Jak nie to mam jeszce inny pomysł, z nasadką z teflonu wytoczoną na wymiar, ale może to wystarczy.
Pozdrawiam i dziękuję za dorady pomogły w odpowietrzaniu napewno bo zaczął grzać.

: 19 lis 2011, 02:43
autor: ltrs
Kolego spróbuj dotoczyć gdzieś króciec z metalu na wymiar, ale nagwintowany i go wkręć. Patent sprawdziłem w poprzednim samochodzie i było ok.

: 19 lis 2011, 08:38
autor: piotrpiter
tak zrób kleje to tylko dorazny pomocnik , wiecej kasy i czasu stracisz na to wszystko arozkleja sie w najmniej oczekiwanym momecie a potem solidnie odpowietrz.powodzenia