Strona 1 z 1
[b3 1.8 RU] Modyfikacje przy remoncie silnika
: 15 sty 2012, 20:51
autor: waldik
takie pytanie do zorientowanych podpowiedzcie co można wykonać, zmodyfikować przy okazji wymiany uszczelki, czy wogóle warto coś robić, coś typu polerowanie kolektora wydechowego, splanowanie głowicy itp itd bez większych modyfikacji oczywiście chodzi mi o to żeby zrobić coś przy okazji czy lepiej dać sobie spokój bo to śmiechu warte i lepiej np.umyć silnik i komorę
: 15 sty 2012, 21:47
autor: brabus124
Jeśli chcesz się trochę pobawić to wyrównaj kanały wydechowe do rozmiaru uszczelki, zeszlifuj nierówności i wypoleruj na błysk, tak samo w kolektorze wydechowym wyrównaj do rozmiaru uszczelki i o ile się da wypoleruj w środku. Nikt nie powie ile to mocy CI da ale na pewno będzie pożyteczne. Najlepiej bawić się Dremelem.. jeśli się postarasz to parę godzinek i będzie cacy
ale niech wypowiedzą się inni znawcy tematu
: 15 sty 2012, 22:08
autor: stawiik
powiem ci ze jezeli masz checi to mozesz wypolerowac kanały w glowicy i kolektorach zawsze to mniejsze tarcie przy przeplywie...
edit by ufotm: masz jakies podstawy by tak twierdzisz? - takie wypowiedzi bez dowodów powodują zbędne dyskusje, przez co taki wątek staje się bezużyteczny. Miej to na względzie przy kolejnych wypowiedziach.
: 15 sty 2012, 22:46
autor: brabus124
Napisałem CI o stronie wydechowej ale możesz też zająć się stroną dolotową, (tak jak też napisał kolega wyżej) ale z dolotem już jest dużo trudniejsza sprawa.. bo można zepsuć, wiec na pewno dolotu nie można robić na lustro.. bo paliwo będzie się skraplać, z tego co wiem.
: 16 sty 2012, 08:43
autor: waldik
coś już kiedyś czytałem o polerowaniu kolektora wydechowego teraz mam rzeczową odpowiedź:) inne pomysły?
: 16 sty 2012, 09:15
autor: grandi
Nowe uszczelniacze
Nowe uszczelniacze zaworowe
Polecam uszczelke firmy erling 150 tys juz trzyma
Dotrzyj zawory i więcej się nie baw bo nie ma sensu
: 16 sty 2012, 10:33
autor: konrad81
Jak bedziesz mial czapke na stole to:
-Dotrzyj zawory
-Wymiana uszczelniaczy
-Mozesz tez sie pobawic w rozwiert ale to dosc precycyjna praca jak juz koniecznie chcesz polerowac to tylko wydech i nie do konca na lustro.
Robilem dokladnie rok temu u siebie taka dlubanine i z reka na sercu moge powiedziec ze czuc znaczna roznice...
edit by UFOtm: następnym razem powyższe zdanie proszę poprzeć dowodami !!!
: 16 sty 2012, 14:38
autor: waldik
konrad81 pisze:-Dotrzyj zawory
-Wymiana uszczelniaczy
czy to droga zabawa? podajcie konkretne kwoty
: 16 sty 2012, 18:42
autor: stawiik
tyle co na papier scierny od 200 do 2000 grubosc i troszke filcu wydatek kolo 100 zl ? dobrze mówie ?
: 17 sty 2012, 11:05
autor: rejdzik
Źle mówisz.
Pasta zaworowa, u mnie w sklepie 3 rodzaje po ok 3zł/szt.
: 17 sty 2012, 19:42
autor: GerB3
Zobacz czy wałek z DZ/3A nie jest czasem ostrzejszy, nie wiem jaki tam jest wydech ale jak kolektor 4-1 to daj z 4-2-1 z DZ/3A, zamiast katalizatora masz chyba tłumik więc wywal, daj pojedynczą rure od poczatku wydechu do srodkowego, środkowy przelotowy, porting tak jak koledzy wyzej pisali, i najwazniejsze to zamienić ten gaźnik na wtrysk albo na taki np. z poloneza Weber na forum golfa jest szeroki opis jak to zrobić. Po tych zmianach poczujesz różnicę.