Strona 1 z 4

[80 B4 2.0 ABK] prawidlowa kompresja

: 28 sty 2012, 13:12
autor: la222
mierzylem ostatnio z ciekawosci kompresje i wyszlo na kazdym cylindrze 7,5 at.mechanik odkrecil naraz wszystkie 4 siwece i pokolei wkrecal przyrzad do mierzenia a ja krecilem rozrusznikiem, prawidlowo?powiedzcie czy jest mozliwe zeby silnik mial faktycznie te 7,5 at i odpalal przy -10 stopniach od pierwszego razu bez problemow i takze dynamicznie przyspieszal?nawet oleju nie bierze. slyszalem ze jak by mial za niskie cisnienie to by ciezko zapalal i wogole silnik by zle chodzil a u mnie jak narazie odpukac wszystko ok.moze te urzadzenie bylo nie sprawne ?pozdro

: 28 sty 2012, 14:38
autor: jaro7427
Ciśnienie w silniku ABT powinno wynosić 0,75MPa a dla ABK 0,9MPa można je uznać za prawidłowe choć ciśnienie w miarę zwiekszania przebiegu samochodu moze sie zmniejszać, moim zdaniem jeżeli nie ma zadnych widocznych oznak utraty mocy silnika czy ubytku oleju to nie ma zdnych powodów do niepokoju z powodu obecnego ciśnienia jakie jest na cylindrach,pozatym dopuszcza sie różnicę między poszczególnymi cylindrami nie większa niz 20%

: 28 sty 2012, 14:45
autor: Ransly
Żeby nie zakładać nowego tematu, jaka kompresja powinna być w 3A?

Mierzyłem na rozgrzanym silniku i wyszło mi licząc od strony zderzaka:

1. Ponad 11
2. Niecałe 12
3. Ponad 11
4. Niecałe 12

Dokładnie nie wiem bo skala była trochę taka nie bardzo ;)

Pozdrawiam

: 28 sty 2012, 15:15
autor: PICEK1
la222 pisze:prawidlowo?
Tak.tylko trzeba jeszcze pamiętać aby przepustnica powietrza była otwarta na MAX.

: 28 sty 2012, 15:32
autor: la222
wlasnie mam watpliwosci czy dobrze bylo mierzone.mechanik mierzyl bez wcisnietego pedalu gazu-podobno powinien byc gaz w podlodze u mnie tego nie bylo,ponadto wykrecil wszystkie 4 siwece odrazu , czy to dobrze? silnik mial 50 stopni.prosze o odp.pozdrawiam

: 28 sty 2012, 17:55
autor: jaro7427
to że przepustnica nie była otwarta na maksa to na pewno nie był wiarygodny pomiar ciśnienia a ze wykręcone były wszystkie świece to silnik miał lżej sie obracać na rozruszniku a co do temperatury to teoretycznie im bardziej silnik rozgrzany to tym bardziej powinien być szczelny

: 28 sty 2012, 17:58
autor: la222
czyli przez te czynniki pomiar zostal zanizony?

: 28 sty 2012, 18:07
autor: jaro7427
przepustnica jak najbardziej musi być otwarta na maksa inaczej silnik nie zasysa maksymalnej ilości powietrza i pomiar raczej jest błędny

: 28 sty 2012, 18:16
autor: PICEK1
la222 pisze:wykrecil wszystkie 4 siwece odrazu , czy to dobrze?
Tak,dobrze,bo każdy cylinder musi być odelżony aby obciążyć tylko jeden,ten sprawdzany.A silnik winien mieć temperaturę roboczą czyli jak najbliżej 90st.

: 28 sty 2012, 18:23
autor: la222
no ok.czyli pewnie ma wyzsza kompresje niz 7,5. podjade kiedys na rozgrzanym do 90 stopni i gaz w podloge wcisne. dzieki wam.

: 28 sty 2012, 21:32
autor: trixx
podepne sie do tematu bo robiłem pomiar tak jak pisaliście z wciśnietym pedałem gazu tyle ze na kompletnie zimnym silniku !! pomiar wyszedł rewelka tak mi sie wydaje bo na 1 2 3 po 13 na ostatnim 12 z groszami !! pytanie czy na zimnym mozna sprawdzac ?? pomiar bedzie wiarygodny ??

: 29 sty 2012, 13:06
autor: Ransly
Pozwolę sobie zacytować kolegę Danek, którego wypowiedź znalazłem w innym temacie.
Danek pisze:Przecież to logiczne, że na zimnym będą inne wyniki. Ale zgodnie ze sztuką kompresję mierzy się w normalnych warunkach pracy silnika, czyli po jego rozgrzaniu do nominalnej temp. Dane techniczne też są podawane dla rozgrzanego silnika. Owszem niektórzy mechanicy robią pomiary na zimnym silniku ale uwzględniają przy tym wpływ temp. na pomiar i inaczej go interpretują.

: 29 sty 2012, 17:13
autor: ksenonn
ja sobie mierzyłem parę dni temu i wyszło tak:

1. 14.5
2. 14,5
3. 13
4. 14.8

silnik ABK podobno po ok 150 tys przebiegu

: 12 mar 2012, 19:37
autor: Rafał 20
Podepnę się pod temat, dzisiaj mierzyłem u siebie ciśnienie wartości jakie ujrzałem to od 12.5 do 14 bar. Nie wiem jak to możliwe skoro moje abk pobiera sporo oleju w lecie kopci na niebiesko,nie chce mi się wierzyć że olej aż tak go uszczelnia Fakt,że w mrozy pali z pierwszego. Nasuwa mi się pytanie czy na pewno padły mi już pierścienie czy ubytki są przez zużyte uszczelniacze. Co wy o tym sądzicie.

: 12 mar 2012, 20:15
autor: muchaszi
jaro7427 pisze:to że przepustnica nie była otwarta na maksa to na pewno nie był wiarygodny pomiar ciśnienia a ze wykręcone były wszystkie świece to silnik miał lżej sie obracać na rozruszniku a co do temperatury to teoretycznie im bardziej silnik rozgrzany to tym bardziej powinien być szczelny
nie z godze sie z tym rozgrzaniem raczej jest na odwut jak jest juz jakiś ubytek cisnienia