[B4 ABK LPG] Wskazania Temperatury Płynu chłodzącego
: 21 lis 2011, 14:29
autor: peznaczek
Witam,
Otóż chciałbym prosić o poradę gdyż wydaje mi się że mam problem. Otóż posiadam Audi b4 1993 2.0 ABK z instalacją LPG. Problem polega na tym,iż gdy jest temperatura na zewnątrz bliska 0 lub poniżej auto podczas jazdy wskazuje temperaturę płynu chłodzącego niewiele ponad 50-60 stopni, ale silnik jest rozgrzany i nie ma problemu z ogrzewaniem w środku, temperatura podskakuje dopiero podczas wolnej jazdy po mieście. Wymieniłem płyn chłodzący i termostat i jest to samo.... Ostatnio wentylator włączył się na parę sekund przy temperaturze ujętej na zdjęciu(zdjęcie poniżej) Czy to może być wina wskaźnika lub czujnika?
: 21 lis 2011, 14:36
autor: Bastek
peznaczek, z tego co się orientuję, to raczej jest to wina czujnika (szary w króćcu głowicy). Jeżeli masz właściwe wskazania poziomu paliwa, to raczej na pewno jest to wspomniany czujnik.
: 21 lis 2011, 14:59
autor: peznaczek
Bastek pisze:peznaczek, z tego co się orientuję, to raczej jest to wina czujnika (szary w króćcu głowicy). Jeżeli masz właściwe wskazania poziomu paliwa, to raczej na pewno jest to wspomniany czujnik.
Ok dzieki za rade, podskoczę do sklepu i kupie i dam znać czy pomogło
: 21 lis 2011, 15:03
autor: Bastek
peznaczek pisze:
Bastek pisze:peznaczek, z tego co się orientuję, to raczej jest to wina czujnika (szary w króćcu głowicy). Jeżeli masz właściwe wskazania poziomu paliwa, to raczej na pewno jest to wspomniany czujnik.
Ok dzieki za rade, podskoczę do sklepu i kupie i dam znać czy pomogło
Najpierw sprawdź czy to na pewno ten czujnik. Może umów się ze sprzedawcą, żeby Ci go pożyczył i podłącz go na próbę.
Jaki będziesz kupował? Ori w ASO kosztuje ok 150 zł Wiem, bo pytałem ostatnio. Też muszę ten czujnik wymienić
peznaczek, w takim razie czekam na wyniki operacji. Koniecznie napisz, czy pomogło...
: 21 lis 2011, 16:27
autor: Pieterb
To wcale nie musi być czujnik. Ja mam podobne wskazania co Twoje i wymieniłem już ze 2 czujniki ale to nie pomogło teraz jestem w trakcie walki z licznikiem
: 21 lis 2011, 17:13
autor: krisiun1
U mnie jest to samo, i na 99% stawiam żółte gniazdo licznika albo wiązki.Po przepięciu kilka dni jest OK i potem znów problem.Jeśli ktoś znajdzie rozwiązanie przychylam się do prośby o podzielenie się tym osiągnięciem.
: 21 lis 2011, 17:21
autor: Prestige
Ja również miałem taki problem i u mnie to był szary czujnik. Ja bym go najpierw podmienił i zobaczył co się będzie działo.
: 21 lis 2011, 17:48
autor: Pitras
A nie będzie to wina termostatu?
: 21 lis 2011, 19:01
autor: zajchu
->szary czujnik (3 piny) najlepiej jakbyś miał od kogo pożyczyć na próbę , ponieważ w liczniku jest jeszcze stabilizator napięcia i on także odpowiada za złe wskazania temperatury oraz poziomu paliwa
link do aukcji z zamiennikiem stabilizatora oryginalnego: http://allegro.pl/tca700y-audi-vw-wymie ... 59703.html
: 21 lis 2011, 19:06
autor: Pieterb
krisiun1 pisze:Jeśli ktoś znajdzie rozwiązanie przychylam się do prośby o podzielenie się tym osiągnięciem.
jeśli tylko znajdę przyczynę dam znać.
zajchu pisze:ponieważ w liczniku jest jeszcze stabilizator napięcia i on także odpowiada za złe wskazania temperatury oraz poziomu paliwa
to też już kupiłem i wymieniłem i dalej nic
: 21 lis 2011, 20:25
autor: krisss
Przerabiałem to i ja. Gdy rozbierze się licznik i zajrzy od tyłu na owy wskaźnik można dostrzec białą plastikową śrubkę kalibracyjną. Kręcąc tą śrubkę ustala się tak jakby początkowe wskazanie wskaźnika...kilka prób regulacji i w trasie stoi jak zaklęty na 90 stopniach (tyle samo ma w tym czasie woda - mierzone multimetrem z termoparą) W korku i w momencie gdy załącza się wentylator chłodnicy mam około 95...98 stopni. Do 100 praktycznie nie dochodzi.
fotka przedstawia śrubkę którą się to reguluje.
Także zaczynałem od wymiany czujnika, termostatu, zimnych lutów i braku masy w desce rozdzielczej, stabilizatora napięcia itd. Wystarczyło wyregulować... <ok>
: 21 lis 2011, 21:21
autor: Pieterb
Dzięki krisss, za fotkę spróbuję podregulować. Walczę ponieważ wskaźnik raz działa a raz nie i dlatego wymieniałem czujnik i regulator a teraz sprawdzam zimne luty i chyba znalazłem bo od kilku dni działa już cały czas tylko źle pokazuje.
: 23 lis 2011, 08:53
autor: peznaczek
Bastek pisze:peznaczek, w takim razie czekam na wyniki operacji. Koniecznie napisz, czy pomogło...
Otóż kupiłem ten czujnik, wczoraj wymieniłem i zrobiłem parę kilometrów żeby sprawdzić i jest dużo lepiej, wskaźnik w końcu sie ruszył znacznie po rozgrzaniu. Dzisiaj rano w drodze do pracy w trasie pokazywał ok 90 stopni, potem jak dojechałem do miasta spadła temp do ok 70 stopni ale później już było ok. Pojeżdzę trochę i zobaczymy co się będzie działo ale wydaje mi się że to była wina jednak tego czujnika.