[ABK] jest iskra, świece suche, nie odpala
: 20 sty 2012, 07:24
Witam,
Dziś rano miałem nie miłą niespodziankę, gdy chciałem odpalić Audi 80 2.0 ABK samochód nie odpalił.
Rozpocząłem na szybko diagnozowanie problemy.
1. Sprawdziłem czy słychać pompę paliwa - pompę paliwa słychać po przekręceniu kluczyka tak jak zwykle,
2. Sprawdziłem iskrę stroboskopem - iskra jest,
3. Wykręciłem świece aby sprawdzić czy dochodzi paliwo - świece są suche jak pieprz.
Czyli paliwo nie zostaje podane na kolektor. Dodam że silnik automatycznie gasi się na LPG.
Wcześniejsze objawy z ostatnich dni:
- trzeba było dłużej kręcić aby odpalił,
- po odpaleniu obroty skakały od najniższych do 1500 i dopiero po przegazowaniu obroty się normowały,
- wczoraj po zatankowaniu i odpaleniu auto dostało obrotów na ponad 6000 i się trzymało, zgasiłem i po ponownym odpaleniu stale 6000 obrotów. Zgasiłem i ponownie odpaliłem ale obroty już były normalne.
Czy ktoś miał już takie problemy a może ktoś wie jakie są jego przyczyny. Będę wdzięczny za pomoc.
Dodam że temperaturę płynu chłodzącego wskazywało w czasie jazdy prawidłowo.
[ Dodano: 2012-01-20, 13:19 ]
Spadł wężyk z pompy paliwa ale obroty dalej faluja zaraz po odpaleniu.
Dziś rano miałem nie miłą niespodziankę, gdy chciałem odpalić Audi 80 2.0 ABK samochód nie odpalił.
Rozpocząłem na szybko diagnozowanie problemy.
1. Sprawdziłem czy słychać pompę paliwa - pompę paliwa słychać po przekręceniu kluczyka tak jak zwykle,
2. Sprawdziłem iskrę stroboskopem - iskra jest,
3. Wykręciłem świece aby sprawdzić czy dochodzi paliwo - świece są suche jak pieprz.
Czyli paliwo nie zostaje podane na kolektor. Dodam że silnik automatycznie gasi się na LPG.
Wcześniejsze objawy z ostatnich dni:
- trzeba było dłużej kręcić aby odpalił,
- po odpaleniu obroty skakały od najniższych do 1500 i dopiero po przegazowaniu obroty się normowały,
- wczoraj po zatankowaniu i odpaleniu auto dostało obrotów na ponad 6000 i się trzymało, zgasiłem i po ponownym odpaleniu stale 6000 obrotów. Zgasiłem i ponownie odpaliłem ale obroty już były normalne.
Czy ktoś miał już takie problemy a może ktoś wie jakie są jego przyczyny. Będę wdzięczny za pomoc.
Dodam że temperaturę płynu chłodzącego wskazywało w czasie jazdy prawidłowo.
[ Dodano: 2012-01-20, 13:19 ]
Spadł wężyk z pompy paliwa ale obroty dalej faluja zaraz po odpaleniu.