Strona 1 z 2
[80 B4 2.0 ABK] Silniczek krokowy?
: 03 sie 2007, 07:38
autor: seb100
Proszę o podpowiedz
Czy przy silniku 2.0 8v 115KM z 92 roku jest jeden konkretny silniczek krokowy( konkretny numer) czy jest kilka rodzajów.
: 03 sie 2007, 09:04
autor: WOJTEK26
U ciebie powinien być taki w aluminiowej obudowie nie mam niestety numeru od 94 były już krokowce w plastikowej obudowie
: 03 sie 2007, 09:31
autor: PABLO
Jeśli chodzi o BOSCH-a to chyba powinien mieć ten numer 0280 140 505.
WOJTEK26 pisze:U ciebie powinien być taki w aluminiowej obudowie nie mam niestety numeru od 94 były już krokowce w plastikowej obudowie
Czy we wszystkich silnikach od 94r. powinny być plastikowe? Bo ja mam auto z listopada 1994r. i silniczek mam w metalowej obudowie.
[80 B4 2.0 ABK] Silniczek krokowy
: 03 sie 2007, 09:39
autor: seb100
Dzieki za podpowiedź, ale 0280 140 505 jest na 3 powiedzmy piny a ja mam 2 pinową wtyczkę.
: 03 sie 2007, 10:02
autor: WOJTEK26
Mój jest z listopada i ma plastikowy silniczek i silniczki są na 2 piny a nie na 3
: 03 sie 2007, 10:22
autor: PABLO
A jaki masz numer teraz?
: 03 sie 2007, 10:26
autor: seb100
Sprawdze i napisze ale dopiero w poniedziałek.
: 03 sie 2007, 10:29
autor: PABLO
No to faktycznie 3-pinowy nie będzie pasował
Zauważyłem że w dziale ogłoszenia napisałeś że masz aktualnie 0280140502. Skoro tak to masz tu link do gościa z allegro
http://moto.allegro.pl/item220391201_si ... 0_502.html
PS: Tylko czemu napisał że to jest 3-pinowy jak na zdjęciu jest 2-pinowy... Najlepiej to zadzwoń do gościa i zapytaj.
Pozdrawiam
: 03 sie 2007, 10:33
autor: seb100
Z tym numerem to narazie sztrzeliłem, patrząc na wygląd silniczka krokowego. Też znalazłem to na allegro i wydaje mi się, że na 90% mam taki ale na 100% bede wiedział w poniedziałek.
Sprawedze jeszcze co się będzie działo po wymianie sondy i zalożeniu nowej odmy i sprawdzeniu czy na 100% nie ciągnie gdzieś lewego powietrza i dopiero w ostateczności wymienie ten silniczek krokowy.
Dzięki wielkie za pomoc.
: 03 sie 2007, 10:37
autor: PABLO
Ok. Jak zrobisz to daj znać czy pomogło...
[2.0 8v 115KM ABK]
: 10 sie 2007, 07:38
autor: seb100
Wracając do tematu:
silniczek krokowy wymieniłem na VDO, odma wymieniona, sonda labda wymieniona i jest duży postęp. Co prawda kopcenie na czarno( za bogata mieszanka) na bezynie został ale już nie gaśnie i na benzynie i na gazie. Czasami przygasa po wysprzęgleniu ale nie gaśnie. Co ciekawe kwestia przygasania to na 99% wina źle ustawionego zapłonu, bo jak zaczeliśmy się bawić w kręcenie zapłonem to raz było idealnie na gazie raz na benzynie, ale robiliśmy to na oko więć muszę podjechać do jakiegoś zawodowca rzeby to zrobił dobrze. Mam nadzieję, że po ustawieniu zapłonu wszystko będzie już ok.
Dzięki za wszystkie wcześniejsze porady, bardzo się przydały. Sprawdze jesze oczywiście tą gumowe doprowadzenie powietrza dla pewności.
: 14 sie 2007, 23:53
autor: xavier
A ja mam takie pytanie laika... gdzie jest u cholery ten silniczek krokowy? Szukalem dzisiaj ale nie znalazlem - pomozcie! Chetnei bym go wyjal jutro i przemyl np w benzynie ekstrakcyjnej.
: 15 sie 2007, 00:58
autor: czarekj
A sprawdzałeś w obudowie filtra powietrza?
: 16 sie 2007, 06:49
autor: seb100
W silniku ABK silniczek krokowy jest po prawej stronie obok wtrysków to taki metalowy cylinderek z 2 przewodami powietrza. Jest na samym wierzchu silnika. Stojąc przed maską i patrząc od lewej 1. filtr powietrza, 2. wtryski, 3. silniczek krokowy.
: 16 sie 2007, 08:19
autor: czarekj
Seb100 masz rację, ale kolega Xavier pytał jak to jest w silniku ADA.