Witam, wczoraj, wymienialem pompe wody bo przeciekala, wymienialem ja sciagajac rozrzad, przed sciagnieciem paska ustawilem znaczek na 0 w skrzyni (odlew nie przecina 0 tylko znaczek 0 jest nieschowany w polowie za odlewem) walek ustawilem miedzy 0T, no i sciagnalem pasek. Przy skaldaniu sprawdzilem czy nic sie nie przesunelo i tak zlozylem, moj blad byl taki ze nie wyciagnalem wtyczki od niebieskiego czujnika, (dopiero dzis o tym przeczytalem), odpalil normalnie wskoczyl na obroty 1800 ale po chwili wskoczyl na dobre obroty 1100 a po nagrzaniu ok 800, kolejne odpalania byly ok i odrazu utrzymywal obroty takie jak powinien, ale okazalo sie, ze przy jezdzie jest tak molowaty ze przy 4000tys obr na dwojce ma ok 50km/h. Zakladam ze zle jest ustawiony zaplon, nie zostal wczesniej tez zablokowany, panowie co mam teraz zrobic zeby wszystko bylo ok?
: 27 lis 2011, 14:47
autor: Lukaszbroz
Ustaw wszystko na znaki i ściągnij kopułkę rozdzielacza zapłonu. Na krawędzi korpusu aparatu znajduje się małe nacięcie. Gdy wszystko jest ustawione na znaki to palec powinien znajdować się nad tym wycięciem. Jeśli nie posiadasz lampy stroboskopowej do ustawiania zapłonu możesz lekko kręcić aparatem w celu uzyskania odpowiedniego przyspieszenia zapłonu (do tego trzeba mieć wprawę i słuch).
Po ustawieniu znaków aparat powinien wyglądać tak. http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 11d5d6f1c1
: 27 lis 2011, 16:30
autor: alus
rozumiem ze zeby krecic aparatem, nakezy odkrecic sruby na klucz 10 tak? jutro bede dzialac w tym temacie, wiec jezeli ktos ma jeszcze jakies sugestie to prosze pisac
: 27 lis 2011, 16:47
autor: Lukaszbroz
w abk masz jedna śrubę na klucz 13 o ile pamietam
: 27 lis 2011, 19:04
autor: krisiun1
W ABK aparat luzuje się jedną śrubą 13tką.Lukaszbroz, Trochę pojechał za daleko z tym foto.
: 27 lis 2011, 19:57
autor: Lukaszbroz
Fota jest od ACE chodziło o pokazanie nacięcia na korpusie, a nie sposobu mocowania aparatu :mrgreen:
[ Dodano: 2011-11-27, 19:59 ]
Mogłem w foto-shopie wyciąć te śruby nie byłoby problemu:) W celu zaoszczędzenia czau zagarnąłem to zdjęcie z innego tematu na tym forum.
: 27 lis 2011, 20:57
autor: antoni
Mniej więcej śrubka ta jest tu i tak wygląda .
Dociska ona łapę która się opiera o kołnierz aparatu zapł.
: 28 lis 2011, 00:52
autor: alus
dobra koledzy, ale czy teraz juz wyjmowac ta wtyczke od niebieskiego czujnika czy nie?
: 28 lis 2011, 02:32
autor: widmo
Lukaszbroz pisze:(do tego trzeba mieć wprawę i słuch).
Ustawianie zapłonu w ABK na słuch ? <ok>
a blokowanie sterownika ? :roll:
[ Dodano: 2011-11-28, 02:36 ]
alus pisze:dobra koledzy, ale czy teraz juz wyjmowac ta wtyczke od niebieskiego czujnika czy nie?
Niektóre sterowniki ecu reagują na wypiecie wtyczki od czujnika a niektóre trzeba potraktować VAGiem i blokować sterownik z poziomu BS
Początkowo jak nie miałem sprzętu typu VAG i lampa stroboskopowa tak właśnie robiłem. Może dla wielu to ekstremum ale jeśli dobrze wsłuchać się w prace jednostki oraz obserwując jego "wkręcanie" na obroty można, posiadając wprawę, dokonać poprawnej korekcji wyprzedzenia. Wiele osób które spędziło trochę czasu przy zapłonach grupy VAG aparaty i inne ustrojstwa pewnie wie o co chodzi.
To fakt może być śmieszne bo sam się teraz z tego śmieje ale czasami trafiało się , że robiłem to na czuja i właściciele aut byli zadowoleni, mino, że wcześniej robił to warsztat i efekty były takie sobie.