[80 B3 1.8Ru] problem z rozrzadem po zerwaniu paska
: 04 gru 2011, 12:34
autor: lipek21
Witam koledzy dzisiaj zabraliśmy się z ustawianiem rozrządu w 1.8ru , koło pasowe ma znak ustawiony jest ze strzałką na obudowie paska tą plastikową , te z wałka styka się z początkiem głowicy , i teraz mam pytanie jak ustawić zapłon , podczas kręcenia samochód lekko kicha , chyba jest przestawiony zapłon , czy mam racje i czy jest za wczesny czy za późny , czekam na szybką odp , nie wiem czy zrozumiecie to co napisałem ale inaczej nie umiem
: 04 gru 2011, 12:36
autor: Leo
byś sprawdził najpierw czy jak silnik jest na znakach to czy pierwszy cylinder jest w GMP bo jeśli zerwałeś rozrząd i próbujesz ustawić to może trafiłeś nie w ten cykl co trzeba.
: 04 gru 2011, 12:43
autor: lipek21
pierwszy była na górze , teść ustawiał pasek , rozrząd powinien być dobrze ustawiony tylko teraz mam problem z zapłonem wszystkie znaki się pokrywają ze sobą
: 04 gru 2011, 18:53
autor: Leo
a w takim razie może zawory dostały ?
: 05 gru 2011, 09:24
autor: lipek21
rozrząd był dobrze ustawiony , poprostu musiałem wyprzedzić zapłon , auto pali i jeździ jak wcześniej a ciśnienie też sprawdziłem 8.5 temat do zamknięcia
: 05 gru 2011, 09:27
autor: Leo
8,5 ciśnienia sprężania?
: 05 gru 2011, 09:31
autor: lipek21
tak , według książki powinno być 9 , a 7 jeżeli silnik padnięty
: 05 gru 2011, 09:49
autor: Leo
Wiesz co, a nie mylisz czasem stopnia sprężania a ciśnienia sprężania?
nie zebym się czepiał , ale jestem ciekawy dlaczego miałby ten silnik mieć tylko 9 ciśnienia sprężania, skoro znakomita część innych ma po 13-14, a 9 to wartość graniczna...
: 05 gru 2011, 09:57
autor: lipek21
Leo pisze:Wiesz co, a nie mylisz czasem stopnia sprężania a ciśnienia sprężania?
nie zebym się czepiał , ale jestem ciekawy dlaczego miałby ten silnik mieć tylko 9 ciśnienia sprężania, skoro znakomita część innych ma po 13-14, a 9 to wartość graniczna...
kolego masz racje mój błąd , tak ciśnienie mierzyłem , to jest 1.8ru silnik ma tylko75km w książce tak jest że 9 optymalne a 7 to silnik do wymiany lub remontu
no i Leo masz racje , ale ja podczas mierzenia nie wykręcałem wszystkich świec na raz , silnik był zimny i aku nie w najlepszej kondycji , do tego miałem miernik ciśnienia z nasatką gumową , nie był wkręcany i nieraz słyszałem że ciśnienie bokiem idzie