Strona 1 z 1
2.0 ABT (90KM) źle odpala
: 26 sty 2012, 21:20
autor: Cris
Mam problem z zapalaniem na benzynie . Jest coraz gorzej i ostatnio odpalam tylko na gazie (BRC) .Jak odpalam na benzynie to czuć jej zapach .Jesli sie uda to na początku nierówno pracuje i dławi sie przy gazowaniu. Na gazie chodzi bez zażutu (w zasadzie). P rozgrzaniu zapali i na benzynie ale mam wrażenie ,że dużo pali i dymi.
: 26 sty 2012, 23:10
autor: andi77
Cris, Jak na benzynie dymi na czarno i nierówno chodzi a w dodatku dużo pali... to prawdopodobnie wina jest po stronie sondy lambda.
Pewność uzyskasz jak podepniesz pod VAG-a.
: 27 sty 2012, 10:55
autor: Lukaszbroz
Głowna bolączka samochodów z instalacja gazowa to pompy paliwa. Zapewne jeździsz mając stan blisko rezerwy. Taka jazda prowadzi do zacierania się elementów ruchomych pompki która ma ograniczone smarowanie. Sugeruje sprawdzić ciśnienie wtrysku. Kopci na czarno to prawdopodobnie wtrysk leje z uwagi na słabe ciśnienie (nie rozpyla). Utrudnione zapalanie to powód braku odpowiedniej dawki czemu tez jest winna pompa.
: 27 sty 2012, 12:25
autor: ziko
jeśli masz 1 generacje gazu to istnieje też inna możliwość łatwo to sprawdzić poprzez reset ECU. Jeżeli po resecie odpali normalnie na benzynie, znaczy to, że i sonda lambda i pompa jest sprawna a przyczyną jest zła dawka na gazie, a lambda nie jest odłączana ani emulowana i jest to najtańsze co można sprawdzić bo zdjęcie klemy na kilkanaście minut wiele nie kosztuje.
: 27 sty 2012, 17:24
autor: Cris
Nie wiem co to znaczy lambda emulowana ,ale sprawdziłem ,że gazownicy wpięli sie swoimi przewodami do sondy. Robiłem reset i nic to nie daje ....
[ Dodano: 2012-01-27, 17:29 ]
Łukasz , zainteresowała mnie Twoja hipoteza....Napisz coś więcej !
: 27 sty 2012, 17:30
autor: majekk
Niebieski czujnik temp. cieczy chłodzącej może być walnięty.
: 27 sty 2012, 23:07
autor: andi77
majekk pisze:Niebieski czujnik temp. cieczy chłodzącej może być walnięty.
Masz podejrzenie, że ,,zapitala" cały czas na ssaniu?
: 28 sty 2012, 10:42
autor: Cris
Jeszcze niedawno jak go uruchomiłem to po minucie pracy nagle przyśpieszał i póżniej gasł ...? Sprawdzałem ten niebieski czujnik miernikiem . Na zimno miał 15 kiloomów ,po ogrzaniu oporność spadła do 3 kiloomów . Wygląda ,że działa ,chyba ,że oporność jest inna .
: 28 sty 2012, 10:46
autor: Pieterb
takie powinny być wskazania
- przy 0°C 5000...6500 Ω
- przy 10°C 3300...4500 Ω
- przy 20°C 2200...3000 Ω
- przy 30°C 1500...2000 Ω
- przy 40°C 1000...1400 Ω
- przy 50°C 700...950 Ω
- przy 60°C 540...680 Ω
- przy 70°C 400...500 Ω
- przy 80°C 275...375 Ω
- przy 90°C 200...275 Ω
- przy 100°C 150...225 Ω
: 28 sty 2012, 11:03
autor: majekk
andi77 pisze:majekk pisze:Niebieski czujnik temp. cieczy chłodzącej może być walnięty.
Masz podejrzenie, że ,,zapitala" cały czas na ssaniu?
Ostatnio miałem podobne objawy. Zimny na benzynie nierówno chodził, po rozgrzaniu lepiej. Wskaźnik paliwa coś za szybko pokazywał rezerwę
. Na gazie bez problemów. Aczkolwiek z samym odpaleniem problemów nie było.
Czujnik był walnięty.
Najlepiej podpiąć pod VAGa i sprawdzić.
: 28 sty 2012, 14:07
autor: Cris
Panowie ! Dzięki wielkie za pomoc . Czujnik niebieski był walnięty ! Wygląda ,że po wymianie wszystko jest OK . Zrobiłem reset i chyba będzie dobrze. Jeszcze raz dzięki !
: 28 sty 2012, 15:45
autor: TNTomek
Podepnę się pod temat. Ile kosztuje taki czujnik? Ps: Słyszałem,że odradzają zamienniki - Tylko oryginał. Mam ten sam problem co u kolegi.
: 28 sty 2012, 17:09
autor: majekk
Ja kupiłem jakiś hiszpański FAE. Dałem 42 złote w InterCars. To średnia półka mieli jeszcze tańsze i jeden za 72. Zobaczymy jak się sprawdzi
: 28 sty 2012, 20:40
autor: Cris
W sklepie były dwa do wyboru ;za 13 zł i za 60 .Kupiłem za 13 bo nie byłem pewny czy pomoże . Na pszyszłość jak ten walnie to będę pewny i kupię droższy .Pozdrawiam
[ Dodano: 2012-02-06, 09:08 ]
Jednak dalej coś nie tak...Niewątpliwie czujnik był walnięty i jest o niebo lepiej ,ale...Znowu nie mogłem uruchomić .Zalało mi świece i niemal wyczerpałem akumulator. Mam wrażenie ,że czujnik ciśnienia paliwa ,a w szczególności membrana siadają ....Mam osobny przełącznik do wyłączania pompy paliwowej i odpaliłem dopiero jak niechcący odłączyłem pompę...Zaczął ładnie chodzić ale zgasł .Następnym razem po chwili załączyłem pompę i było dobrze ,tylko trochę się dławił na początku zanim się nie rozgrzał . Takie objawy nie są za każdym razem .Czyżby dziurawa membrana ?
[ Dodano: 2012-04-29, 09:50 ]
Wszystko OK .