Strona 1 z 1
80 B4 Coupe 2.0 ABK wysokie obroty
: 05 gru 2011, 22:44
autor: dawidd990
Witam mam Audi z 1990 roku i mam problem z obrotami dzisiaj włożyłem nowy silniczek korkowy i nadal tak samo a chodzi o to ze jak go oddpale na zimnym to ma 1100 obr a po chwili jak pochodzi to ma odrazu 1800 obr dodam mu gazu tak do 3500 tys obr to spadna do 1100 i zaraz wracaja na 1800 a w czasie jazdy jak jade to przy zmiane biegu obroty wzrosna o 200 i spadaja. i co mam z tym zrobic dalej?
: 07 gru 2011, 12:26
autor: Francis1982
Nowy znaczy nowy całkiem czy inny stary używany?
Sprawdź jeszcze powietrze czy nie zasysa gdzieś lewego powietrza. Może ten drugi silniczek też był walnięty.
: 07 gru 2011, 15:40
autor: krisiun1
Należałoby sprawdzić też potencjometr przepustnicy, skoro na dwóch silniczkach obroty były podobne to "kłamać" może potencjometr o położeniu przepustnicy. <ok>
: 07 gru 2011, 16:01
autor: bloku
Warto sprawdzić też banalną rzecz ale mogącą mieć na to wpływ. W przepustnicy masz regulację jej wychylenia. Śrubka od regulacji powinna mieć sprężynkę która utrzymuje ją w odpowiedniej pozycji. Może być taka sytuacja iż śrubka ma ruchy poziome przez co przepustnica wariuje. Taki problem mnie spotkał w 7A co prawda - wymiana sprężynki przy śrubce spowodowała iż obroty się ustabilizowały.
Również sprawdź czy nie masz uszkodzonego czujnika wtrysku rozruchowego - masz zwiększone spalanie?
: 07 gru 2011, 16:12
autor: dawidd990
spalanie mozna powiedziec ze w normie 10l sie mieszcze na 100km
a silniczek korkowy używany ale dawał mi gwarancje rozruchowa sprawdzę jutro przepustnice
a potencjometr jak moge sprawdzić czy jest dobry?
: 07 gru 2011, 16:54
autor: krisiun1
Z potencjometrem poczekaj, jeśli masz miernik to sprawdź rezystancję niebieskiego czujnika w króćcu przy głowicy (2 piny). Przy 90st powinno być ok 250-300Ohm a przy zimnym silniku od 2700-3500Ohm zależy od temp zewn.
: 07 gru 2011, 17:25
autor: dawidd990
własnie wczoraj mierzyłem w wtyczce i miał na zimnym silniku 1225ohm ale sprawdze jeszcze raz jutro jak bedzie stał przez noc bedzie ok i wtedy sprawdze. bo to we wtyce sie mierzy czy na czujniku bo juz sie pogubiłem?
[ Dodano: 2011-12-07, 18:00 ]
teraz sprawdzałem tamten czujnik co wtedy miałem bo go wymieniałem na inny i jak podłacze to zaczyna miezyc od 1200ohm i rosnie do gory do 1900 i zwalnia wyszło ze tak ma 1956ohm ten stary
: 07 gru 2011, 22:59
autor: Francis1982
Taki mój pomiar pomiędzy pierwszym i środkowym pinem. Pierwszym znaczy tym od strony błotnika.
http://www.youtube.com/user/francis1982 ... vhVMJkFeXc
: 07 gru 2011, 23:08
autor: dawidd990
jutro z rana sprawdzę jak u mnie bedzie
[ Dodano: 2011-12-08, 21:32 ]
sprawdzałem ten czujnik na ciepłym silniku miał gdzies 90stopni było 198ohm dobrze czy zle?
[ Dodano: 2011-12-15, 23:19 ]
sprawdzałem ten czujnik i jak ma sie otworzyć 2 przepustnica to z miernika wszystko znika wiec zamowiłem nowy i to samo sie dzieje
co to moze byc nadal ten czujnik?