witam Wszystkich! Wyczytałem we wcześniejszych opisach jak można zdiagnozować uszkodzenie czujnika temperatury.Łączę szarą wtyczkę (odpowiedzialną za podanie na zegar impulsu o temp.) z masą (minus aku) kablem z każdą z trzech kolejno dziurek w w/w wtyczce ale zegar nawet nie drgnie.
Może ktoś mi podpowiedzieć jak krowie na rowie czy ja to dobrze sprawdzam,bo już głupi jestem.
: 12 gru 2011, 23:55
autor: jaco80
Czujnik sprawdzasz mierząc jego oporność. Było dużo razy na forum.
: 13 gru 2011, 06:53
autor: Pieterb
Takie wskazania powinny być
przy 0°C 5000...6500
- przy 10°C 3300...4500
- przy 20°C 2200...3000
- przy 30°C 1500...2000
- przy 40°C 1000...1400
- przy 50°C 700...950
- przy 60°C 540...680
- przy 70°C 400...500
- przy 80°C 275...375
- przy 90°C 200...275
- przy 100°C 150...225
: 13 gru 2011, 18:26
autor: kix
wszystko super i sie zgadza!tylko,że ja nie mam urządzonka,aby za pomocą jego zmierzyć oporność
Czy ktoś z klubowiczów może mi podpowiedzieć jak za pomocą zwykłego przewodu sprawdzić ów czujnik czy jest do wymiany czy może zegar temp. w liczniku?
: 13 gru 2011, 19:03
autor: Pieterb
kix pisze:wszystko super i sie zgadza!tylko,że ja nie mam urządzonka,aby za pomocą jego zmierzyć oporność
idziesz do jakiegoś hipermarketu i tam za 20 dychy kupujesz i masz.
kix pisze:pomocą zwykłego przewodu sprawdzić ów czujnik czy jest do wymiany czy może zegar temp. w liczniku?
przewodem to możesz sobie zmostkować piny we wtyczce aby sprawdzić czy jest przejście, czujnika niestety nie sprawdzisz.
: 13 gru 2011, 19:10
autor: jaco80
Też polecam kupić miernik, jak sam grzebiesz przy wozie to nie raz się przydaje.
: 13 gru 2011, 19:21
autor: kix
ok.powoli czaje baze... dobra w takim razie jutro bedzie miernik!
A teraz najważniejsze-jak to zrobić- bo zielony w tych sprawach jestem... :roll: (po co ja wybrałem te liceum,teraz człowiek lewy....)
Podłączam czarny przewód i czerwony miernika do kostki tyle wiem.
A jak byście byli tacy mili i powiedzieli na co nastawić ów miernik i w które dziury go zapodać?
: 13 gru 2011, 19:31
autor: jaco80
Nastawiasz na pomiar oporu, a które dziury to instrukcja miernika powinna podpowiedzieć. BTW też jestem po liceum, w niczym nie przeszkadza;-)
: 13 gru 2011, 19:36
autor: Pieterb
zaznaczyłem na czerwono
: 13 gru 2011, 19:51
autor: Jarewa
PieterB pisze:Takie wskazania powinny być
przy 0°C 5000...6500
- przy 10°C 3300...4500
- przy 20°C 2200...3000
- przy 30°C 1500...2000
- przy 40°C 1000...1400
- przy 50°C 700...950
- przy 60°C 540...680
- przy 70°C 400...500
- przy 80°C 275...375
- przy 90°C 200...275
- przy 100°C 150...225
Błędne dane skąd to wytrzasnąłeś? takie to są bodajże do niebieskiego.
: 13 gru 2011, 20:08
autor: kix
jaco80 pisze:Nastawiasz na pomiar oporu, a które dziury to instrukcja miernika powinna podpowiedzieć. BTW też jestem po liceum, w niczym nie przeszkadza;-)
chodziło mi o dziury w szarej wtyczce bo są trzy i nie chcę czegoś spalić....
ps. to szczęściaż z Ciebie :lol:
Jutro będzie sprzęt więc zabieram się do roboty i dam panowie znać cóż takiego mądrego wyczytałem z zakupionego nowo urządzonka.... <ok>
: 13 gru 2011, 20:56
autor: jaco80
Trafisz, za dużo kombinacji nie ma. Ja mam 2 pinowy czujnik. Tzn chyba bo już dobrze nie pamietam.
: 13 gru 2011, 22:04
autor: kix
masz na pewno dwu pinowy czujnik,bo sam taki wymieniałem w mojej poprzedniej B3.
Ale tam nie potrzebowałem żadnego urządzonka aby go sprawdzić,wystarczyło zamostkować wtyczkę (dwie dziury przewodem ze sobą) i jak wskazówka szła na liczniku do góry wiadomo było ,że walnięty czujnik. Idąc tym tropem myślenia,liczyłem na to ,iż w ten sam sposób sprawdzę czujnik w mojej nowo zakupionej B4.
: 13 gru 2011, 22:10
autor: Jarewa
kix pisze:chodziło mi o dziury w szarej wtyczce bo są trzy i nie chcę czegoś spalić.
Jak byś nie podłączył to byś nie spalił względem masy. Pin 2,3 patrząc się na czujnik to boczne prowadzenia górne to 1. Dla ścisłości można było i żarówką 1,2w sprawdzić.
: 13 gru 2011, 22:22
autor: kix
Jarewa pisze:
kix pisze:chodziło mi o dziury w szarej wtyczce bo są trzy i nie chcę czegoś spalić.
Jak byś nie podłączył to byś nie spalił względem masy. Pin 2,3 patrząc się na czujnik to boczne prowadzenia górne to 1. Dla ścisłości można było i żarówką 1,2w sprawdzić.
trochę tu mi teraz namieszłeś kolego nic z tego nie kumam....
sprawdzić żarówką łącząc ją z szarą wtyczką czy z czujnikiem trzy pinowym na wężu???