Strona 1 z 3

[b4 ABK] zmiana z polsyntetyka na syntetyk czy raczej nie??

: 26 sty 2012, 20:36
autor: konradnutlok
Witam. Czytalem wiele tematow i nie znalazlem odpowiedzi na moj indywidualny przypadek, dlatego potrzebuje indywidualnej rady.

1. Mam zamiar na wiosne robic glowice bo audiczka trawi olej ok 4l na 10tys.km czyli sporo a jezdze na oleju venol 10w 40 czyli polsyntetyk a chce zalac tez venol tylko 5w 40 pelen syntetyk. na cpn'ie w ktorym zaopatruje sie w olej sprzedawca mnie wysmial ze chce zalac pelen syntetyk do silnika ktory ma 270000tys nalatane a klijent obok sie podesmial ze do takiego to najlepiej zalac superolem :evil:
Silnik mial robiony pomiar kompresji i wynik mnie zaszokowal bo wynosi ok 11 a najslabszy 10,5bar czyli zle nie jest.

Po remoncie glowicy rowniez mysle wlac dodatek do oleju jakim jest ceramizer

Co sadzicie o zmianie na pelny syntetyk i zalaniu ceramizera??? dodam ze jak go zakupilem 2 lata temu nie wiedzialem jaki byl olej ale aby jak przyjechalem do domu to zmienilem bo byl tragiczny


2. Rowniez chcialbym sie poradzic jakiej firmy zakupic uszczelke pod glowice i czy sa te lepsze i gorsze czy nie? i na co zwracac uwage przy zakupie

[ Dodano: 2012-01-26, 20:43 ]
zapomnialem zapytac jeszcze czy przy okazji ramontu wymieniac pierscienie czy raczej dac im spokoj, dodam ze kolega robil remont w oplu i po wymianie pierscieni skarzyl sie na mniejsza moc niz przed wymiana

: 26 sty 2012, 20:46
autor: michal1993
kolego syntetyk to byś mógł zalać do kompletnie nowego silnika po pełnej obróbce to tak, ale jesli tylko głowice zrobisz to przejdź lepiej na minerał jakis dobry, lub pozostan na tym co masz w żadnym wypadku nie wlewaj juz syntetycznego oleju bo możesz załatwić silnik do reszty....

stare pierscienie ułożyły sie juz w tulejach cylindrów zużycie jest równo mierne nie ma szans żeby tak samo ułożły sie nowe pierscienie i na pewno lepiej nie będzie.

: 26 sty 2012, 21:04
autor: konradnutlok
Ok to pozostaje przy 10w 40 a co sadzisz o takim czyms jak ceramizer??

: 26 sty 2012, 21:58
autor: jaco80
Ja w takie cuda jak ceramizer nie wierzę.
PS Nie przechodź na minerala, najlepiej dalej jeździj na dobrym półsyntetyku.

: 19 lut 2012, 19:44
autor: tomek 74-35
Witam.Co sądzicie o oleju Castrol GTX High Mileage 15w40,podobno jest lepszy od Magnateca do silnika z większym przebiegiem,czy ktoś jeździ na nim,co o nim myślicie???

: 19 lut 2012, 20:23
autor: tomek1982
Nie wiem w jakim celu ta cała kombinacja lejcie 10W40 i tyle
konradnutlok jezeli bedziesz robil remont glowicy to po co ci ceramizer?
jak bedziesz po remoncie glowicy ,zmieniaj olej i filtr np. zamiast 10 tysiecy km to zmieniaj co 9 tysiecy i bedzie to duzo zdrowsze jak ten ceramizer caly ktory ci niczego nie uleczy

: 19 lut 2012, 20:28
autor: p-a-b-u
Jak juz ktoś koniecznie chce 15W40 zawsze polecam Motula 4100 power. Jest to półsyntetyk tylko deczko gęściejszy. Ładnie wycisza szklanki.

: 19 lut 2012, 20:36
autor: tomek1982
a co w zime wiesz jak ten olej wyglada jeden wielki kit przy paru stopniach na minusie wiec nie widze potrzeby zmiany z 10W40 na 15W40
osobiscie wole zmieniac nawet i po 8 tysiecy olej i filtr bo koszta małe a dla silnika lepiej

: 19 lut 2012, 20:40
autor: p-a-b-u
tomek1982 pisze:a co w zime wiesz jak ten olej wyglada jeden wielki kit przy paru stopniach na minusie wiec nie widze potrzeby zmiany z 10W40 na 15W40
Motul 4100 w zimę jest dużo rzadszy niż typowy 15W40. Nie zmienia to jednak faktu, że też polecam 10W40.

: 19 lut 2012, 20:49
autor: tomek 74-35
Ja w tej chwili jezdze na Castrolu 15w40 magnatec,ale slyszalem ze GTX jest lepszy do silnikow z wiekszym przebiegiem.

: 19 lut 2012, 21:33
autor: andi00
tez staial bym na dobry polsyntetyk a propo mini remontu jak juz bedziesz mial glowice na stole to nie lepiej odrazu wymienic pierscienie?? roboty nie ma duzo a napewno pomoze ci to bardziej jak jakis ceramizer;)

: 20 lut 2012, 00:58
autor: konradnutlok
mam przykład u kolegi ze wymienil w oplu pierścienie i moc spadła a znajomy mechanik mowił ze w dieslu owszem jest sens w benzynie nie zawsze trzeba wymieniać przynajmniej jak ludziom robił glowice to nie zmienial pierścieni i smiga jak ta lala. Dodam ze mierzylem kompresje i jest jak w ksiazce pisza nie pamietam dokładnie ale ok 13bara tak wiec pierścienie jeszcze sa <ok>

A ja jestem bardziej tej myśli ze jak pierścienie to i tłoki i szlify bo nowe pierscienie do starych tuleji moga sie słabo dopasowac a generalki nie bede robił bo wg mnie nie ma takiej potrzeby i za bardzo by mnie z kasy wypompowało

: 20 lut 2012, 08:04
autor: waldi222
ja jeżdzę na półsyntetyku orlen i jestem bardzo zadowolony

: 20 lut 2012, 20:29
autor: BLUECONECT
U mnie półsyntetyk Elf 10W40- kultura pracy silnika lepsza w porównaniu do elfa mineralnego, którego miałem zalanego wcześniej... Odnośnie remontu to zależy co chcesz remontować... czy tylko głowicę czy 'dół silnika' też. W moim aucie wymieniono panewki główne i korbowodowe, simery wału, pierścienie etc. Według mnie warto wymienić pierścienie-tym bardziej jeśli auto bierze olej- bo to poprawia kompresję i mniej spalin dostaje się do komory korbowej(tłoki przed wymianą były okopcone). Po remoncie silniczek pracuje cicho i równo :lol:
Pierścienie wystarczą nominalne :!:

: 20 lut 2012, 23:32
autor: Francis1982
Dowiedziałem się, ze pełne syntetyki zostały wynalezione później niż silniki Audi 80. Czyli po prostu te silniki nie są przystosowane do tego oleju. Dodam, że niektóre silniki maja już "fabryczny pobór" oleju rzędu do dwóch litrów na 10 000 km. Mój ABK bierze ok. 1,5 L na 10 000. A jak zrobisz głowicę to na pewno spadnie. Poza tym nie stosowałem nigdy ceramizerów ale jakoś nie polecam. No chyba, że silnik nadaje się na złom.
Tak na marginesie to zacznij się martwić jak silnik będzie brał 10 L na 10 000 lub prawie litr na jedno tankowanie do pełna.
Poza tym dlaczego chcesz robić głowicę? Masz dużo niebieskiego dymu? Pooglądaj dokładnie silnik. Może gdzie indziej olej ucieka. Ubywa płynu chłodniczego? Masz olej w płynie chłodniczym? Chyba, że jesteś kolejnym entuzjastą wydawania pieniędzy a wydaje mi się, że duch tego forum jest nieco inny. Jak moc jest w porządku to olej może uciekać przez uszczelniacze. Robić samemu???? Masz zaplecze to zrobisz.
A jak chcesz już tak robić to licz około 1000 zeta kosztów. Regeneracja głowicy( ok. 400), uszczelki (150), rozrząd (120) i nowa oliwa z filtrem ( 160) i już masz 800. Plus trzeba dokupić jeszcze G12 do chłodnicy. Nowe śruby (obowiązkowo) 50 byłbym zapomniał. I na pewno coś się po drodze uwali jak to zawsze jest.
Warto się zastanowić.