Strona 1 z 1

[B4 ABT] Dziwny wynik pomiaru kompresji

: 10 sty 2012, 15:00
autor: Teder
Dzisiaj zrobiłem pomiar kompresji w silniku ABT na monowtrysku.
Wyszło w Barach:

Cylinder 1 - 10,7
Cylinder 2 - 10,2
Cylinder 3 - 10,1
Cylinder 4 - 10,2


I teraz mam problem bo przecież fabryka w ABT to 8,9 a tu taki kwiatek.
Czyżby ktoś wstawił inny silnik a zostawił oprzyrządowanie od ABT.
Jest jakaś różnica między tymi silnikami żeby poznać jaki jest bez rozbierania silnika ?
Może to ABK - jest taka możliwość.

: 10 sty 2012, 15:02
autor: Motostacja pl
I teraz mam problem bo przecież fabryka w ABT to 8,6 a tu taki kwiatek.
Fabryka podaje chyba stopnień sprężania a to jest coś innego.

: 10 sty 2012, 15:05
autor: Teder
Właśnie zbadałem stopień sprężania komór spalania i wyszło tak jak podałem w pierwszym poście - fabryka w ABT to 8,9. Ciekawy jestem jak z mocą i jak ze spalaniem będzie.
Czyli wyszło że auto jakiś szczepan.
Z drugiej strony jak by się okazało że to ABK to ma kompresje jak fabryka :mrgreen:

: 10 sty 2012, 17:21
autor: widmo
Teder,

Wg eTech (auto data)
stan normalny 9-12 Bar
minimum 7 Bar

co to podałeś wcześnie to stopień sprężania i rzeczywiście wynosi on dla ABT 8,9:1

: 10 sty 2012, 18:03
autor: krzycho
Właśnie zbadałem stopień sprężania komór spalania i wyszło tak jak podałem w pierwszym poście
Zbadałeś ciśnienie sprężania a nie stopień sprężania. To są dwie zupełnie inne sprawy.

Stopień sprężania to stosunek objętości cylindra w dolnym martwym punkcie do objętości cylindra w GMP. Jest to wartość nie zmienna dla danego silnika.

: 10 sty 2012, 18:53
autor: Teder
Ok macie racje - czyli można się cieszyć bo jest w normie i na wszystkich garach równo :-D
Temat można do kosza.

: 10 sty 2012, 19:11
autor: Motostacja pl
Teder pisze:Temat można do kosza.
Szkoda do kosza. Będzie dla potomności.

: 10 sty 2012, 20:01
autor: karolas123
Powiedz jak robiony pomiar to powiemy czy jest ok :-D

: 12 sty 2012, 12:48
autor: Teder
Najpierw robiony na prawie zimnym - użyta płukanka Anty koks - po wyczyszczeniu cylindrów - nastepnie zagrzany do temp. roboczej i drugi pomiar - wszystkie gary na drugim pomiarze 10,1 Bara. Badanie na sucho bez próby olejowej.

: 12 sty 2012, 13:14
autor: Leo
A drugi pomiar był przy wykręconych wszystkich świecach i z otwartą na maks przepustnicą? To że bez oleju to dobrze.
temperatura pracy oleju jaka była po rozgrzaniu? :-> :-> :->

: 12 sty 2012, 14:29
autor: Teder
Leo pisze:A drugi pomiar był przy wykręconych wszystkich świecach i z otwartą na maks przepustnicą?
Tak
Na wskaźniku pokazywało 90 stopni - temperatury ani ciśnienia oleju nie sprawdzałem ale silnik chodził z 40 minut bo płukankę STP robiłem w między czasie.
Na pewno uszczelniacze zaworów do wymiany - dmucha przez korek wlewu oleju aż miło. Przy okazji uszczelnienia pokrywy zaworów to się zrobi.

: 23 lis 2012, 23:00
autor: dimuspl
Hej. A co gdy uszczelniacze wymieniłem i dalej jest spory przedmuch?
Ciśnienie mam 12,5bar w każdym cylindrze, ciśnienie oleju też o.k, oleju praktycznie nie bierze ani grama, ale już drugi raz cieknie mi z uszczelki pod klawiaturą... odma drożna, w filtrze powietrza widać delikatne ślady oleju z odejścia do odmy.