Strona 1 z 2

[B4 - ABK] dziura w gazie ,brak mocy

: 26 gru 2011, 11:49
autor: pawlik30
:oops:
Mam problem z audi b4 silnik abk 2.0 115KM ,przy nagłym wciśnięciu pedału gazu jest przydławienie silnika i automatycznie w tym momencie auto muli (zarówno na benzyna i lpg) i brak pełnej mocy .Wymieniłem :2 czujniki temperatury na nowe orginalne ,sonda lambda orginal bosch ,świece,kable ,byłe przekładany przepływomierz z przepustnicą ,wymieniony przekażnik 30 ,ustawiony zapłon w autoryzowanym serwisie audi ,przekładany był aparat zapłonowy ,sprawdzany rozrząd ,brak błędów na komputerze ,wszystkie te zabiegi nie pomogły ,problem nadal występuje ,walka z tym zagadnieniem trwa już prawie rok odwiedziłem wiele warsztatów mechanicznych ,również autoryzowany serwis audi wszyscy twierdzą że autko w 100 % sprawne ale tak nie jest .Pomóżcie !!!!!!!! bo mi ręce mdleją :oops:

: 26 gru 2011, 14:28
autor: marbaj
Proponuję zdemontować mikser gazu, założyć gumę jak w oryginale i spróbować na benzynie. Problemem może być zbyt mały otwór a w związku z tym za mało powietrza i mułowatość.

: 26 gru 2011, 14:49
autor: karolas123
Objaw jak uszkodzony przepływomierz, lub regulator wtrysku.

Uzasadnienie: Luźna sprezyna przepływki w momencie gwałtownego depnieca uchyla przepływke poza zakres dolewajac benzyny az zalewa. Regulator ma uszkodzona kompensacje po podcisnieniu i zalewa auto.

Sprawa jednak wystepuje też na gazie, moze zatem warto podmienić cewkę zapłonową, bo być może poprostu zdmuchuje iskrę.

: 26 gru 2011, 15:12
autor: bloku
Ale to nie wyjaśnia sprawy gazu. Sprawdź jaki masz prąd wychodzący z modułu i cewki. Może iskra jest za słaba lub kolejność zapłonu się wywala poprzez zwarcie.

: 26 gru 2011, 15:18
autor: karolas123
Przeciesz napisałem by podmienił cewkę. :shock:

: 26 gru 2011, 15:31
autor: bloku
Ja nie pisałem o podmianie tylko o sprawdzeniu prądu. Cewka może być okey a zwarcie będzie między cewką a modułem powodując słabszą iskrę pod obciążeniem.

: 26 gru 2011, 15:57
autor: karolas123
Moduł tyrystorowo zmienia katy, wiec w przypadku przebicia iskry nie byłoby wcale.

: 26 gru 2011, 17:28
autor: pawlik30
jak sprawdzić cewke zapłonową ponieważ ja ją już wymieniałem 5 miesięcy temu może ktoś mi napisze dokładnie jak to zrobić

: 27 gru 2011, 20:20
autor: Jarewa
bloku pisze:Sprawdź jaki masz prąd wychodzący z modułu i cewki
Ciekawe jak przeciętny kowalski ma zmierzyć kilka kV?

: 27 gru 2011, 20:30
autor: bloku
Zwykły miernik wystarczy + trochę wiedzy lub schemat skąd ma co wychodzić. Ja tak doszedłem u siebie w NMie co było powodem iż auto nie jechało powyżej 6 tys obr.

: 27 gru 2011, 20:30
autor: pawlik30
witam cewke mamy z głowy podmieniłem i nic dalej to samo zapomniałem dodać ze na zimnym silniku jest wmiare dobrze po zagżaniu jest katastrofa raz na tydzien mu odwali i jedzie normalnie i ma moc jak powinien ale tylko przez 2,3kilometry i odnowa muł i dziura

: 27 gru 2011, 20:43
autor: bloku
Taki efekt czujnika halla...rozgrzewa się i siada mu zapłon :/

: 27 gru 2011, 20:49
autor: pawlik30
2 aparaty zapłonowe już przekładałem i bez zmian a czujnik hala raczej dziala albo nie tak mi się wydaje komputer przekładałem też i to samo

:-(

: 27 gru 2011, 21:01
autor: karolas123
Może poprostu podłaczyc vaga i zlogować co sie da?

: 27 gru 2011, 21:20
autor: Jarewa
Zwykły miernik wystarczy
Zwykły miernik jest do 1kV. Wiec jak można zmierzyć kilkanaście kV?