Strona 1 z 2
[1.8 PM B3] co jakiś czas gaśnie i nie odpala
: 31 gru 2011, 18:51
autor: maniek33
Witam! regularnie co jakiś czas w czasie jazdy na benzynie i gazie szarpie mi autem i gasnie, i go już nie moge odpalić. po jakimś czasie autko odpala i wszystko jest w porządku, aż do nastębnej takiej przygody. co może być przyczyną?? dodam że wymieniłem już świece, kable , palec , kopułke. czy pompa paliwa ma coś wspólnego z tym że auto by nie odpalało też na gazie?
: 31 gru 2011, 20:07
autor: Patrique
Cewka zapłonowa do sprawdzenia. Spróbuj załatwić sobie jakąś na podmianę i wtedy zobaczysz czy jest poprawa.
: 31 gru 2011, 20:34
autor: maniek33
Z tym to może być ciężko, bo nie mam nikogo ze znajomych co jeżdzi ,,80'' a nie ma sposobu żeby sprawdzić ją np. miernikiem?
[ Dodano: 2012-01-01, 10:56 ]
Nowe fakty. nie słychać jak podaje pompa paliwa. sprawdzałem ją na ,, krótko'' i chodzi a po zapłonie nie. bezpiecznik dobry. wyjałem przekaznik od pompy i do gniazda na styk 87 podałem plus i nic. niewiem czy dobrze sprawdzałem ale to chyba znaczy że przekażnik jest dobry?? sprawdzałem też wtyczkę od pompy i nie dochodzi prąd do niej.
: 01 sty 2012, 18:14
autor: czarny286
miernikiem tego nie sprawdzisz,może być już cewka walnięta.Podjęć gdzieś na szrot i zobacz na próbę.
: 01 sty 2012, 22:14
autor: maniek33
spróbuję sobie jakąś skombinować. a wiecie czy można jakoś sprawdzić halla i moduł ten co jest w nadkolu??
[ Dodano: 2012-01-01, 22:23 ]
odpiąłem wtyczke od halla i sprawdzałem próbówka przy zapłonie czy dochodzi napięcie i na żadnym nie ma. co to może znaczyc??
: 01 sty 2012, 22:32
autor: Jarewa
Sprawdź bezpiecznik (dodatkowy poza skrzynką pod czerwonym kapturkiem z napisem MOTOR ) dla ECU.
Ogólnie może być walnięta stacyjka, zaśniedziałe wtyki itd. Dużo rzeczy do sprawdzenia.
: 01 sty 2012, 22:33
autor: SzymekB
czujnik halla napewno do wymiany......
Nie kombinuj z niczym innym jedz do sklepu i to wymień...
Ja przez czujnik w swoim pmhalla wymieniłem, palec kopułke kable sonde lambda zrobiłem uszczelki pod klawiaturą i takie tam rózne pierdoły, wymieniłem pompe paliwa
Jednak to wyszstko było dobre a zrąbany był czujnik halla.....
Jest to w Pm doś częste zjawisko... Wymieniałaem w okresie 5 lat 2 razy czujnik halla....
: 01 sty 2012, 23:39
autor: maniek33
dzięki panowie! mam jeszcze jedno pytanko, bo mam w dodatku jeszcze walnięty przekażnik 218 od pompy paliwa, czy to może mieć coś wspólnego z hallem, że na nim nie ma napięcia??
: 02 sty 2012, 05:49
autor: Jarewa
Bezpośrednio nie, przekaźnik zasila pompkę i wtrysk. Ale do przekaźnika idzie zasilanie przed stacyjką i jest też zasilaniem dla ecu.
: 02 sty 2012, 09:41
autor: Key100l
O ile dobrze pamiętam to jeśli hall nie daje sygnałów to nie działa obrotomierz i właśnie przekaźnik pompy paliwa więc on może być dobry tylko hall wszystko tu psuje...
: 02 sty 2012, 11:00
autor: krzycho
odpiąłem wtyczke od halla i sprawdzałem próbówka przy zapłonie czy dochodzi napięcie i na żadnym nie ma. co to może znaczyc??
Napięcie powinno być między pinami 1 i 3 wtyczki podłączanej do halla.
Jeśli chcesz sie upewnić, że czujnik halla jest uwalony to odłącz od kopułki przewód idący z cewki, niech ktoś końcówkę tego przewodu trzyma (w izolowanych kombinerkach) 5mm od masy (np głowica) a Ty w tym czasie przy włączonym zapłonie musisz we wtyczce od halla zwierać pin minusowy ze środkowym, tylko nie zwieraj na stałe. Podczas takiego chwilowego zwarcia ma przeskoczyć iskra na przewodzie od cewki. Jeśli jej nie będzie to halla zostaw w spokoju.
: 02 sty 2012, 14:39
autor: GerB3
https://audi80.pl/b3-pm-problemy-z-o ... htm#681930
Tak jak pisze
SzymekB w PM czesto pada Hall, objawy takie jak Twoje.
: 02 sty 2012, 19:16
autor: Jarewa
Key100l pisze:O ile dobrze pamiętam to jeśli hall nie daje sygnałów to nie działa obrotomierz i właśnie przekaźnik pompy paliwa więc on może być dobry tylko hall wszystko tu psuje.
Z początku jest samo diagnoza. Nawet z uwalonym halem pompka powinna zadziałać.
: 02 sty 2012, 19:23
autor: maniek33
witam ponownie! wielkie dzieki za zainteresowanie moim problemem <ok> . doszedłem do tego czego pompka nie chodziła, spalony był bezpiecznik z napisem ,, motor" o którym dowiedziałem się dzięki koledze Jarewa
dzisiaj byłem w sklepie i zamówiłem sobie cewke i zobaczymy co jutro pokaże.
[ Dodano: 2012-01-03, 20:36 ]
Tak więc zakupiłem cewkę, ale niestety po głębszych pomiarach okazało się że winny jest hall, jutro więc jadę na szrot po cały aparat zapłonowy. i mam jeszcze jedno pytanko: wyjąłem aparat, i jak założyć drugi , żeby wszystko było w porządku?
: 06 sty 2012, 11:58
autor: stawiik
musisz ustawic go tak jak był poprzedni ale jesli nie uda ci sie to wez kogos do pomocy zeby krecił silnikiem a ty przestawiaj aparat tak zeby silnik zaskoczył później patrzac na obrotomierz ustaw tak zeby silnik na wolnych obrotach miał około 950 obr/min i powinno byc ok ale pamnietaj ze na szrocie tez mozesz znalesc uszkodzony aparat zapłonowy