Strona 1 z 1

[B3 1,8 PM] Szarpie silnikiem, przenosi drgania na karoserie

: 19 lis 2011, 18:06
autor: GerB3
Mam nastepujacy problem z autem:
Jakiś miesiac temu w pewnym momencie podczas jazdy zaczeło szarpać mi silnikiem a zarazem drgania przechodziły na nadwozie - diagnoza poduszki silnika bo nie wymieniane od nowości. Szarpanie było dosyć silne, przy tym sam silnik chodził bez zmian obroty nawet nie drgnęły, spalanie w normie itd. Wymieniłem poduszki na nowe, w tym ten odbój z przodu ale problem dalej wystepuje tylko że trzęsie trochę słabiej ale drgania przenoszone są dalej na karoserie. Zdziwiło mnie to ponieważ myśle że mechanik dobrze założył poduszki. Wpadłem wiec na pomysł że to moze cos z silnikiem ale sprawdziłem sondę, czujnik do ECU, kupiłem nowe kable, palec, świece kopułkę wszystko Boscha albo Beru ale silnik dalej się trzęsie chociaż obroty dalej ma idealne, odpala od razu, zapłon ustawiony itd. Po lekkim dodaniu gazu trzęsie nie wystepuje czyli np. jak mam obroty na wolnych 980 dodam lekko gazu na 1100 to nic nie trzesie.
Czy możliwe jest że poduszki silnika zostały źle założone, albo że niewymieniane tuleje na ramie silnika mogą przenosić wibracje na auto i powodować ze silnikiem rzuca ? Zanim padły mi fabryczne poduszki na silniku można było położyć szklanke wody i nic by sie nie wylało bo chodził jak nówka z salonu :-/

: 19 lis 2011, 20:28
autor: jaco80
Nie wiem czy ma to przełożenie na Audi, ale ja jak wymieniłem oryginalne zerwane poduszki w Escorcie na nowe zamienniki to było 2x gorzej, telepało mocno. Więc sprawdź może czy ci założył dobre poduszki czy tani badziew.

: 19 lis 2011, 20:31
autor: GerB3
Poduszki sam kupowałem Febi tylko nie dałem rady ich wymienić bo nie mam jak wiec robił to mechanik. Z tego co widzę to są załozone tak jak poprzednie. Pod skrzynią wymieniałem 2 lata temu tez na Febi.

: 19 lis 2011, 22:17
autor: Jarewa
A była mierzona kompresja?

: 20 lis 2011, 01:45
autor: PICEK1
Temat przerabiałem,co prawda w innym aucie,sprzęgło się sypie,stąd takie wibracje.
w tamtym aucie odleciał kawałeczek blaszki z mocowania tarczy docisku.

: 20 lis 2011, 10:18
autor: GerB3
Jarewa pisze:A była mierzona kompresja?
Kompresja 10,5 na każdym cylindrze. Uszczelka przy kolektorze dolotowym też ok bo nie zaciaga tamtędy nic.
PICEK1 pisze:Temat przerabiałem,co prawda w innym aucie,sprzęgło się sypie,stąd takie wibracje.
w tamtym aucie odleciał kawałeczek blaszki z mocowania tarczy docisku.
Tzn. jak się sypie ? Chodzi lekko, nie ślizga, jak je rozłanczam to dalej wibracje są.

: 20 lis 2011, 10:50
autor: Jarewa
Bo chodzi o kawałek metalu, sprzęgło będzie działać ok ale nie będzie już miało wyważenia i będzie biło.

A jak sam powiedział kawałek przy mocowania docisku, więc nie ma na to wpływu czy sprzęgło włączone czy nie.

: 20 lis 2011, 11:37
autor: GerB3
A czy uszkodzony czujnik temp. do ECU moze dawac takie objawy szarpania? Jeżeli mieszanka byłąby np. za bogata i zalewałoby silnik ? Czy jak czujnik jest uszkodzony obroty są lekko podwyższone nawet na rozgrzanym silniku ? Wymieniałem go rok temu ale na jakis tani zamiennik bo nie mieli Boscha, możliwe zeby padł po jakis 6tyś ?

: 20 lis 2011, 19:09
autor: BLUECONECT
Przenoszenie drgań na karoserię i kokpit w dużej mierze zależy od zużycia poduszki zderzaka silnika (tej z przodu) koszt wymiany znikomy a efekty duże... Przynajmniej u mnie tak było...( :lol:

: 20 lis 2011, 19:35
autor: GerB3
Też wymieniałem tą z przodu, ale po wymianie jest ona trochę krzywo osadzona tzn tak jakby na regulacji była wyżej niż łapa silnika a słyszałem że ma być na równo z łapą, mozliwe ze przez to sa takie wibracje ?

: 20 lis 2011, 20:22
autor: BLUECONECT
Musi być osadzona" centrycznie" w profilowanym uchwycie zderzaka.
Jeśli nie jest tak jak potrzeba to 'lukni' na łapę czy niejest skrzywiona lub na sam uchwyt przy zderzaku i sprubój to wyprostować... :lol: