Strona 1 z 1

[ABK] jest iskra, świece suche, nie odpala

: 20 sty 2012, 07:24
autor: rafalaudi1
Witam,
Dziś rano miałem nie miłą niespodziankę, gdy chciałem odpalić Audi 80 2.0 ABK samochód nie odpalił.
Rozpocząłem na szybko diagnozowanie problemy.
1. Sprawdziłem czy słychać pompę paliwa - pompę paliwa słychać po przekręceniu kluczyka tak jak zwykle,
2. Sprawdziłem iskrę stroboskopem - iskra jest,
3. Wykręciłem świece aby sprawdzić czy dochodzi paliwo - świece są suche jak pieprz.
Czyli paliwo nie zostaje podane na kolektor. Dodam że silnik automatycznie gasi się na LPG.

Wcześniejsze objawy z ostatnich dni:
- trzeba było dłużej kręcić aby odpalił,
- po odpaleniu obroty skakały od najniższych do 1500 i dopiero po przegazowaniu obroty się normowały,
- wczoraj po zatankowaniu i odpaleniu auto dostało obrotów na ponad 6000 i się trzymało, zgasiłem i po ponownym odpaleniu stale 6000 obrotów. Zgasiłem i ponownie odpaliłem ale obroty już były normalne.

Czy ktoś miał już takie problemy a może ktoś wie jakie są jego przyczyny. Będę wdzięczny za pomoc.

Dodam że temperaturę płynu chłodzącego wskazywało w czasie jazdy prawidłowo.

[ Dodano: 2012-01-20, 13:19 ]
Spadł wężyk z pompy paliwa ale obroty dalej faluja zaraz po odpaleniu.

: 20 sty 2012, 14:16
autor: MatiD
Witam. Mam podobny problem.
Wczoraj rano ladnie odpalil na benzynie, po 2 minutach przelaczylem na pozycje 0 (od gazu/benzyny) i automatycznie przelaczyl po chwili na gaz, spadly obroty i zgasl. Do dzis nie moge zapalic benzyna/gaz. Myslalem, ze za malo benzyny wiec dolalem 2,5 l, zeby chociaz odpalil. Nic z tego. Rozrusznik kreci ale za nic nie chce zapalic. Probowalem na pych ale praktycznie nic z tego.
Co sprawdzic ? Swiece? przewody paliwo/elektryka ?? Prosze o pomoc bo za tydzien wazny wyjazd a Audica ani rusz. Miala kiedys takie problemy, ze od czesu do czasu 3-4 razy trzeba bylo probowac odpalic i odpalala. Ale teraz kreci bez rezultatu. Podejzewalem, ze moglo byc za malo benzyny, ale po dolaniu nic z tego;/ Zapowietrzony uklad??

Duza szansa ze to Cewka padla??
P.S Polecacie jakichs mechanikow w Rzeszowie lub mialby ktos czas/ochote pomoc?


z gory dziekuje

: 20 sty 2012, 16:16
autor: krisiun1
rafalaudi1, Obadaj odmę czy przypadkiem nie jest zapchana i to co powinno trafić do odmy przypadkiem nie jest wciągane przez regulator wolnych obrotów.Najlepiej wyjmij i przemyj tylko nie WD40 i podobnym, użyj do tego zabiegu nafty lub benzyny ekstrakcyjnej.Ja prysnąłem kilka razy do środka regulatora płynem do mycia silników i potem płukanie w benzynie, cały syf wymyło do połysku.Obroty mogą zawieszać się w warunkach zimowych przez dostawanie się do regulatora wody często z odmy którą zapycha olej połączony z wodą, pojawia się to głównie przy trasach na krótkich odcinkach.

: 20 sty 2012, 17:25
autor: rafalaudi1
krisiun1, Krótkie odcinki to to co ja mam ostatnio więc napewno skorzystam z twojej rady. Obciąłem centymetr wężyka który prowadzi do pompy paliwa bo był już lichy - rozłaził się w rękach.
Naftę mam więc mogę działać.
Co do wysokich obrotów przy odpalaniu to wyszło na to że wycieraczka podeszła pod pedał gazu.
MatiD, ja wymieniłem juz dwie cewki bo się paliły. Tanie padła topiły się.
Teraz mam zamiennik oryginału chyba BERU - ale producenta nie gwarantuje. To mała rzecz ale może zj..ać wyjazd. Najlepiej pożycz od kogoś z takim silnikiem bo to chwila wymiany.

: 20 sty 2012, 17:44
autor: MatiD
Właśnie muszę do kogoś w Rzeszowie uderzyć i sprawdzić czy to TO ;/

Bo w ciemno kupować nie ma sensu, może to być milion innych przyczyn, prawda?

: 20 sty 2012, 17:55
autor: rafalaudi1
Ja powiem tak - jak nie ma iskry to duża szansa że to.
Przykład auto staneło na drodze - pierwsze co zrobiłem to zadzwoniłem do brata aby zabrał ze sklepu cewkę.
Objawy które wskażą że to cewka. Na świerzo czyli jak stanie to gorąca jak ogień.
Jak już długo stoi to pęknięcia na plastikach lub przetopienia tworzywa.