Strona 1 z 1
[B3/Coupe] Swap z 3A na?
: 12 sty 2012, 22:27
autor: Method
Witam
2012 rok zapowiada się ostatnim dla siedzącego w moim Coupe silnika 3A, więc, bardziej z przymusu niż własnej woli, zapowiada się zrobienie SWAP'a. Jako że w tym temacie jestem kompletnym laikiem (i oczywiście nie będę robił Swapa samodzielnie) zastanawiam się nad doborem "nowego" silnika. Mam co do niego kilka wytycznych - łatwość montażu (wiadomo, sam się nie znam a nie chcę też wydawać fortuny mechanikowi), przynajmniej poprawna praca z LPG (mam ją w obecnym silniku, ze względu na koszta musi zostać
), no i skoro już szalejemy ze Swapem to może jakieś lekkie podniesienie mocy? Nie jest to konieczne, ale zawsze by było miło
. Jaki silnik/silniki najbardziej odpowiadałyby mojemu opisowi? Liczę na pomoc, z góry dziękuję
Pozdrawiam
P.S. Ten dział wydawał mi się najodpowiedniejszym dla mojego tematu, jednak jeśli popełniłem błąd - proszę administrację o przeniesienie.
: 12 sty 2012, 22:41
autor: Kelis.Zx145
7A <ok>
: 12 sty 2012, 23:46
autor: konrad81
Method, nie da sie zjesc paczka i nadal go miec...
: 13 sty 2012, 07:32
autor: luk448
Większa moc.bezproblemowy z LPG i w miarę tani swap to bierz 7A.Jak masz więcej siana to wkładaj 3B albo ABY.
: 13 sty 2012, 13:22
autor: amath
jeśli odpowiada ci spalanie gazu na poziomie 15-18 LPG to bierz 7A albo 3B...
moim skromnym zdaniem 1.8 ADR lub mocniejsze 1.8 T AEB moc zadowalająca spalanie takie jak w 3A więc do przyjęcia. dobrze współpracują z sekwencyjnym LPG.
druga sprawa, że jest ich dużo więc części są ogólnodostępne.
: 13 sty 2012, 21:11
autor: Audi Sport
luk448 pisze:Większa moc.bezproblemowy z LPG i w miarę tani swap to bierz 7A.
No bez jaj, 7A nigdy nie był i nie będzie tani w naprawach, a od LPG trzeba mieć dobrego fachmena co to wszystko ogarnie, a mało jest ludzi znających się na LPG przy 7A. Dodatkowo trzeba, chłodnicę od R5, osłony, łapy kombinować, bo R4 na wózku siedzi, belkę przednią, bo inna itp. Dla pasjonata owszem, a dźwięki jakie wydaje R5 to lepsza symfonia niż w V8 <ok> Dla oszczędnego to nie przejdzie.
Method, Jak chcesz tanio to swap'uj na 1.8T najlepiej AEB, bo częściowo zakuty co za tym idzie trwalszy od reszty nowszych braci, a także tańszy w zakupie. Z LPG nie ma żadnych problemów. Po za tym to jest SWAP, a zwykła zmiana silnika na ten, który w tej budzie występuje, a to zawsze jakiś dodatkowy plus
Najlepiej to bym Ci proponował 2.2T 10v jak i 20v lub 2.7BT, ale to silniki, które w eksploatacji, które są nieporównywalnie droższe (szczególnie 2.7BT), ale za to dynamika i kultura pracy o wiele lepsza, potencjał też większy.
: 14 sty 2012, 05:53
autor: luk448
Audi Sport pisze:No bez jaj, 7A nigdy nie był i nie będzie tani w naprawach
7A jest na pewno tańszy w swapowaniu,eksploatacji niz 3B czy ABY.Co do gazu?Hmmm jeśli silnik w dobrym stanie i wszystkie podzespoły to i na II gen LPG 7A będzie jeździł.Ale wiadomo że w 7A lepiej wsadzić lepsze LPG.
: 14 sty 2012, 09:02
autor: gregRS2
Tylko jemu też chodzi o koszty a tu zabawy jest bardzo dużo najtaniej by wyszło założyć coś co w tej budzie występowało a 7a było tylko że znaleźć nie zajeżdzony silnik też nie będzie tak łatwo
: 14 sty 2012, 09:40
autor: Bronek27
Wszystkie propozycjie sa niezłe ale koszt od 6tys i myśle że spokojnie do 15tys sam motor pzy zakupie 2.2 20V to jakies minimum 5 tys do tego jeszcze inne drobiazgi które podnosza koszt i kolega pisał sam nie wsadzi tylko mechanik czy tam ktoś wiec skubna go elegancko zrobienie całego dolotu to 1500zl gdzie wydech a 2.7 to wogule taka masa ilość ludzi to wkladala że maja zawodowo obcykane ale co idzie za mocniejszym silnikiem hamulce nie sztuka podnosić moc czy wsadzać potwory trza też pomyśleć o zatrzymaniu tego żelaza a chlopak o pakowaniu fortuny w to auto nic nie napisał jesli chodzi o wsadzenie AEB z zakupem sinika to spokojnie moze wyjść 7tyś wszystko jest uworunkowane zapupem silnika i kto to bedzie robił i ile sobie za to policzy pozdro
: 14 sty 2012, 14:22
autor: Method
Dokładnie, tak jak Bronek napisał. Mechanik akurat nie problem, ale sam silnik. W całym Swapie podniesienie mocy to tylko dodatek, nie jest to wymagane, głównie chodzi mi o łatwość SWAP'a (a więc i koszta), jak i o pracę z LPG. Jak już pisałem ten SWAP to nie moja zachcianka, po prostu obecny silnik zbliża się "do końca swojej drogi", i uznałem że lepiej będzie zrobić wymianę niż pakować co pare tysięcy km kasę w naprawy. A może kupić taki sam silnik 3A/AAD?
: 14 sty 2012, 17:54
autor: Audi Sport
Method pisze:A może kupić taki sam silnik 3A/AAD?
Zrób lepiej generalkę obecnego. Nie wiadomo co kupisz. Zawsze można zrobić porting głowicy, większą przepustnicę, jakieś wydajniejsze wtryski.
luk448 pisze:7A jest na pewno tańszy w swapowaniu,eksploatacji niz 3B czy ABY.Co do gazu?Hmmm jeśli silnik w dobrym stanie i wszystkie podzespoły to i na II gen LPG 7A będzie jeździł.
Miałem na myśli porównanie kosztów swap'a do R4 jak i kosztów eksploatacji. Nie znam się na LPG, ale ponoć trzeba się znać na tych silnikach by ogarnąć nisko omowe wtryski.