Strona 1 z 1

[B3 PM] Brak kompresji-przekładka na ABT

: 09 sty 2012, 15:07
autor: Zukowaty
Witam!

Sprawa wygląda tak...zmierzyłem dzisiaj kompresje w moim PMie i wyszło na wszystkich garach po 6,5, przy pomiarze na olej pokazało 10 tak więc dół do roboty. Moje pytanie czy ABT jest zamienny z PMem? Może ABK ruszy na jedno-punkcie z kompem od PMa? Na razie to jeździ i to całkiem nieźle jak na wskazania jakie wyszły ale trzeba będzie pomyśleć na jakimś swapem. Za wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny ;) tylko nie mówcie żebym wkładam 2.2 lub inne potwory :P

: 09 sty 2012, 15:16
autor: jaco80
Nie są zamienne, ABT jest mocowany do podłużnic, PM do sanek. Trzeba przerabiać mocowania. Najlepiej wsadzić silnik taki jaki był.

: 09 sty 2012, 15:50
autor: Zukowaty
A nie jest tak że różnica jest pomiędzy B3 i B4?

: 09 sty 2012, 17:44
autor: GerB3
Zukowaty pisze:A nie jest tak że różnica jest pomiędzy B3 i B4?
A ABT w jakim aucie wystepował ? ABT jest z B4 oprócz tego ze jest mocowany do podłużnic to to jest 2,0 a nie 1,8 jak PM wtrysk jest generalnie bardzo podobny ale sterowanie zapłonem w ABT jest przez komputer a w PM podciśnieniowo itd. Ja bym wolał zrobić dół i mieć spokój bo przynajmniej wiem czym jeżdze a jak kupisz używany silnik to nie masz gwarancji ze po kilku tys coś się nie sypnie.

: 09 sty 2012, 19:53
autor: krzycho
Co do mocowania to wystarczy łapy z PMa zamontować w ABT i silnik na mocowania będzie pasował, do skrzyni też podejdzie. Zostawiając osprzęt z PMa możesz ABT ładować i powinno chodzić.

: 11 sty 2012, 07:09
autor: Zukowaty
Też tak mi się zdaje. Przecież B4 na początku też miało 1.8 a bloków raczej nie zmieniali. 1.8 i 2.0 wyglądają praktycznie identycznie. Raczej to ten sam blok lub przynajmniej baza wyjściowa. Zastanawia mnie tylko czemu ten mój PM taż żeśko chodzi przy tak małej kompresji. Pali co prawda coraz więcej ale co do kultury i osiągów to nie ma zastrzeżeń. Co tam jeszczę powinno przypasować? Inne silniki to tylko osprzęt i wiązka komory z kompem czy jakieś wieksze rzeźby?

GerB3, W B3 też było ABT ;-)

: 11 sty 2012, 09:37
autor: maly81
może słaby sprzęt pomiarowy

: 11 sty 2012, 10:11
autor: Zukowaty
Dopiero co mierzyłem na nim Poloneza i pokazało 10 , więc wnioskuje że powinien być ok. Tak czy siak mam ten silnik na uwadze bo na oleju 15/40 w trasie po zagrzaniu na ok 2500 obr brzęczyk mi brzęczyk od ciśnienia oleju (poniżej i powyżej jest ok). Zaleje go teraz 20/50 valvoline i powinno się polepszyć.

: 11 sty 2012, 14:43
autor: jaco80
Pierwsze słyszę żeby w B3 było montowane fabrycznie ABT. 20W50 na zimę? Nie będzie to smoła w niskich temperaturach?

: 11 sty 2012, 14:50
autor: Audi 80 Polska
Zukowaty pisze:Moje pytanie czy ABT jest zamienny z PMem?
Ktoś kiedyś pisał że nie mógł założyć łap silnika B3 do B4 czy w drugą stronę. PM ma innym aparat zapłonowy na mniejszą dziurę a do ABK/ABT nie dostanie się chyba pasującego z podciśnieniowo/odśodkowym regulatorem wyprzedzenia zapłonu. Jeden z klubowiczów też coś modził i u tokarza zamówił tulejkę aby dopasować stary aparat do nowego bloku.

: 11 sty 2012, 18:22
autor: Danio1540
Jak byś się uparł już na silnik z B4 i przerabianie tych łap to nie wsadzaj ABT tylko ABK jest oszczędniejszy i dynamiczniejszy zdecydowanie ;-)

: 21 wrz 2015, 22:04
autor: Sebandi
Pierwsze PM miały podciśnieniowy zapłon, od roku 90 już byłe bez podciśnienia także może i by pasował aparat ale ciekawe jak z łapami najlepiej jak by wziąść łapy od PM i jechać na szrot i przypasować do bloku a może będzie pasować chociaż jedna drugą można zrobić ,kolega wsadzał do audi 80 b3 silnik z vw golfa G60 tam silnik jest poprzecznie i lewa łapa pasowała druga rezał