Witam forumowiczów. Chciałem zasięgnąć rady dotyczącej dziwnych wskazań temperatury mojej Audi a więc:
Po odpaleniu auta temperatura podnosi się dość powoli
, jakieś 7 km trwa nagrzanie do (niby) 90 st. . Potem temperatura oscyluje pomiędzy 80 a 100 st. przy jeździe po mieście.Trochę mnie to zdziwiło więc zatrzymałem się otwieram mache i łapie węże wodne i co??
Wąż górny gorący (może i nawet ma te 90 st)a dolny raczej zimny (czym bliżej chłodnicy tym chłodniejszy) a na wskaźniku temperatury wskazanie 100 st. :shock:
Koledzy o co tutaj chodzi bo jestem głupi... <osohozi>
Dodam że termostat był wymieniony przed tegoroczną "zimą" na GATES.Płyn zimowy.
Proszę o wasze wsparcie
: 28 lis 2011, 21:24
autor: glowsonix
Może wadliwy termostat albo go przytkało bo wina leży tak jakby w nim :roll:
: 29 lis 2011, 19:04
autor: czarek20
Tez tak obstawiałem ale nie byłem pewien,dziękuje za sugestie może jeszcze ktoś ma jakieś bardziej wyszukane pomysły??Kolejne pytanie.
Jeżeli przypuszczalnie termostat się nie otwiera to dlaczego temp krąży między 80 a 100 st??wychodzi na to że niby jest jakieś chłodzenie tylko skąd? <uhh> <hmm>
: 29 lis 2011, 19:12
autor: zibiwrc
ja miałem takie objawy przy walniętej uszczelce pod głowicą ale mam nadzieję że u ciebie to termostat
: 29 lis 2011, 21:04
autor: glowsonix
Mogło go przytkać i nie otwiera się całkowicie miałem takie coś w t4 że oring z termostatu zawiązał sprężynę termostatu :shock:
: 30 lis 2011, 17:50
autor: czarek20
No cóż dowiem się dopiero po wyjęciu termostatu co jest grane ale niestety dużo pracuje i nie mam wolnego czasu za bardzo. Modle się żeby uszczelka pod głowicą była cała :roll: Dziękuje za sugestie,w nadchodzący weekend może kupie termostat i spróbuje coś pomajstrować o rezultatach poinformuje.
: 30 lis 2011, 18:00
autor: glowsonix
Jak już będziesz miał na wierzchu wszystko to sprawdź sobie jeszcze pompę wody może nie pomoże ale nie zaszkodzi jak to mówią <ok>
: 01 gru 2011, 17:40
autor: czarek20
Pompa wodna jest nowa i w stanie bdb tego jestem pewien na 100% ale dziękuje za przypomnienie <ok>
[ Dodano: 2011-12-02, 12:53 ]
Witam koledzy,
Z racji że przedłużyłem sobie weekend zabrałem się za demontaż termostatu.Po oględzinach wyjętej części wrzuciłem go do garneczka i zagotowałem.Ku memu zdziwieniu termostat otworzył się na przepisowe 7 mm.Zamontowałem go na swoje miejsce zalałem płyn przepalam i czekam.Temperatura rosła tak jak zwykle zegar pokazuje przeszło 100 st a tu nic po chwili termostat puszcza obieg wentylator zasówa a mi spada kamień z serca.
I teraz kolejna rzecz która mi się nie spodobała i zaniepokoiła.Po wyłączeniu się samoczynnym wentylatora zgasiłem silnik i po 2-óch sekundach odpalam znowu i zegar nie wiadomo skąd wskazuje jakieś 87-88 st :shock: . Czy możliwe żeby silnik w 2-wie sekundy schłodził się o 10 st?W tym momencie dotarło do mnie ze to wina zegara. Moze macie pomysly co jest w nim uszkodzone ? :cry:
: 04 gru 2011, 16:10
autor: BLUECONECT
Może to być stabilizator napięcia zegarów- można sprawdzić multimetrem... Lub Czujnik na wężu, który odpowiada za przekazania temp. na zegary... 8-)
: 04 gru 2011, 22:01
autor: czarek20
Chyba pokombinuje z tymi zegarami bo i wskaźnik paliwa mi umarł a od temperatury znowu pokazuje za dużo... <osohozi> Wentylator normalnie się włącza.A jak wygląda ten cały "stabilizator" jakieś foto może bo nie jestem za bardzo zorientowany czego szukać w desce...
Z góry wielkie dzięki...
: 05 gru 2011, 18:51
autor: Pieterb
Tam gdzie zaznaczyłem czarnym kolorem kosz to ok.20-25 zł bo ja niedawno wymieniałem.