Strona 1 z 1
[80 B3 PM] Ustawianie rozrządu od zera po remoncie
: 27 lis 2011, 22:36
autor: Patrique
Panowie, remont silnika prawie oficjalnie zakończony. Mam tylko kompromitujący mnie problem <ok> .
Potrzebuję ustawić rozrząd, byle by tylko auto odpaliło i dojechało do serwisu na fachową regulację
. Chodzi mi o to w jakiej pozycji powinny być krzywki zaworowe pierwszego cylindra, wtedy kiedy pierwszy tłok jest w górnym punkcie ZZ. Nie musi to być dokładne bo PM i tak ma duży stosunek tolerancji błędu <rotfl> przy którym potrafi jeździć w najgorszym wypadku z gorszymi osiągami. Proszę uprzejmie was o podpowiedź jak to bydle ustawić krok po kroku, żeby wyjechać z garażu i dojechać 700m do serwisu. Oczywiście z całymi zaworami
.
: 27 lis 2011, 22:40
autor: kuba9214
Witam
Krzywki powinny być skierowane ku górze jak tłok jest u samej góry zawory muszą być zamknięte na wałku powinieneś mieć znak fabryczny jak to ma być ustawione i wszystko.pozdrawiam
: 28 lis 2011, 08:30
autor: Patrique
Może ma ktoś jakieś foto poglądowe?
Chodzi mi krok po kroku wytłumaczenie jak to ustawić. Napiąć pasek potrafię <nunczako> No i w zasadzie tyle <wodka> <oki>
: 28 lis 2011, 11:01
autor: Thomson26
: 28 lis 2011, 12:30
autor: jaco80
Zaworów nie pogniesz, PM jest niekolizyjny. Ustaw tak jak na obrazku, będzie gut.
: 28 lis 2011, 13:10
autor: Patrique
Thomson26,
jaco80, ooo!!! chłopaki dzięki wielkie
Napiszę co i jak, tylko muszę zaprosić dwóch silnych kumpli do garażu co by mi wsadzili silnik, wtedy już tylko pozostanie założenie osprzętu i ustawienie rozrządu
.
Dzięki jeszcze raz <ok>
[ Dodano: 2011-12-07, 08:52 ]
Silnik ustawiony, fazy rozrządu ok, jednak pomyliłem się na wałku pośrednim i audi trzyma obroty 850-900rpm jak obróci się aparat zapłonowy maksymalnie w prawo i wtedy zakres jego regulacji się kończy, także muszę jeszcze odkręcić aparat i go przestawić o ząbek, żeby regulacja była znowu możliwa.
: 09 kwie 2012, 15:00
autor: nicolson7
dolacze sie ustawilem wszystko na znaki a nie chce odpalic w czym problem bo mi pomyslow brak
: 09 kwie 2012, 15:06
autor: carolbe
Ja po wymianie uszczelniaczy jak złożyłem rozrząd i pojechałem na ustawienie zapłonu to się okazało, że się nie da ustawić bo znak na kole dosyć oscylował i myślę, że tak samo jak kolega wyżej pisał coś na wałku pośrednim pomyliłem. Ale auto jeździ bez zarzutu
I tak się zastanawiam. Jeżeli ustawię rozrząd na znaki to pierwszy tłok powinien być na górze czy na dole w silniku 3A ?
: 09 kwie 2012, 17:29
autor: Patrique
W PM na kole zamachowym musi być widoczne w okienku "0", ostatnia krzywka wałka rozrządu (tj. zawór wydechowy) musi być przygotowany do naciśnięcia szklanki, a tłok 1 razem z 4 muszą być w górze. W 80-tce zawsze dwa skrajne tłoki i dwa od wewnątrz są w tej samej pozycji.