Strona 1 z 2

[80/B4/ADA/LPG] Problem z pompą paliwa

: 12 gru 2011, 17:08
autor: WujekSamoDobro
Witam.
Postaram sie przedstawić wszystko krótko i na temat.
Miałem już taką przypadłość w tym aucie powiem tylko.

Chodzi o to ze po porannej przejazdze zaparkowałem auto koło domu.Autko postało tak koło 4 godz. Wchodze , wlaczam zaplon, słysze pompke paliwa i probuje zapalic , Autko juz prawie zapala , nagle gasnie. Wylaczam zapłon , właczam go drugi raz a tu zonk nie słysze pompki paliwa i auto kreci i nie chce zapalic.

Miałem taka przypadlosc jakies 3 miesiace temu. Z bratem dobralismy sie do pompki i sprawdzilismy za pomoca zarowki kostke ktora wpina sie do pompki. Zapalila sie zarowka wiec stwierdzilismy ze pompka do wymiany . No ale natchnelo nas zeby pompke podpiac na ostro do akumulatora i tu ku wielkiemu zdziwieniu pompka odzyla natychmiast. Zamontowalismy ja spowrotem i tak jezdzila przeznastepne 3 miesiace.

No i tu mam pytanie , czy te pompki maja jakas sklonnosc do zawieszania sie?
Dodam np ze mam tez troszke rozwalona stacyjke. Jest mozliwe ze to przez nia sie wiesza ta pompka?

Prosze koledzy o rade.
Jeśli pompka do wymiany to jaka sugerujecie bo pamietam ze koles w sklepie za podrobke z filtrem chcial 130zl a za bosha bez sitka 210 zl

Czekam na sugestie.
Dodam ze auto mialo juz np taka przypadlosc ze pewne nocy chcialem zapalic a tu okazalo sie ze akumulator jest wyczerpany do zera i co dziwne nawet komputer od gazu mi piszczal gdy chcialem palic auto.
To tak na marginesie. Moim zdaniem moze byc cos takze z elektryka ale jak to sprawdzic .

No nic czekam na jakies podpowiedzi
Z góry dziekuje

: 12 gru 2011, 18:42
autor: Aras920
Jeśli chodzi o pompke to kumpel kupił jakiś rok temu do vw vento podróbke za 115 albo120 zł już dokładnie nie pamiętam i wszystko z nią jest ok .A jeśli chodzi o rozładowany akumulator sprawdził bym wszystkie podejrzane kable bo u brata w golfie 3 też nagle potrafił się rozładować i okazało się że miał przetarty jeden kabel za radiem,dlatego jeśli piszesz że ze stacyjką masz problemy to sprawdż np. własnie tam kable i kostki.

: 12 gru 2011, 19:20
autor: BLUECONECT
...a przkaźnik pompy paliwa? Sprawdzony?
Poza tym jaki jest 'boschh' za 210 zł ???? Wejdź na str. tej firmy i zobacz ile tak naprawdę kosztuje... :idea: Odradzam kupowanie podróbek- ja dałem za taką lepszą 300zł identico jak od mego modelu i co? pochodziła 3dni i kaput- zaczęła piszczeć... a benzyn a na asfalcie. Pompa musi mieć idealne ciśnienie (nie za duże bo rozwali układ paliwa).
Jedynie regeneracja -ja tak zrobiłem i pompa chodzi 1,5 roku jak zegarek... <ok>

: 12 gru 2011, 23:19
autor: WujekSamoDobro
Narazie nic nie sprawdzałem.
Ostatnim razem gdy sie to samo stało sprawdzałem przekaźnik i był dobry.
Za pompe paliwa tyle mi sprzedawca powiedział no co ja Ci zrobie.
Jutro w dzień rzuce na to wszystko okiem.

Od kiedy ją nabylem to pamietam ze miala problemy z paleniem.
Kupilem ja od kolesia ktory kazal mi palic ja zawsze z rana lub po dlugiej przerwie na 2 lub trzy razy.
Znaczy zakrecic , puscic , zakrecic krotko i dopiero zapalac normalnie.
Cos w tym jest bo jak na zimo probowalem zapalac na raz , to trzeslo ze 2 sek autem strasznie i klekot bylo slychac. Moze to przez takie palenie to sie porobilo?

czekam moze ktos ma jakis pomysl

: 12 gru 2011, 23:37
autor: IC69
BLUECONECT pisze:Jedynie regeneracja -ja tak zrobiłem i pompa chodzi 1,5 roku jak zegarek...
BLUECONECT, Ty masz B3 i pompę pod autem, a w B4 pompa jest w baku i ma całkiem inną konstrukcję.
WujekSamoDobro pisze:auto mialo juz np taka przypadlosc ze pewne nocy chcialem zapalic a tu okazalo sie ze akumulator jest wyczerpany do zera
WujekSamoDobro pisze:Dodam np ze mam tez troszke rozwalona stacyjke
Na początek może zrób porządek z tą kostką, zanim zaczniesz wymieniać wszystko dookoła.

: 12 gru 2011, 23:54
autor: Audi 80 Polska
WujekSamoDobro pisze:Wylaczam zapłon , właczam go drugi raz a tu zonk nie słysze pompki paliwa i auto kreci i nie chce zapalic.
W niektórych autach jak się szybko wyłączy i włączy zapłon to za drugim razem sterownik nie włącza pompy paliwa.

Zdejmij wężyk powrotu paliwa z listwy paliwowej i zobacz czy będzie leciało paliwo gdy pompka paliwa pracuje. Jeśli pompa jest na zdechu to prawie nic nie pocieknie. W razie jakby była dobra załóż wężyk i łap paliwo do butelki.

: 13 gru 2011, 09:38
autor: WujekSamoDobro
IC69 ale o którą kostke Ci chodzi? Stacyjki? Jak tak to jak sie do niej dostac? Wymieniać ? Wystarczy odkrecic oslone pod kierownica?
Spróbuje tam fuknąć kontaktem moze cos pomoze.
Na moje nieszczescie jest dzisiaj strasznie wilgotno a moja niunia nie lubi takiej pogody, cale zycie we wloszech sobie jezdzila :-|

Do tego wszystkiego mam 3/4 baku wiec jak przyjdzie wyciagac pompke to po lokiec w benzynie ehhh.

Ide coś działać , dam znać.

aldi wezyka nie bede zdejmowal bo pompke bylo slychac jak sie zalaczala przy zaplonie. Teraz jest cisza , tylko jakis przekaznik z przodu jak zwykle pyknie raz , niewiem od czego to ale zawsze tak bylo...

EDIT:

Wróciłem :)
Wszedlem do auta wlaczylem zapłon a tu miły dzwiek pompy z tylu sie odezwał.
Mysle zapale go na raz. I ku mojemu zdziwieniu zapalil na dyg , nawet autem nie zatrzeslo :) jak to zwykle bywalo gdy palilem na raz.

No i co teraz?
Ja stawiałbym na kostke przy stacyjce. moze cos zaśniedziało.
Czym to wszystko reanimowac. Mam taki spray kontakt ktory juz nie raz mi uratowal dupsko w tym aucie.

Ostatnimi czasy to znaczy jakies 10 miesiecy temu przestaly mi dzialac elektryczne szyby , pozniej wycieraczka tylnia , a nastepnie ustawianie lusterek , nie mowiac juz o tym ze mialem takze problem z pajakiem (wlacznikiem swiatel mijania) przy kierownicy i ze zlymi wskazaniami temperatury oraz paliwa .
Tak czy owak prawie wszystkie mankamenty tego autka mnie dotknely :(
Do pajaka psiknalem tym sprayem i jak reka odjal dziala juz rok , to samo do wlacznikow szyb oraz lusterek.

Teraz pewno czeka mnie reanimacja stacyjki . Eh ta moja kochana audi , za miłość trzeba płacić :(

Musze jeszcze jechac sprawdzic cisnienie na cylindrach bo ma orkiestre przy schodzeniu z obrotow tak przy 1500 obr. ale to juz inny temat.

Nie wiem co mam teraz zrobic . pewno jak pojade do mechanika to poprosze zeby mi zagladnal do tej stacyjki.
Jak coś to dam znac.
Jakby ktos mial jeszcze jakies dobre rady dla wujka to prosze smialo :)

: 13 gru 2011, 18:00
autor: IC69
WujekSamoDobro pisze:o którą kostke Ci chodzi? Stacyjki? Jak tak to jak sie do niej dostac?
Tu masz wszystko, Patryk :arrow: https://audi80.pl/b3-b4-kostka-stacy ... t27544.htm

: 13 gru 2011, 18:25
autor: kaziu1977
mogę tobie powiedzieć że miałem podobną sytuacje z tym że mi mechanik podobno wymienił pompę skasował 350zł a na drugi dzień po powrocie do domu miałem to samo rozrusznik kręcił jak głupi i nic. na szczęście było to wieczorem i odrazu zauważyłem jak iskra wylatuje z pod kopułki. wymieniłem kopułkę i ok.pieniędzy już nie odzyskałem i od tamtego czasu staram się radzić samemu

: 14 gru 2011, 10:54
autor: WujekSamoDobro
kaziu1977 ale u mnie nie bylo slychac wogle czy sie pompka zalacza po przekreceniu kluczyka w pozycje zaplonu.

Pewno jutro rozbiore stacyjke i zobacze co tam sie dzieje. Narazie dziękuje Panowie za pomoc

Jakby coś komuś jeszcze przyszło do głowy to śmiało piszcie :)

[ Dodano: 2011-12-15, 13:56 ]
Już nie mam cierpliwości. Jade kupić nową pompkę. Sprawdziłem i prąd dochodzi do kostki przy pompce więc no chyba pompka.

Za godzinke wyruszam kupić.
Jak ktoś może jeszcze pomóc to prosze.
Mam pytanie który dokladnie to przekaźnik do pompki jest i gdfzie sie znajduje? Bo chciałbym wiedzieć na 100 % czy dobrze patrzyłem


ZCo do tego jak sprawdzalem prad to poprostu wypialem kostke z gniazda pompki , wpialem dwa kabelki i zapialem do zarowki. wlaczylem zaplon i żarówka zapaliła sie i zgasła.

No i moje pytanie jest nastepujace czy to tak ma byc bo na zdrowy rozum to powinno dac cisnienie i wtedy wylaczyc pompke a przeciez nei daje zadnego cisnienia bo pompka jest odlaczona :/


Jak to jest dokładnie?

: 15 gru 2011, 19:51
autor: Audi 80 Polska

: 15 gru 2011, 22:44
autor: IC69
WujekSamoDobro pisze:No i moje pytanie jest nastepujace czy to tak ma byc bo na zdrowy rozum to powinno dac cisnienie i wtedy wylaczyc pompke a przeciez nei daje zadnego cisnienia bo pompka jest odlaczona :/
Tak, tak to działa. Po włączeniu zapłonu, pompa nabija ciśnienie w układzie i się wyłącza. Uruchamia się ponownie podczas kręcenia rozrusznikiem i pracuje już nie przerwanie, aż do wyłączenia silnika.

: 16 gru 2011, 13:09
autor: WujekSamoDobro
No i stalo sie. Kupilem nowa pompe bo juz sil nie mialem do tego. Za oryg. sprzedawca krzyknal mi 500 zl wiec kupilem zamiennik za 135zl i dolozylem do niej sitko z tamtej starej oryginalnej bo w tej nowej sitko bylo grubsze i wiecej paprochow by sie dostalo do pompki. Zlalem paliwo do banki 50L . Podczas zlewania drugim wezykiem wdmuchiwalem powietrze do baku by wybrac jak najwiecej syfu z baku. Później wlałem paliwo z powrotem .
Zobaczymy czy objawy ustaną. Narazie jest ok

Dam znać jeśli by się coś zmieniło .

Dziękuję za pomoc wszystkim udzielającym się w temacie. Pozdrawiam


Zeby nei zakladac nowego tematu to spytam tylko jakie świece polecacie do takiego silnika jak ja mam z gazem????? No i co ile powinno się je wymienić???

: 16 gru 2011, 20:10
autor: Key100l
NGK jedna elektroda ;-) To tak od gazownika <ok>

: 17 gru 2011, 14:46
autor: WujekSamoDobro
NGK - BUR 6 ET V-Line1 czyli dokładnie takie ????????????