Strona 1 z 2

[1,8 PM] Wpływ zmiany czujnika na prace silnika (reset)

: 02 gru 2011, 17:48
autor: GerB3
Mógłby ktoś mi wytłumaczyć dlaczego po wymianie czujnika temperatury w układzie Mono-Jetronic i Mono -Motronic trzeba koniecznie robić reset komputera ? Dla mnie wygląda to tak - jeżdze na zepsutym czujniku temperatury, wysyła on sygnały do ECU a ten steruje dawką paliwa, czyli np. mam 90* na zegarze a czujnik daje informacje ze płyn jest zimny i leje paliwo - to wiadomo. Ale teraz wymieniam czujnik odpalam auto i wg. mnie powinien zacząc chodzic na ssaniu i wraz ze wzrostem temperatury dawka paliwa powinna być mniejsza, wiec po co robić reset? Podobnie zresztą jest ze sondą Lambda - jak jest zepsuta wymieniam na nową i powinno działać bez resetu. Przecież ten komputer nie rozpoznaje czy czujnik jest sprawny czy zepsuty tylko pobiera dane na podstawie odczytów wiec kiedy montuję nowy czujnik to wszytko wraca do normy. O ile wiem to w przypadku czujnika temperatury ECU nie ma wgranych konkretnych wartosci pochodzacych z czujnika.

: 02 gru 2011, 18:12
autor: damianek1234561
witaj, moze postaram sie odpowiedziec, komputer jak kazdy zapisuje pewne informacje a wiec jezeli na poczatku czujnik byl sprawny to komputer zapisal dane kiedy czujnik sie zepsul komputer nadpisuje informacje (z czego wynikaja bledne dane) kiedy zamontujesz nowy czujnik to kolejne informacje beda nadpisane co oznacza raczej metlik, dlatego musisz zrobic reset aby na nowo zapisaly sie poprawne dane...... jezeli nie mam racji niech ktos madrzejszy mnie poprawi <mikolaj>

: 02 gru 2011, 18:16
autor: BLUECONECT
Nie wiem skąd masz stary takie info, że po wym. czujnika temp. trzeba restartować komp.???
Ja mam też PM-kę i kiedy wysiadł ten czujnik to auto trudno było odpalić na zimnym silniku (np. rano) ; po wymianie za pierwszym razem samochód odpalał idealnie( a kupiłem chyba najtańszy zamiennik) i tak jest do dziś ( ponad 1,5 roku ) ; dodam, że nie resetowałem żadnego 'kompa'.... <ok>
Poza tym z tego co pamiętam to książki napraw podają, że ecu resetuje się samo po bodajże 8-krotnym przekręceniu zapłonu... :-o

: 02 gru 2011, 18:30
autor: Pieterb
BLUECONECT pisze:Nie wiem skąd masz stary takie info, że po wym. Halla trzeba restartować komp.???
a kto tu pisze o hall'u

: 02 gru 2011, 19:01
autor: damianek1234561
kolega za szybko przeczytal i sie pomylil, wrocmy do tematu <ok>
sorki za OT

: 02 gru 2011, 19:09
autor: BLUECONECT
No właśnie sorry za pomyłkę z tym Hallem- reszta wypowiedzi jak wyżej... :lol:

: 02 gru 2011, 19:17
autor: GerB3
Ale czy ten sterownik jest aż tak zaawansowanym ukłądem zeby konieczna była jego adaptacja po montażu nowego sprawnego czujnika? Bo wychodzi ze sam nie potrafi sie po takiej wymianie zorientowac ze czujnik jest nowy, chociaz wg. mnie akurat w przypadku tego czujnika nie wie czy akurat jest uszkodzony czy nie. Dodam że jak ten czujnik jest uszkodzony to auto pali więcej niz na uszkodzonej sondzie, bo ssanie moze działac nawet jak będą obroty ok 1000.

: 02 gru 2011, 19:25
autor: LeeOne
Nie, zwykły czujnik termiczny, dane są pobierane na bieżąco jak i korygowana dawka paliwa.

: 02 gru 2011, 19:25
autor: damianek1234561
wiec tak jak piszesz sterownik jest az tak (nie) zaawansowany ze nie wie czy czujnik jest uszkodzony i dlatego nie wie ktore dane sa prawidlowe i nadpisuje datego adaptacja piszesz dane od nowa :mrgreen:

[ Dodano: 2011-12-02, 19:26 ]
kolega mnie ubiegl :-) , tak jak pisalem moge ale nie musze miec racji:) uwazam jednak ze nie zaszkodzi tej adaptacji dla swietego spokoju zrobic.

: 02 gru 2011, 19:26
autor: BLUECONECT
Jak ten czujnik jest uszkodzony to auto przede wszystkim trudno zapala i tyle, a nie dużo pali... Duże spalanie to raczej sonda :shock:

: 02 gru 2011, 19:28
autor: GerB3
Czyli wychodzi ze po jego montażu nie muszę robić resetu ?

[ Dodano: 2011-12-02, 19:31 ]
BLUECONECT pisze:Jak ten czujnik jest uszkodzony to auto przede wszystkim trudno zapala i tyle, a nie dużo pali... Duże spalanie to raczej sonda :shock:
Przeciez ten czujnik odpowiada za ssanie, jak jest uwalony to masz silnik o temp 90* a on dalej podaje większa dawkę paliwa tak jakby był zimny i zalewa go, plus wieksze spalanie.

Na uszkodzonej sondzie paliło mi więcej ok 1l, po wymianie czujnika zbiłem o kolejne 2l nawet w zimie.

: 02 gru 2011, 19:43
autor: BLUECONECT
No właśnie tak jak napisałeś-'ten czujnik odpowiada za ssanie'- a brak ssania to brak odpalania i cała filozofia... Objawem jest złe odpalanie tak bynajmniej u mnie było- pojechałem do elektromechanika a ten kazał wym. niebieski czujnik i od razu pomogło :!:

: 02 gru 2011, 19:49
autor: GerB3
Dobrze, ale teraz pomyśl - odpalasz włancza sie ssanie i co dalej? Jeździsz cały czas na nim czy w którymś momencie trzeba dać sygnał że nie trzeba juz lac większej ilosci paliwa i ten czujnik za to również odpowiada.

: 02 gru 2011, 20:06
autor: BLUECONECT
Według mnie trochę pokręciłeś różne informacje... Ssanie wyłącza komputer po osiągnięciu właściwej temp. przez silnik :!: Lepiej napisz jaki masz problem z autem- że np. dużo pali czy tym podobne a nie uczepiłeś się tego czujnika temp.
...w prostych autach gaźnikowych jak np. Cincqecento ssanie jest ręczne-dźwignia w kabinie-spróbój go odpalić bez ssania to pogadamy :-D (nawet w ciepłym garażu jak u mnie)

: 02 gru 2011, 20:39
autor: GerB3
BLUECONECT pisze:Ssanie wyłącza komputer po osiągnięciu właściwej temp. przez silnik
Tak, ale bierze sygnał z czujnika, przecież pisze to od samego początku.

Nie chodzi o problem z autem tylko z samym czujnikiem i działaniem oraz koniecznoscią wykonania adaptacji po jego wymianie, na co zreszta odpowiedział LeeOne.

Miałem cc700 wiem jak działa ssanie w gaźniku i wtrysku itd to nie jest temat o tym, jak w gaźniku nie wyłaczysz recznie ssania to nawet jak bedziesz miał 90* to bedziesz lał dalej wieksza dawkę paliwa, we wtrysku za to wyłączenie ssania odpowiada własnie ten czujnik, podobnie jak za odpalanie itd.