Strona 1 z 1

[B3 1.8s NE] dziwny problem z układem chłodzenia

: 25 lis 2011, 21:10
autor: kuba9214
Witam posiadam 80 b3 1.8 NE z LPG problem wystąpił mi z dnia na dzień jadąc do pracy auto chodziło tylko na ssaniu dojechałem do pracy maska w górę górny wąż od chłodnicy gorący aż się dotknąć nie można było dolny zimny,mikser zaszroniony węże doprowadzajace do miksera też zimne tak samo jak i nagrzewnica wiec wywaliłem termostat bez termostatu wszystko ok to myślę kupie nowy termostat i będzie dobrze ale nadal to samo w górnym wężu od chłodnicy czuć takie jakby stuki ciśnienia na uruchomionym silniku odkręcałem kilka razy korek i płyn wywala chciałem odpowietrzyć poprzez ściagnięcie węża z nagrzewnicy ale niestety moja nagrzewnica okazała się już szrotem bo odłamała się jedna rurka przy ściaganiu węża jutro kupie nową i biorę się za zakładania.Zastanawiam się czy te stuki ciśnienia to nie jest wina zużytego miksera nie wiem czy jest taka opcja żeby waliło gazem do wody bo nie znam sie zbyt dobrze na LPG.pozdrawiam i prosze o szybkie odpowiedzi

: 26 lis 2011, 10:53
autor: wento
Na gazie nie znam się zbytnio , ale miałem podobny problem, a mianowicie też chodził na ssaniu cały czas, aż się porzadnie nie nagrzał. a mikser, i węze od niego zimne i pokryte szronem, i na dodatek wywalało płyn ze zbiorniczka. problem się rozwiązał po wymianie termostatu i odpowietrzeniu porządnie układu.

: 26 lis 2011, 12:05
autor: Motostacja pl
Wygląda to trochę tak jakby układ się zapowietrzał i nie było całego obiegu. Dla tego niektóre węże masz gorące inne lodowate.

Jak wyjąłeś termostat to chłodnica cała robiła się gorąca?

: 26 lis 2011, 22:34
autor: kuba9214
Gorąca to sie raczej nie robiła bo było dość zimno ale była ciepła cała.

: 27 lis 2011, 20:16
autor: marko
Sprawdż czy wszystkie świece mają taki sam kolor , jężeli nie to najprawdopodobniej na tej jednej innej masz przedmuchniętą uszczelkę i to powoduje zapowietrzanie nagrzewnicy i parownika oraz wyczuwalne stuki w wężach .

: 28 lis 2011, 17:30
autor: davidpolska
witam marko; ale u mnie np dolny wąż jest zimny do temp prawie 90 stopni; wtedy robi się lekkawo ciepły a grzanie mam od samego początku, jak odpale autko to pochodzi z 5 min i już leci ciepłe powietrze. Niewiem czy z tym dolnym wężem tak ma być. Bo na starym termostacie nagrzewał się prawie równo z górnym. Termostat kupiony w salonie Audi w sierpniu.

: 28 lis 2011, 17:47
autor: jaco80
Tak ma być, dolny wąż się nagrzewa dopiero po otwarciu termostatu.

: 28 lis 2011, 23:05
autor: davidpolska
aha no ale teraz przejechałem 8 km i jak przyjechałem miałem temp przed 90, otwarłem maske a tu dolny wąż zimny.A tak to wszystko gorące, parownik, górny wąż, węże od nagrzewnicy. A napewno tak ma być??? Wcześniej prawie na równo mi się grzały te dwa węże przed zmianą termostatu. Czyli kiedy się otwiera?? Ma być 87 stopni czyli jak ja mam przed 90 to powinien się otwierać. Co wy na to??? Kiedyś robiłem testa i też był zimny dolny wąż, ale zostawiłem go na jałowym i po 5-7 minutach był już ciepły.

: 29 lis 2011, 09:09
autor: marko
To teraz zrób taki sam test na jałowym . Zimą przy krótkich odcinkach dolny wąż może być zimny , gdyż płyn nie zdąży przepłynąć przez chłodnicę i jej nagrzać . Poza tym zimą jest dużo lepsze chłodzenie niż latam . Zrób ten test jeszcze raz .

: 29 lis 2011, 12:17
autor: bialydym
Witam,
nie bedę zakładał nowego tematu daltego podepnę się pod ten.
Moja audiczka to 1.8 RU i również mam podobny problem z układem chłodzenia.
Mianowicie, dzisiaj rano po przejechaniu 12 km pod pracą otwieram maskę dotykam węży i górny gorący a dolny zimny! do tego wszystkiego płyn w zbiorniczku jest zimny jak cholera. Zaznaczam że jadąc obserwowałem temperaturę która wskazywała mi 60-70stopni ( wahała się cały czas). Nie gasząc auta poczekałem ok 7 min na biegu jałowym i obserwowałem. Górny wąż gorący , dolny wąż gorący wskazówka pokazuje 75 stopni a płyn w zbiorniczku nadal zimny jak i wąż prowadzący od zbiorniczka do chłodnicy. Po tych 7 minutach wsiadłem w auto zrobiłem dosłownie 2 kilometry i wskazówka momentalnie spada między 60-70 stopni i za cholerę nie che mi się auto zagrzać. Czy ktoś wie jaka może być tego przyczyna?? Czy pompa wody ma coś z tym wspólnego?

: 29 lis 2011, 15:11
autor: marko
Masz zacięty termostat w pozycji otwartej o ile wogóle go masz .

: 30 lis 2011, 09:18
autor: enussss
wymiana termostatu zalatwi problem:) warto kupic troche lepszy bo tanie niekiedy tez daja d***

: 30 lis 2011, 15:38
autor: bialydym
Za wymianę wezmę się w sobotę :) mam nadzieje że to rozwiaże problem.
No najdroższy u mnie w sklepie kosztuje 37zł wiec chyba styknie czy mam szukać jakiejś specyficznej firmy? A i małe pytanko ma się otwierać przy 80 czy 87 stopniach. Który lepiej wybrać??

: 30 lis 2011, 20:02
autor: davidpolska
ja kupiłem orryginał w salonie Audi - 89 zł z oringiem i otwiera się 87 stopni pisze na nim,

Problem z układem płynu chłodzącego. Audi B4 ABT

: 11 paź 2012, 09:09
autor: misio482
Witam.
podłącze sie pod temat.
Wczoraj wymieniłem termostat i zanim termostat sie otworzył to górny wąż był gorący i część chłodnicy a dolny wąż był zimny. Jak już doszło do temperatury około 85 stopni C i termostat sie otworzył to i dolny wąż był gorący. W środku leci ciepłe powietrze . Jak jade rano tak około 10 km to nie potrafi się rozgrzać do 90 stopni. Czy tak powinno być czy nie? Coś jest zle? Mam też LPG i parownik jest też gorący. Termostat to Vernet.