Strona 1 z 2

[80 B3 1.8S] kontrolka ciśnienia oleju miga !!

: 30 lip 2007, 23:29
autor: deem
Witam

W ciągu ostatnich 2 dni kontrolka ciśnienia oleju mignęła mi gdy musiałem powiedzmy mocniej "przycisnąć" (ze 3 razy takie). Oczywiście pierwsza rzecz jaką sprawdziłem to poziom oleju, który jest mniej więcej w 3/4 wskaźnika, ostatnia wymiana była 5 tys. km temu. Powiedzcie co robić ??? Powinienem zacząć się martwić ???

(Poza tym mignięciem nie zauważyłem żadnych innych podejrzanych objawów)

: 31 lip 2007, 06:23
autor: krisch
No nie jest to wesoły temat , bo jeśli tak kontrolka robi i nie masz jakiegoś lużnego kabla od kontrolki i nie masz za mało oleju to :
1. Wymień czujnik oleju - koszt nie wielki a będziesz pewny że nie szwankuje.
2.pompa olejowa - albo smok (siatka pod nim)jest przytkany albo jest już zużyta i nie podaje dobrego ciśnienia.
3. Panewki na wale głównym są wytarte i olej wraca do miski zamiast na góre silnika.
Ale nie załamój sie to tylko motor który można naprawić , ważne że buda ocynk i jest cała.

[ Dodano: 2007-07-31, 06:24 ]
Acha jeszcze powiedz czy miałeś mocno rozgrzane auto i na jakim oleju jeżdzisz?

: 31 lip 2007, 09:41
autor: deem
Acha jeszcze powiedz czy miałeś mocno rozgrzane auto i na jakim oleju jeżdzisz?
Auto było dość nagrzane i jeżdżę na Lotos Mineralnym...

: 31 lip 2007, 12:29
autor: krisch
Zmień olej .Uwież mi na słowo nie ma gorszego oleju niż lotos! Polecam elfa bo tani i dobry , chyba że wolisz coś z górnej półki np mobil czy coś takiego. Jak nie pomoże to napisz będziemy dalej kombinować.

: 31 lip 2007, 13:05
autor: WOJTEK26
Wkręć czujnik zamiast czujnika i sprawdx ciśnienie na wolnych i wysokich obrotach

: 15 maja 2011, 18:58
autor: luksky
Proszę mnie nie wyzywać, podpinam sie pod podobny temat. Audi B3, 1.9D.
stacyjka w pozycji ON - kontrolka oleju nie swieci i nie piszczy. Silnik odpalam, jak odpali to kontrolka sie zapala i przez sekunde lub pół piszczy brzeczyk. Gasnie i jest wszystko OK, jednak nie do końca. Jak silnik porzadnie rozgrzany (nie moge tego czasowo zlokalizowac) i jade przy porzadnej predkosci obrotowej i zaczynam hamowac lub wrzuce luz, to na doslownie pol sekundy zapali sie owa kontrolka i zapiszczy lub nie zapiszczy, ale blysnie. Na ok 100km jazdy potrafi tak zrobic, z 4-8 razy. dzis zmierzylem cisnienie oleju silnikowego i wynosi ono na biegu jałowym 0,8bar, jak porzadnie przegazuje to rosnie do 5 bar. Nie przerabialem tego w tym silniku, wiec pytam doswiadczonych: brac sie za wymiane czujnikow? co zrobic aby zlokalizowac usterke dokladniej? Mam mozliwosc podpiecia manometru i chyba tak zrobie i bede z nim jezdzil :)

: 18 maja 2011, 00:07
autor: piekarelk
W audi przy uruchamianiu mialem podobny problem nie gasla mi kontrolka oleju okazalo sie ze mialem padniety czujnik,kiedys dawno temu mialem golfa II 1.8 i tez zalalem olej lotos mineral to w czasie jazdy potrafila mi sie zapalic kontrolka oleju,ale sprawdzilem stan i bylo ok,za jakis czas sytuacja sie powtorzyla wiec wymienilem olej na inny bodajrze Shell i broblem znikl. :-D

: 15 cze 2011, 00:32
autor: mantix
Po zakupie audi też zalałem mineralnym (elf), oczywiście mój błąd bo myślałem, że 260 000 to już czas na mineralny i zdarzało się, że czasami mrugnęła kontrolka po zdjęciu z gazu.Zrobiłem na tym elfie około 5000 i zamieniłem na mobil 10W i problem znikł.

cisnienie oleju.

: 07 mar 2015, 16:43
autor: zielony_radom
Witam,
Moja sprawa jest taka, kiedy odpalam samochód cisnienie oleju jest okej podchodzi pod 5 bar. Kiedy silnik się nagrzewa ciśnienie spada. Na rozgrzanym silniku 89-90 stopni ciśnienie wynosi nawet mniej niż 0,5 bara na wolnych obrotach, na luzie i włącza się kontrolka. Na wyższych obrotach 2-2.5 tys. jest wszystko w porządku ciśnienie jest znowu 3-4 bary. Oleju nie brakuje, jeżdżę na pół syntetyku max life vavoline 10w40. Pompa oleju jest ok. Silnik nie klekocze nie stuka, nie słychać panewek, brakuje mi pomysłów co może mu dolegać. Proszę o pomoc;/

: 07 mar 2015, 19:23
autor: bogdan1976
wymień pompę oleju

: 07 mar 2015, 21:14
autor: zielony_radom
bogdan1976 pisze:wymień pompę oleju
wymieniona.

[ Dodano: 2015-03-11, 21:50 ]
jakieś inne pomysły?

: 13 mar 2015, 10:26
autor: Patryk0720
Co za olej tam nalałeś? , nawet jeśli przejechałeś tylko 5k km to przy złym doborze oleju, oraz marki mogą sie takie jaja robić, sam uwierzyłem raz w reklamy cudownego castrola do silników powyzej 100tys km okazało się że ten olej to porażka.. pare tys pojezdzilem i czasem też kontrolka na wolnych świeciła, co prawda w innym aucie :) ale jednak, radze potestować trochę, jak nie to brać się za remont.

: 20 mar 2015, 21:54
autor: zielony_radom
Patryk0720 pisze:Co za olej tam nalałeś? , nawet jeśli przejechałeś tylko 5k km to przy złym doborze oleju, oraz marki mogą sie takie jaja robić, sam uwierzyłem raz w reklamy cudownego castrola do silników powyzej 100tys km okazało się że ten olej to porażka.. pare tys pojezdzilem i czasem też kontrolka na wolnych świeciła, co prawda w innym aucie :) ale jednak, radze potestować trochę, jak nie to brać się za remont.

nie wlewam nigdy byle czego.
valvoline maxlife 10w40

: 20 mar 2015, 23:52
autor: krs
Pierw zmierz ciśnienie oleju ''zegarem mechanicznym'' http://allegro.pl/narzedzia-i-sprzet-wa ... -2-mt-0113 nie są drogie a masz pewność jakie jest ciśnienie oleju, a później można się sprzeczać co do oleju :D, dla silnika JN 2.0/2000 (bar/rmp)

: 21 mar 2015, 21:54
autor: zielony_radom
krs pisze:Pierw zmierz ciśnienie oleju ''zegarem mechanicznym'' http://allegro.pl/narzedzia-i-sprzet-wa ... -2-mt-0113 nie są drogie a masz pewność jakie jest ciśnienie oleju, a później można się sprzeczać co do oleju :D, dla silnika JN 2.0/2000 (bar/rmp)

mierzony był właśnie manometrem też, i jest to samo wolne obroty 0,5 ciśnienie a przy 2,5-3 tys. jest normalne 3-4 bary.