[B3 NE + LPG 1,8 ] Regulacja Gaźnika Keihin I
: 22 lis 2011, 00:00
Chcę rozwikłać ten słynny gaźnik Keihin I. Wiem o nim już dużo ale nie wszystko.
Otóż na 1 zdjęciu widać regulacje biegu jałowego w silniku zimnym(" uchylenie przepustnicy" ale której ? głównej dolnej??). I teraz pytanie - jak widać trzeba wyciągnąć ssanie na maxa żeby przepustnica od powietrza się zamknęła całkowicie. Odpalić silnik i dźwignią nr. 2 otworzyć całkowicie przepustnice i sprawdzić obroty. Mają być 3200. Jeżeli nie to trzeba rozginać albo przyginać to "V" co jest strzałką zaznaczone. A co będzie jak będą obroty np. 4000 czyli więcej rozegnę to V bo nie kumam. Bendą większe obroty na ssaniu. A w czym to przeszkadza. Jak wyciągam ssanie to tak jakby mu gaz lekko naciskał bo dźwignia z czarną strzałką współpracuje z przepustnicą dolną. Proszę o wyjaśnienie.
Sprawa druga. Zdjęcie 2.
Regulacja uchylenie przepustnicy. Otóż wyciągam ssanie na maxa. Przepustnica górna od powietrza ma się zamknąć cała. Gdy jest już zamknięta ręką pcham siłownik PULL DOWN w kierunku pokazanym czarną strzałką. W tym momencie robi się strzelina w gardzieli bo przepustnica się lekko uchyla. Wartość szczeliny regulujemy odginając albo przyginając "V" pokazane na rysunku pod pozycją 2. Ma wynosić od 4,6 - 5 mm. Teraz pytanie. Za co odpowiada ta szczelina.Przecież ja silnik jest całkiem zimny po nocy to jak wyciągnę ssanie na maxa to przepustnica górna się zamyka cała żeby lepsze ciśnienie było w gardzieli. A tu po odpaleniu chociaż ssanie na maxa wyciągnięte to przepustnica się uchyla o tą szczelinę czyli już nie ma takiego ciśnienia w gardzieli????????????? Co się będzie działo jak będzie za mała a co jak będzie za duża ta szczelina. Proszę o odpowiedzi bo już dużo zajmuje się tym gaźnikiem ale dalej nie wiem.
Sprawa 3. U mnie po wyciągnięciu ssania na maxa przepustnica się nie zamyka cała tylko tyle co po zapaleniu uchyla ją siłownik PULL DOWN czyli ssanie na max a przepustnica tylko pół i jest ta szczelina non stop 4,8 MM. Więcej nie drgnie. Dopiero palcem ją zamknę i wyciągnę ssanie na maxa to po odpaleniu siłownik ją uchyli do wartości tej szczeliny i ona już tak zostanie nawet po wyłączeniu silnika. A ssanie mam bo jak wyciągam na maxa na rozgrzanym silniku to mam 3300 obr ,to dlatego że dźwignia co jest na niej linka od ssania opiera się o zderzak a ta uchyla dolną przepustnica i to tak jak bym gazu dodawał..Ale problem mam z zapaleniem za 1 razem po nocy. Nie chce zapalić. Bo pewno nie zamknie się przepustnica całkiem. chyba że się mylę. Jest tak gdzieś luż na przepustnicy czy co. Przerabiał ktoś to kiedyś???
Troszkę się spisałem ale może to komuś coś pomoże podczas regulacji.
[ Dodano: 2011-11-24, 18:02 ]
pomoże ktoś < please> cisza w temacie ...
Otóż na 1 zdjęciu widać regulacje biegu jałowego w silniku zimnym(" uchylenie przepustnicy" ale której ? głównej dolnej??). I teraz pytanie - jak widać trzeba wyciągnąć ssanie na maxa żeby przepustnica od powietrza się zamknęła całkowicie. Odpalić silnik i dźwignią nr. 2 otworzyć całkowicie przepustnice i sprawdzić obroty. Mają być 3200. Jeżeli nie to trzeba rozginać albo przyginać to "V" co jest strzałką zaznaczone. A co będzie jak będą obroty np. 4000 czyli więcej rozegnę to V bo nie kumam. Bendą większe obroty na ssaniu. A w czym to przeszkadza. Jak wyciągam ssanie to tak jakby mu gaz lekko naciskał bo dźwignia z czarną strzałką współpracuje z przepustnicą dolną. Proszę o wyjaśnienie.
Sprawa druga. Zdjęcie 2.
Regulacja uchylenie przepustnicy. Otóż wyciągam ssanie na maxa. Przepustnica górna od powietrza ma się zamknąć cała. Gdy jest już zamknięta ręką pcham siłownik PULL DOWN w kierunku pokazanym czarną strzałką. W tym momencie robi się strzelina w gardzieli bo przepustnica się lekko uchyla. Wartość szczeliny regulujemy odginając albo przyginając "V" pokazane na rysunku pod pozycją 2. Ma wynosić od 4,6 - 5 mm. Teraz pytanie. Za co odpowiada ta szczelina.Przecież ja silnik jest całkiem zimny po nocy to jak wyciągnę ssanie na maxa to przepustnica górna się zamyka cała żeby lepsze ciśnienie było w gardzieli. A tu po odpaleniu chociaż ssanie na maxa wyciągnięte to przepustnica się uchyla o tą szczelinę czyli już nie ma takiego ciśnienia w gardzieli????????????? Co się będzie działo jak będzie za mała a co jak będzie za duża ta szczelina. Proszę o odpowiedzi bo już dużo zajmuje się tym gaźnikiem ale dalej nie wiem.
Sprawa 3. U mnie po wyciągnięciu ssania na maxa przepustnica się nie zamyka cała tylko tyle co po zapaleniu uchyla ją siłownik PULL DOWN czyli ssanie na max a przepustnica tylko pół i jest ta szczelina non stop 4,8 MM. Więcej nie drgnie. Dopiero palcem ją zamknę i wyciągnę ssanie na maxa to po odpaleniu siłownik ją uchyli do wartości tej szczeliny i ona już tak zostanie nawet po wyłączeniu silnika. A ssanie mam bo jak wyciągam na maxa na rozgrzanym silniku to mam 3300 obr ,to dlatego że dźwignia co jest na niej linka od ssania opiera się o zderzak a ta uchyla dolną przepustnica i to tak jak bym gazu dodawał..Ale problem mam z zapaleniem za 1 razem po nocy. Nie chce zapalić. Bo pewno nie zamknie się przepustnica całkiem. chyba że się mylę. Jest tak gdzieś luż na przepustnicy czy co. Przerabiał ktoś to kiedyś???
Troszkę się spisałem ale może to komuś coś pomoże podczas regulacji.
[ Dodano: 2011-11-24, 18:02 ]
pomoże ktoś < please> cisza w temacie ...